Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Edu Pichel

Edu Pichel

Project & Changemanager

Personalia

Leeftijd
72 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Samenvatting

Vanaf het begin van mijn loopbaan in 1980, is project- en programmamanagement een wezenlijk onderdeel van de
werkzaamheden geweest.

Als projectmanager heb ik een groot aantal projecten met succes gerealiseerd. De projecten waaraan ik leiding heb
gegeven, varieerden inhoudelijk van IT tot de inrichting van een nieuwe projectlocatie en daarop volgend de verhuizing
van het projectteam van circa 50 tot 80 man/vrouw en met projectbudgetten variërend van enkele tonnen tot vele
miljoenen euro's

In 2012 heb ik als Consultant International Business en als Liaison Officer een uitgebreid Indonesisch netwerk
opgebouwd en uitgebreide ervaring opgedaan met de Indonesische business cultuur. Deze contacten en kennis wil ik
graag beschikbaar stellen aan bedrijven die overwegen de Indonesische markt te betreden.

In september 2014 heb ik de Indonesische deelname aan de 50Plus beurs Utrecht gerealiseerd. Ik ben nauw betrokken
geweest bij de voorbereiding van de Indonesische deelname aan de Expo 2015 Milaan. Daarbij heb ik als Liaison
Officer de contacten opgebouwd en onderhouden met de Expo 2015 organisatie, met deelnemende landen paviljoens en
met bedrijven en instellingen ter voorbereiding van het Business Matching programma van het Indonesia Pavilion.


Expertise
In mijn werk heb ik uitgebreide kennis en ervaring opgedaan in de volgende vakgebieden:

Project- en Programmamanagement / Change management
In een groot aantal kleine en grote projecten en meerjarenprogramma's heb ik verschillende rollen ingevuld, waaronder:
programmamanager, hoofd programmabureau, projectmanager, projectleider, implementatiemanager, consultant,
business analist, relatie-opdracht-manager, projectadviseur, projectcontroller en projectbegeleider/-coach.

Procesmanagement, Organisatie & Cultuur
In de voorbereiding en uitvoering van de projecten en programma's, heb ik uitgebreide kennis en ervaring opgedaan met
organisatieonderzoek en organisatieadvies, ontwerpen, (her)inrichten en implementeren van bedrijfsprocessen, daarbij
rekening houdend met de heersende bedrijfscultuur en geschreven/ongeschreven regels.

Business Continuïteit & Crisis Management
Vanuit diverse rollen ben ik nauw betrokken geweest bij de opzet en inrichting van Business Continuity Management en
Crisis Management Organisatie. Tevens heb ik deelgenomen aan divisie overstijgende overlegvormen betreffende deze
onderwerpen.

Account management / Business & Project initiatie
Als Accountmanager en Adviseur Account Management, ben ik nauw betrokken geweest bij het inventariseren van
klantwensen, het met de klant definiëren van gewenste (IT-) oplossingen en het opstarten van projecten. In mijn vrije
tijd adviseer ik startende ondernemers bij het opstellen en implementeren/realiseren van het bedrijfsplan.
In 2012 heb ik als Consultant International Business en als Liaison Officer een uitgebreid Indonesisch netwerk
opgebouwd en uitgebreide ervaring opgedaan met de Indonesische business cultuur.

Event management
In 2012 heb ik voor het Indonesië Paviljoen op de Floriade te Venlo in samenwerking met de KvK Limburg het business
matching programma georganiseerd voor circa 25 inkomende delegaties uit Indonesië. Het business matching
programma bestond uit bedrijfsbezoeken, business forums en individuele B2B-meetings.
In 2013 heb ik een handelscontact reis georganiseerd naar Indonesië en eerder in 2003 heb ik het evenement Indonesian
Fair 2003 georganiseerd in Jaarbeurs Utrecht.


Profielschets
Ik heb een brede interesse, ben marktgericht, flexibel, innovatief, consciëntieus en durf ruimte te nemen en fouten
maken, maar neem de eisen van de functie wel serieus. Ik ben ambitieus in de zin dat ik zo goed als mogelijk wil
presteren en een stap verder ga dan strikt noodzakelijk.

