Personalia
- Leeftijd
- 62 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Samenvattende persoonsbeschrijving:
Uit mijn omgeving krijg ik vaak terug dat mensen zich door mij, oordeel vrij gezien, voelen. Ik laat mensen op een andere manier naar zichzelf en hun effecten op hun omgeving te kijken. Hun zelfvertrouwen en zelfbewustzijn neemt daardoor toe. Dit stimuleert hen stappen te maken in hun ontwikkeling; ze komen “in beweging”. Kritiek wordt steeds minder gezien als op de persoon, maar veel meer op het onderhanden werk en daarmee hanteerbaar.
Als proces- en systeemdenker en scherp analyticus, ben ik in staat snel tot de kern van zaken te raken, hoe complex de (proces)omgeving ook is. Mijn talent gebruik ik om mensen, inzicht te laten krijgen in door hen als “problematisch” ervaren situaties. Het realiseren van doelen wordt, met mij in een organisatie, op een heel plezierige manier effectiever en slimmer.
Op alle niveaus in een organisatie accepteren mensen mij als een prettige maar ook kritische gesprekspartner. Waar nodig, pak ik de rol van intermediair of bruggenbouwer. Leidinggevende ervaring heb ik zowel projectmatig als “in de lijn” opgebouwd; tot en met het niveau van plaatsvervangend locatiedirecteur.
Mijn visie op wat met en in een organisatie moet gebeuren vormt zich uit de eigen brede (kennis)achtergrond en door goed te kijken en te luisteren naar de omgeving (externe- en interne factoren/stakeholders). Dat vertaal ik in pragmatische en haalbare doelstellingen.
Mijn ambitie gaat uit naar een stevige managementfunctie waarin ik al mijn al verworven kennis en ervaring goed kwijt kan en waarbij ik mijzelf tevens verder kan blijven ontwikkelen. Ik heb daarbij de voorkeur voor een functie in een maatschappelijk relevante context, zodat ik mij kan inzetten voor mens en maatschappij.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Open mens
zeer accuraat
Analytisch sterk
bedrijfskundig
pragmatisch
proces- en systeemdenker
Mijn huidige situatie
Werkervaring
Werkkringen:
2014 Quadraam;
Maarten van Rossem en Montessori College Leiderschapsontwikkeling via MijnID traject. Een jaar geïnvesteerd in leiderschapsontwikkeling via MijnID.nu.
Stevige aanvulling en aanscherping van kennis en vaardigheden die ik al had.
In basis gericht op onderwijs, maar als leiderschapsontwikkeling ook van waarde voor maatschappelijke en/of zorg geralateerde functies zowel profit als non-profit. Met de verdere delegatie van zorgtaken vanuit centrale overheid naar de gemeente per 2015 liggen er als leidinggevende en met de ervaring uit 2013 en 2014 ook op dat terrein kansen.
Vanaf augustus 2014 afdelingsleider onderbouw a.i. Montessori College (leerjaar 2)
Verantwoordelijk voor de aan leerjaar 2 verbonden docenten en leerlingen en de contacten met de ouders. Mede verantwoordelijk voor de inrichting en verdere uitbouw van het uniek onderwijsconcept van de onderbouw.
Aansturing van het OOP personeel. Conciërges die hun taken meer gesplitst zien in een facilitair en een pedagogisch rol moeten de eigen verantwoordelijkheid en zelforganiserend vermogen gaan laten zien
2013 en 2014 Adviseur WMO-raad Duiven. Freelance.
Diverse advies trajecten in 2013 en 2014.
• Schrijven van beleidsstukken [structurering inhoud; invloed van schrijfstijl op het advies.etc)
• Ontwikkelen van eigen missie en visie als WMO-raad
• Spiegelen van uitgebrachte adviezen op beleidstraject en de “schrijf cursus”.
• Formuleren comminicatie beleid en basis leggen voor communicatieplan.
Okt 2010 tot Okt 2012 Bedrijf: MEZ Holding (Menzis)
(MEZ = Menzis Eerstelijns Zorgaanbod)] Functie: Manager (staf)Diensten
• Verantwoordelijk voor de uitvoerende stafdiensten en beleidsontwikkeling (HRM, ICT, Finance)
• In een sterk veranderende zorgmarkt de ‘beheer’ staf een veel meer dienstverlenend karakter gegeven.
• Implementatie van een personeelsinformatiesysteem en factuurverwerkingssysteem
• Coaching en begeleiding van (naast eigen medewerkers) het management van het Gezondheidscentrum Asielzoekers en de Apotheek [twee bedrijven als onderdeel van de MEZ-Holding.
