Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Remco Tjallinks

Remco Tjallinks

Personalia

Leeftijd
50 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Kwaliteiten:
Enthousiast, expressief, communicatief, warm, optimistisch, open, spontaan, teamspeler, coöperatief, sensitief, veelzijdig, behulpzaam, energiek, vernieuwend, creatief, onafhankelijk, vrolijk, nieuwsgierig, flexibel.

Ik ben een uitpluizer en een specialistische generalist. Opgedane kennis en ervaring wordt als expertise gedeeld om de organisatie vooruit te helpen. De klant staat centraal, maar een oplossing moet in verhouding staan tot de investering in tijd en mogelijkheden. Graag zoek ik de grenzen op van de mogelijkheden en durf risico's te nemen. Ik ben een motivator en een benader klanten, collega's en medewerkers zoals ik graag zelf benaderd wil worden.

Niet beschikbaar voor:
Koude acquisitie, pro-actieve telefonische verkoop en colportage.

Werkervaring:
2014 april – mei stage Simon Levelt
Opdoen van praktijkervaring voor verdere ontwikkeling tot SCAE professional barista niveau.

November 2003 – december 2013 IKEA B.V. Nederland
2012 - 2013 IKEA Amersfoort; Teammanager Customer Relations
Verantwoordelijke voor een team van 15 medewerkers en leidinggevende in dagelijkse operatie (60 medewerkers);
• verantwoordelijk voor het retourproces en thuistransporten
• implementatie van nieuwe services binnen het service aanbod
• leidinggevend in de dagelijkse operatie (kassalijn, retouren, transporten, animatie, winkelbreed winkelgemak
• werving en selectie van personeel, optimalisatie van de contractmix
• vertalen van retourredenen naar feedback voor de verkoopafdelingen
• optimaliseren bezetting kassa- en retourenbalie
2011 - 2012 IKEA Nederland; Logistics Supply Support specialist
Optimalisatie van de productbeschikbaarheid voor de winkels in België en Nederland.
• voorraadbeheer en optimalisatie voor de winkels in België en Nederland;
• aanspreekpunt voor de Salesmanagers en winkels op het gebied van productbeschikbaarheid;
• aanspreekpunt tussen de landelijke logistieke organisatie met het internationale Supply team.
2009 - 2011 IKEA Nederland; Customer Relations Store Support specialist
Als specialist werkzaam in het landelijke Service team. De werkzaamheden bestonden onder andere uit:
• ontwikkelen, implementeren van het servicebeleid en door storebezoeken ondersteunen van winkels en het IKEA callcenter
• aanpassen van het beleid en services aan geldende wet- en regelgeving
• opzetten en faciliteren van de opleidingen op het gebied van Customer Relations
• ontwikkeling, inkoop en beheer van hulpmiddelen en diensten
• ondersteuning aan verkoop- en marketingafdeling

2007 – 2009 IKEA Amsterdam; Safety & Security manager
Verantwoordelijkheid voor de veiligheid medewerkers, klanten, panden, IKEA- en klanteigendommen
• Uitvoeren, aanpassen van veiligheidsprotocollen en trainen medewerkers
• verantwoordelijk voor de aansturing van beveiligingsteam (15 pers.)
• Verantwoordelijk voor aansturing en opleiding BHV/EHBO team
• contactpersoon voor hulpdiensten en overheid
• verantwoordelijk diefstal, derving, fraudepreventie
.
2005 – 2007 IKEA Amsterdam; project manager Process Improvement.
• diverse interne projecten ten behoeve van procesoptimalisatie en kostenreductie.

2003 – 2005 IKEA Amsterdam; Team manager Customer Service
Leidinggevende Serviceafdeling IKEA Amsterdam. Aansturen van meerdere teams ten behoeve van:
• retouren- en klachtenverwerking
• thuistransporten
• klantenontvangst en klantbeleving
• beschikbaarheid shopping tools en speelfaciliteiten

2001 – 2003 PwC Consulting jr. consultant BIV AO (bestuurlijke informatievoorziening)
Specialist in administratieve bedrijfsprocessen, ondersteuning aan Business Controlling en ondersteuning bij het inrichten van IT -datastromen t.b.v. inrichten ERP systemen

2000 – 2001 C&A Nederland. Traineeship tot storemanager, filiaal Ede centrum.
Verantwoordelijk voor dagelijkse operatie van de winkel in Ede. Verantwoordelijk voor de coördinatie van de sluiting van het Edese filiaal in 2001

2000 Afstudeerstage; implementatie diverse kwaliteits- en borgingssystemen; ISO-9002, VCA, HACCP

Cursussen en trainingen
2014 ITC Academy Den Haag; SCAE Barista niveau 1
2003-2013 Diverse interne opleidingen IKEA gericht op leiderschap, logistieke processen, Customer Relations.
2001-2002 PwC i.s.m. Universiteit van Amsterdam; Interne opleiding PricewaterhouseCoopers i.s.m. Universiteit van Amsterdam (post HBO -WO) bestuurlijke informatievoorziening, administratieve organisatie. PwC/Universiteit van Amsterdam, afgerond met certificaat.
1995 – 2000 HEAO MER (Management, Economie & Recht), Hogeschool van Utrecht, Utrecht, succesvol afgerond met getuigschrift.
1992 – 1995 MMO-BD (Middelbaar Middenstands onderwijs), Neder Veluwe College, Ede, afgerond met diploma.

Hobby’s en interesses: Koffie, Barista, Fotografie, Vrijwilliger Culturele Organisaties Utrecht (Utrechts Centrum voor de Kunsten en Cultuur 19). Bestuurslid fotoclub Leidsche Rijn.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • operationeel medewerker laden / lossen
Sector(en):
  • Transport & Logistiek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 1 maand

Werkervaring

01-04-2014 tot 01-06-2014
Barista, theesommelier, Simon Levelt koffie en thee, Café's Utrecht.

01-11-2003 tot 01-06-2014
IKEA Nederland B.V.; teammanager, projectmanager, safety & security manager, Customer Relations specialist, inkoop, Logistiek Supply Support Specialist. Graag verwijs ik u door naar mijn C.V. voor een volledige beschrijving van de functies.

Opleidingen

20-11-2013 tot 22-03-2014
SCAE Level 1 Barista, ITC Academy, Den Haag, certificaat

01-11-2001 tot 01-03-2002
Bestuurlijke informatievoorziening / Administratieve organisatie, PwC i.c.m. Universiteit van Amsterdam, Amsterdam, certificaat

01-09-1995 tot 01-07-2000
HEAO, Management Economie en Recht, Hogeschool van Utrecht, Utrecht, diploma

01-09-1992 tot 01-071995
MMO-BD, detailhandel, Neder Veluwe College, Ede, diploma

Meer over mij

Werkgebied

  • Utrecht 25km
Talentcard®