Ik weet mij snel in de materie te verdiepen, zodat ik met de specialisten kan meepraten; complexe onderwerpen kan ik
goed uitleggen en overbrengen. Ik kan makkelijk schakelen en me inleven in de problematiek van een ander, ik denk
mee over de oplossing van vraagstukken en heb oog voor de ‘zachte’ waarden in de omgeving. Ik weet mensen voor mij
in te nemen en te overtuigen van het belang van de zaak. Ik zoek zo mogelijk via de weg van consensus naar
oplossingen. Vanuit een sterke prestatiemotivatie, ondernemerschap, initiatief, klantgerichtheid, energie en volharding
kan ik toegevoegde waarde bieden bij het realiseren van voorgenomen doelen en resultaten.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Profielschets

Ik heb een brede interesse, ben marktgericht, flexibel, innovatief, consciëntieus en durf ruimte te nemen en fouten maken, maar neem de eisen van de functie wel serieus. Ik ben ambitieus in de zin dat ik zo goed als mogelijk wil presteren en een stap verder ga dan strikt noodzakelijk.

Ik weet mij snel in de materie te verdiepen, zodat ik met de specialisten kan meepraten; complexe onderwerpen kan ik goed uitleggen en overbrengen. Ik kan makkelijk schakelen en me inleven in de problematiek van een ander, ik denk mee over de oplossing van vraagstukken en heb oog voor de ‘zachte’ waarden in de omgeving. Ik weet mensen voor mij in te nemen en te overtuigen van het belang van de zaak. Ik zoek zo mogelijk via de weg van consensus naar oplossingen. Vanuit een sterke prestatiemotivatie, ondernemerschap, initiatief, klantgerichtheid, energie en volharding kan ik toegevoegde waarde bieden bij het realiseren van voorgenomen doelen en resultaten.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Samenvatting

Vanaf het begin van mijn loopbaan in 1980, is project- en programmamanagement een wezenlijk onderdeel van de werkzaamheden geweest.

Als projectmanager heb ik een groot aantal projecten met succes gerealiseerd. De projecten waaraan ik leiding heb gegeven, varieerden inhoudelijk van IT tot de inrichting van een nieuwe projectlocatie en daarop volgend de verhuizing van het projectteam van circa 50 tot 80 man/vrouw en met projectbudgetten variërend van enkele tonnen tot vele miljoenen euro's.

In 2012 heb ik als Consultant International Business en als Liaison Officer een uitgebreid Indonesisch netwerk
opgebouwd en uitgebreide ervaring opgedaan met de Indonesische business cultuur. Deze contacten en kennis wil ik graag beschikbaar stellen aan bedrijven die overwegen de Indonesische markt te betreden.

In september 2014 heb ik de Indonesische deelname aan de 50Plus beurs Utrecht gerealiseerd. Ik ben nauw betrokken geweest bij de voorbereiding van de Indonesische deelname aan de Expo 2015 Milaan en heb als Liaison Officer de contacten met de Expo 2015 Milan organisatie onderhouden en met in Expo 2015 deelnemende landen paviljoens, bedrijven en instellingen zoals Milan Chamber of Commerce, Italian Chamber of Commerce for Southeast Asia, Indonesian Trade and Promotion Center Milan ter voorbereiding van het business matching programma Indonesia Pavilion.


Expertise

In mijn werk heb ik uitgebreide kennis en ervaring opgedaan in de volgende vakgebieden:

Project- en Programmamanagement / Change management
In een groot aantal kleine en grote projecten en meerjarenprogramma's heb ik verschillende rollen ingevuld, waaronder: programmamanager, hoofd programmabureau, projectmanager, projectleider, implementatiemanager, consultant, business analist, relatie-opdracht-manager, projectadviseur, projectcontroller en projectbegeleider/-coach.

Procesmanagement, Organisatie & Cultuur
In de voorbereiding en uitvoering van de projecten en programma's, heb ik uitgebreide kennis en ervaring opgedaan met organisatieonderzoek en organisatieadvies, ontwerpen, (her)inrichten en implementeren van bedrijfsprocessen, daarbij rekening houdend met de heersende bedrijfscultuur en geschreven/ongeschreven regels.

