Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Peter Yperlaan

Peter Yperlaan

Personalia

Leeftijd
57 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Duits
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Hobby's en interesses: Lezen, sport, verzorgen inkoop en verhuur clubhuis Waterpolovereniging.
Eigenschappen: Zorgvuldig, oprecht, optimistisch, planmatig, cijfermatig en praktisch

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Reizen & Recreatie
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

2004 - 2014 Facilicom Bedrijfsdiensten, Schiedam
Functie: Rayonmanager Bedrijfscatering (intern doorgegroeid vanuit Prorest Catering).
Werkzaamheden:
- Realiseren doelstellingen door effectief inzetten van mensen en middelen.
- Verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van een optimale werkorganisatie. Daar waar nodig verbeteringen doorvoeren.
- Toezicht houden op budgetten, rendement (12,4% in 2013) en omzet(circa € 3.250.000,- in 2013) . Bij afwijking nemen van maatregelen.
- Verantwoordelijk voor omzetbehoud en -groei bij bestaande opdrachtgevers en prospects.
- Direct leiding geven aan 23 cateringbeheerders/-managers en indirect aan 40 medewerkers in het rayon. Verantwoordelijk voor zaken als werkoverleg, aanname, beoordeling, ziekteverzuimbeheersing (2,3% in 2013), ontwikkeling, opleiding, etc.
- Het vertalen en implementeren van het organisatiebeleid naar rayonbeleid en hiervoor een jaarplan maken.
- Ontwikkelingen in de markt volgen en hiervan gebruik maken in de werkomgeving.
- Projecten doen zoals het opzetten van een digitaal klantenportaal
- Het kennen van de behoeften en wensen van de bestaande relaties. Het binden van de relaties aan de organisatie en toetsen of alle vragen naar verwachting worden opgepakt.
- Periodiek inhoudelijk ingaan op zaken met de opdrachtgever, delegeren van de dagelijkse contacten.
- Sales-activiteiten, actief meedenken en meewerken met.
- Kwaliteitsnormen bewaken en toezien op naleving ervan. Daar waar nodig verbeteringen doorvoeren.
- Het uitdragen van een voorbeeldfunctie en een rol in het uitdragen van de kernwaarden.
- Cross-seller van de maand geweest In 2012.
- Rayonmanager van het jaar geweest In 2005

2002 - 2004
Prorest Catering, onderdeel Facilicom Bedrijfsdiensten, Schiedam
Functie: Accountmanager Bedrijfscatering
Werkzaamheden:
- Realiseren doelstellingen door effectief inzetten mensen en middelen.
- Opzetten en beheren van een optimale werkorganisatie. Daar waar nodig voorstellen en doorvoeren van verbeteringen.
- Toezicht houden op budgetten, rendement en omzet (circa € 1.500.000,-) van de cateringlocatie en daar waar nodig maatregelen nemen.
- Direct leiding geven aan 21 vaste medewerkers en ambulante medewerkers.
- Het vertalen en implementeren van het organisatiebeleid naar locatiebeleid en hiervoor een jaarplan maken.
- Het kennen van de behoeften en wensen van de bestaande relaties. Het binden van de relaties aan de organisatie en toetsen of alle vragen naar verwachting worden opgepakt.
- Wekelijks contact met de opdrachtgever om inhoudelijk op zaken in te gaan.
- Kwaliteitsnormen bewaken en toezien op naleving ervan. Daar waar nodig verbeteringen doorvoeren.
- Het uitdragen van een voorbeeldfunctie en een rol in het uitdragen van de kernwaarden.
- Als clusterpoolmanager de personele invulling verzorgen voor de eigen en 7 andere cateringlocaties.


2000 - 2001 La Place, Amsterdam
Functie: Horecamanager restaurant
Werkzaamheden:
- Financieel en operationeel verantwoordelijk voor een La Place restaurant.
- Uitvoeren en bewaken van het La Place concept.
- Direct leiding geven aan de afdelingshoofden, indirect aan de medewerkers.
- Verantwoordelijk voor zaken als werkoverleg, beoordelingen, aanname, verzuimbeheersing, etc.
- Plaatsen en controleren van de bestellingen.
- Invoeren van nieuwe producten binnen het concept.
- Controleren en verwerken van de extra bestellingen voor cateringactiviteiten.

1998 - 2000 Albron Party Productions, Nieuwegein (onderdeel van Albron
Functie: Partymanager
Werkzaamheden:
- Voorbereiden, aansturen, verzorgen en evalueren grote partijen en evenementen.
- Opleiden aansturen en controleren van de partysupervisors bij het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van kleinere partijen.
- Wekelijks overleg voeren met planning, keuken en sales voor de verdeling en voorbereiding van de partijen en evenementen.
- Ondersteunen van de sales-afdeling in overleggen en op locatie voor het plannen en verkopen van partijen en evenementen.
- Opmaken van de facturen.
- Onderhouden van contact met de opdrachtgever.

1996 - 1998 Amsterdam RAI Catering Services (ARCS), Amsterdam
Functie: Floormanager
Werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor 5 vaste horeca/verkooppunten binnen de RAI.
- Verzorging personeel, invulling en aankleding, assortiment, etc. per beurs afgestemd.
- Verzorgen van catering op de stand. Verzorgen invulling en onderhouden contact met de opdrachtgever.
- Verzorgen partijen binnen en buiten de RAI bij andere onderdelen van ARCS zoals Verhaaf partycatering en Amsterdam Arena. Onder andere de opening van de Amsterdam Arena.
- Conceptontwikkeling van de nieuwe uitstraling van de horecaverkooppunten.

1994 - 1995 Een ´Wereldreis´ gemaakt.
Voor 13 maanden aan het reizen geweest. Naar Azië, (o.a. China, Maleisië, Indonesië, Thailand, India en Nepal), Australië en Nieuw Zeeland.

1993 - 1994 Restaurant De Bosrand, Amsterdam
Functie: Zelfstandig werkend kok
Werkzaamheden:
- Voorbereidingen en uitvoeren van uitgifte voor lunch en diner.
- Doen van de bestellingen en contact onderhouden met leveranciers.
- Begeleiden stagiaires en uitzendkrachten.
- Periodiek maken van een nieuwe menukaart.


1992 - 1993 Hotel The Grand, Amsterdam
Functie: Night Receptionist en Night Auditor
Werkzaamheden:
- In- en uitchecken en aanspreekpunt van gasten voor het hotel, het restaurant of de banqueting.
- Uitvoeren receptiewerkzaamheden.
- Aanspreekpunt voor beveiliging, housekeeping en roomservice binnen het hotel.
- Dagelijks opmaken van de financiële uitdraai en back-up draaien.

1992 - 1992 Hotel The Grand, Amsterdam
Functie: Chief Steward
Werkzaamheden:
- Bij de opstart geholpen van dit 5 sterren de luxe hotel.
- De eigen spoelkeukens opgestart, aanschaf apparatuur, aanname personeel.
- Aansturen van het personeel, begeleiden, beoordelen, etc.
- Nauwe samenwerking met de chef-kok en de keukenbrigade voor benodigde materialen.
- Beheer van het magazijn voor servies, bestek, glaswerk, keukenmaterialen, etc.

1990 - 1991 Defensie, Utrecht
Functie: Chef Hofmeester

Opleidingen

1986 - 1990 MBO, Middelbare Hotel School (behaald)
MHS Apeldoorn, Apeldoorn

1980 - 1986 HAVO, HAVO (behaald)
College Blaucapel, Utrecht

Meer over mij

Werkgebied

  • Bilthoven 100km
Talentcard®