Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Peter de Jong

Peter de Jong

HR adviseur

Personalia

Leeftijd
42 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik heb een gedreven en ambitieuze persoonlijkheid, in mijn werk ben ik professioneel, daadkrachtig en doelgericht. Ik ben goed in staat om visie en strategie te vertalen naar concrete doelstellingen en ik kan deze door actieve coaching en ondersteuning vervolgens ook behalen.
Mijn interesse is breed en ik kan me snel nieuwe zaken eigen maken. Mijn ervaring is daarmee ook breed, waarbij HR in mijn werk altijd de grootste rol heeft gespeeld. Wat ik boeiend vind, is de organisatie sterker maken door medewerkers in hun kracht te zetten en waar nodig veranderingen door te voeren én te laten werken.
Voormalig werkgevers hebben mij omschreven als verantwoordelijk, enthousiast en in staat het overzicht te bewaren.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Analytisch
Goed luisteren
Doorvragen
Communicatief vaardig
Doelgericht

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • intercedent
Sector(en):
  • Techniek
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

ORGANISATIEADVISEUR EN ADMINISTRATEUR
Maart 2014 - heden
Als zelfstandige adviseer ik verschillende ondernemingen op het vlak van hun organisatie inrichting en aanwezige capaciteiten.

U kunt met mij contact opnemen voor onder andere:
- HR vraagstukken
- Bedrijfs- en procesanalyse
- Reorganisatievraagstukken
- Competentiemetingen
- Waardering- en beloningssystemen
- Profiel en functieomschrijvingen

Naast deze activiteiten verzorg voor een paar vaste klanten de boekhouding.


REOGIOMANAGER
maart 2012 – maart 2014
Excent Tandtechniek | regio Oost-Nederland

Reorganiseren van de regio. Herverdelen van de activiteiten over de verschillende vestigingen en de personeelskosten halveren op één van de vier vestigingen.
Ik gaf operationeel leiding aan één productielaboratorium met 35 productiemedewerkers, chefs, administratief medewerkers en een expeditieapparaat. Op deze locatie was de doelstelling, het voor 50% terugbrengen van de personeelslasten, processen stroomlijnen en wijzigingen doorvoeren. Daarnaast gaf ik leiding aan 3 vestigingsmanagers en 2 accountmanagers.

Verantwoordelijkheden:
- Verzorgen van de dagelijkse leiding binnen de regio
- Realisatie jaarbegroting regio Oost Nederland
- Eindverantwoordelijk voor technische kwaliteit en representatie in de regio
- Eindverantwoordelijk voor het personeelsbeleid
- Opbouw en onderhoud klantrelaties
- Groei van 2 beginnende productielocaties


MANAGER PERSONEEL EN ORGANISATIE
juli 2009 – maart 2012
Tolmeijer 4Dental | Arnhem

Personeelsmanagement op een productielocatie met 65 medewerkers en ondersteunen van de twee directeuren in herstructurering en professionalisering. Omvormen van de organisatie, naar een innovatievere productieomgeving.

Verantwoordelijkheden:
- Personeelsmanagement, in-, door- en uitstroom
- Performance management
- Verzuimmanagement
- Functioneringsgesprekken
- Arbo en veiligheid
- Implementatie en begeleiden innovatie- en verandertrajecten
- Leiden verschillende overlegstructuren
- Begeleiden en trainen van productiemedewerkers en chefs op de werkvloer
- Opstellen en bewaken voortgang van begrotingen
- Debiteurenbeheer


MANAGER STAF EN PLANNINGEN
januari 2008 - maart 2009
InterCollege Business School | Utrecht

Opstellen van roosters en planningen van de verschillende curricula en de uitvoering en het (mede) opstellen van beleid.

Verantwoordelijkheden:
- P&O; in-, door- en uitstroom
- Inplannen medewerkers (freelance, vaste dienst)
- Factuurflow
- Opstellen jaarbegroting en budgettering
- Debiteurenbeheer
- IT ondersteuning op de werkvloer


SALES INTERCEDENT
juni 2007 - januari 2008
Tempo Team | Barneveld

- Werving en Selectie van flexwerkers
- Begeleiding flexwerkers
- Acquisitie en relatiebeheer
- Organiseren van wervingsevenementen



ASSISTENT CHANGE MANAGER
januari 2007 - februari 2007
ENECO Energie | Utrecht

Mijn werkzaamheden lagen rondom het opstarten en implementeren van verbetervoorstellen vanuit de organisatie. Zoals het voeren van gesprekken over lopende processen met medewerkers op de werkvloer, het opstellen van activiteitenkalenders en het samenbrengen van verschillende afdelingen om tot verbeteringen te komen.

Opleidingen

Bachelor Business Administration (Bedrijfskunde), specialisatie HRM
Verschillende cursussen in arbeidsrecht, management en commercie

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Tuinieren
Koken
Sporten

Werkgebied

  • Arnhem 50km
Talentcard®