Business Continuïteit & Crisis Management
Vanuit diverse rollen ben ik nauw betrokken geweest bij de opzet en inrichting van Business Continuity Management en Crisis Management Organisatie. Tevens heb ik deelgenomen aan divisie overstijgende overlegvormen betreffende deze onderwerpen.

Account management / Business & Project initiatie
Als Accountmanager en Adviseur Account Management, ben ik nauw betrokken geweest bij het inventariseren van klantwensen, het met de klant definiëren van gewenste (IT-) oplossingen en het opstarten van projecten. In mijn vrije tijd adviseer ik startende ondernemers bij het opstellen en implementeren/realiseren van het bedrijfsplan.
In 2012 heb ik als Consultant International Business en als Liaison Officer een uitgebreid Indonesisch netwerk
opgebouwd en uitgebreide ervaring opgedaan met de Indonesische business cultuur.

Event management
In 2012 heb ik voor het Indonesië Paviljoen op de Floriade te Venlo in samenwerking met de KvK Limburg het business matching programma georganiseerd voor circa 25 inkomende delegaties uit Indonesië. Het business matching programma bestond uit bedrijfsbezoeken, business forums en individuele B2B-meetings.
In 2013 heb ik een handelscontact reis georganiseerd naar Indonesië en eerder in 2003 heb ik het evenement Indonesian Fair 2003 georganiseerd in Jaarbeurs Utrecht.


Werkervaring

Stichting Indonesian Fair (2002 – heden)
Liaison Officer (januari 2013 - heden)
Bestuurder (2002 – heden)

Indonesia Pavilion Floriade 2012 Venlo (september 2011 – december 2012)
Consultant International Business / Liaison Officer Business Matching Programma,

ING (april 1989 – november 2010)
Sr. Project & Change Manager, Afdeling Retail / Change Management ( juni 2003 - oktober 2010 )
Sr. Consultant, Afdeling Informatie Technologie Centrum / Business & IT Consultancy (juni 1998 – juni 2003)
Sr. Adviseur Planning & Informatievoorziening, Afdeling Postbank Particulieren / IPO (januari 1997 – mei 1998)
Consultant, Afdeling Divisie Informatie Technologie / Consultancy (juni 1993 – december 1996)
Account planner, NMB Postbank Groep /Account Management - Account OBV/APS (januari 1992 – mei 1993)
Account planner, Postbank / Concern Dienst Automatisering - Account Zakelijk (april 1989 - januari 1992)

Philips (maart 1983 – maart 1989)
Medewerker Organisatie & Efficiëntie @ Philips - Hoofd ToeleveringsGroep Glas / O&E

Randstad Uitzendbureau (juni 1969 – februari 1983)
Tekenaar / Constructeur @ Randstad Uitzendbureau

Nevenactiviteiten
Personal Coach
Evenementen organisatie
Zaken doen met / in Indonesië
Waterbehandeling

Werkervaring – overzicht van uitgevoerde projecten en opdrachten

Werkzoekend vanaf november 2010 – heden

Liaison Officer @ Stichting Indonesian Fair (januari 2013– heden)
onbezoldigde activiteiten in deze periode:
- Ondersteunen van de voorbereidingen voor deelname aan en bouwen van Indonesia Pavilion op Expo 2015 Milaan. Contacten opbouwen en onderhouden met in Expo 2015 deelnemende landen paviljoens, bedrijven en instellingen zoals Milan Chamber of Commerce, Italian Chamber of Commerce for Southeast Asia, Indonesian Trade and Promotion Center Milan ter voorbereiding van het business matching programma Indonesia Pavilion.
- In september 2014 de Indonesische deelname aan de 50Plus beurs Utrecht gerealiseerd.
- Organiseren van bedrijfsbezoeken voor een delegatie van het Indonesische Ministerie voor
Plattelandsontwikkeling.
- Bedrijven benaderen en informeren over voor hen aanwezige zakelijke mogelijkheden in Indonesië als follow-up activiteiten op het business matching programma van het Indonesia Paviljoen Floriade 2012.
- Handelsmissie naar Indonesië in mei 2013:
Als Consultant International Business ondersteunen van de Kamer van Koophandel Limburg bij het organiseren van het Indonesië Business Forum “Hoe kunt u succesvol zaken doen in Indonesië?”. Geven van presentatie over de business mogelijkheden lokaal in Indonesië gebaseerd op de diverse bedrijfsbezoeken in het afgelopen jaar. In Indonesië met vertegenwoordigers van een aantal provincie gesproken over de ontvangst van Nederlandse bedrijven.