• Afdeling noodgedwongen opgeheven en de activiteiten elders (binnen Menzis) ondergebracht (2012)
1999 tot 2010 Bedrijf: Randstad Holding
mei ‘08 – juni ‘10 Onderdeel: HR Solutions (HRS) Functie: Manager Business Improvement
Samen met de directeur bedrijfsvoering HRS verantwoordelijk voor herinrichting en optimalisatie van bedrijfsprocessen van 3 aangekochte bedrijfsonderdelen in een samenvoeging tot één bedrijf (voormalig Philips, Getronics/Pink Roccade, Gamma dienstverlening (zorg)). Handhaven en uitbouwen van al bereikte compliance (SAS70 en TPM) en tevens het efficiënter, effectiever en service/klantgericht inrichten van werkprocessen.
Tot mei 2008
Onderdeel: YACHT Functie: Interim/Project-manager
Voorbeelden van projecten:
• Herinrichting van I&A/ICT tijdens een gemeentelijke herindeling (technisch & organisatorisch).
• Coaching managementteams 20 lokale banken (Rabobank) tijdens de invoering van de chartale euro (best gewaardeerde externe euro-adviseur).
• Herinrichting ICT (aan de hand van diverse proces modellen); bij verschillende organisaties; vaak inclusief organisatieverandering, mindset aanpassing en coaching van MT’s (IT en/of bedrijfsbreed).
• Opstellen van Informatie-beleidsplanen en doorlichting ICT beleid en procesvoering bij gemeentes (van provinciale hoofdsteden).
• Coaching en begeleiding van (MKB) organisaties in het klantgericht inrichten van hun (IT/IM) organisatie.
1997 tot 1999 Bedrijf: SONOCO Nederland B.V. Functie: Manager QA en plaatsvervangend Locatie Directeur.
In samenwerking met de locatie directeur en projectgedetacheerde mensen (engelstalig) vanuit de Europese SONOCO organisatie een succesvolle doorstart gemaakt met het bedrijf. [Eind 1996 was het complete toenmalige MT vertrokken.] Efficiency verbetering, van 70 naar 90% productiviteit. Herinrichting organisatie gebaseerd op procesgericht werken.
1996 Fico Technics B.V Manager QA & Coördinator Subsidies+Patenten
1995 SGS (TI) Senior Consultant
1990 tot 1995 NV KEMA Consultant
1988 tot 1990 LPF Verpakkingen Hoofd Kwaliteitsdienst Flexibles
1984 tot 1988 Philips Speciaal Glas Chemisch Technoloog en mentor bedrijfskringen (Quality Circles)
Opleidingen
Periode Opleiding:
2014 “Schoolleider van Buiten” (Windesheim/MijnID.nu)
2010 Financial Management for non Financials
2006 Prince II (projectmanagement)
2003 Cursus Bankleer (kernfuncties en taken banken)
2000- 2002 Master in Business Management (Twente School of Management)
1999 –2000 ITIL service management
1999 Projectleiders Opleiding (interne opleiding YACHT)
1993 - 1995 Opleiding organisatie adviseur: NVOA-3 (Ned. Vereniging voor organisatie adviseurs)
1988 - 1992 Cursus KUN (Quality Engineer) (KDI = (Kwaliteitsdienst voor de Industrie)
1986 Cursus CBM (bedrijfskring-mentor) (KDI)
1985 –1987 Milieukunde (PBNA)
1980-1984 HTS Chemische Technologie; HTS Groningen
1974-1980 V.W.O. atheneum-β
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Nevenfuncties:
• Voorzitter Onderwijs PlanRaad binnen Quadraam, tbv toetsing en beleid Passend Onderwijs (per februari 2014)
• Beleidsadviseur WMO-raad (voorjaar 2013 - heden)
• Voorzitter Badmintonclub BC Thuve Duiven (maart 2010 – heden)
• YACHT-ondernemingsraad (april 2002- 2005 [lid en vice voorzitter]; april 2005-2008 [voorzitter])
• voorzitter Centrale Ondernemingsraad van Randstad Groep Nederland (juli 2005 -juli 2008). Met waardering v/d raad van bestuur de rol van de COR opnieuw op de kaart gezet. + Adviestraject overname Vedior (2007-2008).
• Vicevoorzitter schoolbestuur voor Protestants Christelijk Onderwijs in Duiven (april ’97 tot september 2003); Van daaruit voorzitter van het samenwerkingsverband LATHEO ter vormgeving van een besturenfusie. (LATHEO was een samenwerking tussen de toenmalige PCO besturen van Dieren, Arnhem, Lathum en Duiven.)
• Voorzitter tafeltennisvereniging Victoria ’62 Duiven (seizoen 97/98)
• Parttime leraar kwaliteitszorg aan het PHTO in Heerlen (1992/ 1993).