Bestuurder @ Stichting Indonesian Fair (2002 – heden)
Activiteiten <zie ook http://www.indonesian-fair.com >:
- Nederlandse bedrijven en ondernemers informeren over de zakelijke mogelijkheden in Indonesië en andersom.
- Organisatie van evenementen, business visits en business forums, waaronder een business meeting over
renewable energy voor een delegatie van het provinciebestuur van Oost-Java.

Consultant International Business / Liaison Officer Business Matching Programma @ Indonesia Pavilion Floriade 2012 Venlo (september 2011 – december 2012)
Business Matching Programma Indonesië Paviljoen Floriade 2012:
- als vrijwilliger onbezoldigde activiteiten en werkzaamheden uitgevoerd als Consultant International Business.
Daarbij tevens opgetreden als Liaison Officer tussen de Kamer van Koophandel Limburg, de inkomende
delegaties uit Indonesië, de betrokken Nederlandse bedrijven en de Indonesische delegatie van de Floriade
2012.
- Activiteiten betroffen de organisatie van business visits, business forums en individuele B2B-meetings voor inkomende Indonesische delegaties uit provincie Zuid Kalimantan, provincie Centraal Kalimantan, provincie Oost Kalimantan, provincie Oost Nusa Tenggara, Ministerie voor Plattelandsontwikkeling (KPDT), provincie West-Papua, district Boven Digoel (provincie Papua) en staatsoliemaatschappij Pertamina.

Nevenactiviteiten
Personal Coach
onbezoldigde activiteiten
- intervisie
- begeleiding jongeren bij schuldproblemen
- advies en begeleiding bij opstellen van bedrijfsplan / opzetten eigen bedrijf
Evenementen organisatie
- organisatie van het publieksevenement Indonesian Fair 2003
- organisatie van de Workshop “Indonesië en IT”
- organisatie van het symposium “Look for IT in Indonesia”
Zaken doen met / in Indonesië
- bedrijfsplan voor een startend waterbedrijf opgesteld
- opzetten van een kleinschalig drinkwater bedrijf in Indonesië
- programma opgesteld voor drinkwatervoorziening in plattelandsgebieden in Indonesië
- feasebilitystudie “ING en software ontwikkeling in Indonesië”


ING (april 1989 – november 2010)

Sr. Project & Change Manager @ ING Group, Retail / Change Management ( juni 2003 - oktober 2010 )
Opdrachten in deze periode:
- projectleider Schonen Mainframe applicaties ING Retail
- consultant Pandemie plan Retail Change Management
- consultant programma KWIEK
- consultant Beleggen Tango processen
- projectmanager Screenen en Monitoren van Cliënten en Transacties (ING Bank)
- consultant programma Wet Financieel Toezicht Retail NL
- programmamanager Business Continuïteit ING Retail
- consultant project Epiphany
- consultant programma Business Continuïteit ING Retail
- projectleider Bankpost Opleidingen
- projectleider Printers & Copiers ING Retail
- projectmanager Inrichting Crisis Management Organisatie ING Retail


Sr. Consultant @ ING Group, Informatie Technologie Centrum / Business & IT Consultancy
(juni 1998 – juni 2003)
In deze periode de volgende langlopende opdrachten onderhanden gehad:

Accountmanager Staven & Diensten a.i. (augustus 2002 – augustus 2003)
- Adviseren en ondersteunen van de ICT managers van de verschillende staven & diensten binnen de ING
Groep bij het plannen van de jaarlijkse noodzakelijke en gewenste ICT-dienstverlening, projecten en
projectactiviteiten.
- Coördineren, afstemmen en vastlegging in de SLA (Service Level Agreement) van de af te nemen ICT
dienstverlening door de verschillende staven & diensten.
- Bewaken van en rapporteren over de geleverde dienstverlening door ITC, beantwoorden van vragen en
onduidelijkheden en oplossen van problemen die zijn ontstaan in de uitvoering van de dienstverlening.

Programmamanager Euro Programma Postbank Particulieren (augustus 2000 – april 2002)
- Dagelijkse leiding over het Euro programma van Postbank Particulieren direct rapporterend aan
verantwoordelijk directielid binnen de Postbank directie.
- Informeren van de Stuurgroep waarin de verantwoordelijken van alle afdelingen zijn vertegenwoordigd.
- Opstellen van programma plannen en begrotingen.
- Aansturen van 4 deelprogramma managers en coördinatie van alle euro-gerelateerde projecten en
lijnactiviteiten.
- Bewaken van de samenhang van het euro programma en de inbedding van activiteiten in de lijn.
- Bewaken van en rapporteren over de inhoudelijke voortgang en uitnutting van toegekende
eurobudgetten.
- Uitfaseren van alle niet noodzakelijk gulden-systemen (ontguldenen van de ICT-syastemen)

Teammanager en Relatie Opdracht Manager (juni 1998 – juli 2000)
- Binnen de afdeling Project Management & Advies verantwoordelijk voor de inzet, coaching en begeleiding van 12 medewerkers (projectcontrollers en junior projectleiders) op projecten binnen de verschillende ING bedrijfsonderdelen.
- Verantwoordelijk voor de opzet en uitwerking van een kenniscentrum en een ontwikkelings- en
opleidingstraject voor de projectcontrollers en junior projectleiders.
- Met de medewerkers opstellen van persoonlijke opleidingsplannen, maken van persoonlijke prestatie
afspraken, voorbereiden en houden van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
- Praktijkdocent en ontwikkelaar Workshop Planning in de Praktijk

Sr. Adviseur Planning & Informatievoorziening @ ING Group, Postbank Particulieren / IPO
(januari 1997 – mei 1998)
Opdrachten in deze periode:
- projectleider Calamiteitenvoorzieningen Postbank
- consultant Inrichting projectmanagement ondersteuning/projectbureau Informatie Productie organisatie
(IPo)
- consultant Programmabureau Euro Programma Postbank Particulieren
- coördinator Veranderplan Postbank Particulieren
- consultant Projectbureau Migratie Boeking Systeem / Elektronisch BetalingsVerkeer


Consultant @ ING Group, Divisie Informatie Technologie / Consultancy (juni 1993 – december 1996)
In deze periode de volgende opdrachten onderhanden gehad:

Implementatiemanager Gebruikersprocessen Chipper organisatie (augustus 1996 – februari 1997)
- In kaart brengen van de te implementeren werkprocessen en procedures die door de lijn- en
stafafdelingen van de nieuwe Chipper organisatie en door externe toeleveranciers en
samenwerkingspartners zullen worden uitgevoerd.
- Coördineren, begeleiden en adviseren van afdelingshoofden en van de afdelingsteams die de
werkprocessen vormgeven en uitwerken tevens toezien op de onderlinge aansluiting van de
werkprocessen en procedures
- Bewaken van en rapporteren over de inhoudelijke voortgang van de implementatie activiteiten.
- Informeren van de Stuurgroep Chipper waarin de verantwoordelijken van alle afdelingen zijn
vertegenwoordigd.

Hoofd Projectbureau Chipper Programma (8 medewerkers) (januari 1996 – februari 1997)
- Mede zorg dragen voor het opstellen van programma plannen en begrotingen.
- Zorgdrang voor risicomanagement, configuratiemanagement, informatievoorziening en
secretariaatswerkzaamheden
- Adviseren en ondersteunen van Programmamanager Chipper en projectleiders ten aanzien van
projectplannen en projectbegrotingen.
- Bewaken van en rapporteren over de inhoudelijke voortgang en uitnutting van toegekende budgetten.
- Informeren en adviseren van Programmamanager Chipper ten aanzien van voortgang en te nemen
maatregelen.

Overige opdrachten in deze periode:
- consultant project Postbank Plus pakketten
- consultant project Inrichten MAESTRO GebruikersOmgeving (IMAGO)
- projectleider en materiedeskundige Meerjarenplanning (MJP) & Strategische InvesteringsMethodiek (SIM)


Account planner @ NMB Postbank Groep / Account Management - Account OBV/APS
(januari 1992 – mei 1993)
Werkzaamheden in deze periode:
- opstellen / bewaken / afstemming van het Account plan met Account teamleden
- opstellen kwartaalrapportage en stemmingsbeeld klant
- inbreng planning & control aspecten in Account teamoverleg
- aanspreekpunt voor planning & control, adviesrol in werkgroepen.
- opstellen en implementeren Inhuurprocedure voor OBV.
- begeleiden implementatie Centraal kader beheer informatiesystemen.
- begeleiden invoering Tijdverantwoordingssysteem en (her)formuleren/ bewaken gewenste
aanpassingen in TVW.
- begeleiden centralisatie van inhuur van (externe) interim functionarissen.


Account planner @ Postbank / Concern Dienst Automatisering - Account Zakelijk (april 1989 - januari 1992)
Werkzaamheden in deze periode:
- opstellen / afstemmen / bewaken van de jaarplannen en capaciteitsbudgetten voor de directoraten
Buitenland, Middelen Beheer en Zakelijke markt
- adviseren en begeleiding van projectleiders
- uitvoeren van risico-analyses
- regelen van capaciteit (intern/extern) voor projecten


Philips (maart 1983 – maart 1989)

Medewerker Organisatie & Efficiëntie @ Philips - Hoofd ToeleveringsGroep Glas / O&E (maart 1983 - april 1989)
Werkzaamheden in deze periode:
- bedrijfskundige en vaktechnische ondersteuning van hoofd Procesontwikkeling
- implementatie van planmatig/ projectmatig werken bij de diverse ontwikkelingsafdelingen.
- opstellen en invoeren van projectmanagement richtlijnen en procedures
- begeleiding van de invoering van het Concern Wide Quality Improvement concept
- opstellen van beslissingscalculaties en kostprijscalculaties.
- coördineren van de totstandkoming van de jaarprogramma's van de diverse ontwikkelingsafdelingen;
- opstellen van projectprogramma's en - budgetten en rentabiliteitsberekeningen;
- adviseren van projectleiders bij het opstarten van projecten (t.a.v. inhoud en aanpak) en ondersteunen bij
het opstellen van projectplanningen en projectbegrotingen.
- technisch projectleider


Randstad Uitzendbureau (juni 1969 – februari 1983)

Tekenaar / Constructeur @ Randstad Uitzendbureau (juni 1969 – februari 1983)
Werkzaamheden in deze periode:
- uitwerken complete layout-tekening voor constructie van een nieuwe truck
- ontwerpen van onderdelen voor een verpakkingsinstallatie
- aanpassen van het tekeningenpakket van een verpakkingsinstallatie aan wijzigingen in productie
- uitvoeren van reparatie werkzaamheden aan elektronische apparatuur

Opleidingen

Opleiding

HTS Wtb / Energietechniek (Specialisatie Meet- & Regeltechniek) HTS Alkmaar (1978)
HBS-B Vissering Scholengemeenschap IJmuiden (1972)
Mulo-B Oosterwijk Scholengemeenschap Beverwijk (1969)

Cursussen

Prince2 Practitioner (2008 – getuigschrift)
Transparant projectmanagement (2007)
Prince2 Foundation (2005 – getuigschrift)

Piramidaal Rapporteren (2002)
Criterium gericht beoordelen (1998)
Commerciële Managementtraining (1998 – getuigschrift)
Inzicht in invloed (1997)

Procesontwerp & Administratieve logistiek (1997 – getuigschrift)
Workshop Company scan (1995)
Commercieel Technisch medewerker (1993 – PBNA)

Systems Application Architecture (1990)
Postbank Methodologie (ontwikkelmethodiek gebaseerd op SDM) (1989)

Integrale Basisopleiding Industrial Engineering Module C - Organisatie & Advisering (1987 – getuigschrift)
Beslissingscalculaties (1986 – getuigschrift)
Potentiële Problemen Analyse (1986)
Failure Mode Effect Analysis (1986)

Technische Voorcalculatie (1985 – getuigschrift)
Gestructureerd ontwerpen (1984)
Effective writing in English (1984)

Cursus gestructureerd programmeren (Basic, Algol60, Fortran, Pascal, HTML)
Cursus microprocessoren/systeemarchitectuur (1981)

Meer over mij

Werkgebied

  • Eindhoven 50km
Talentcard®