Personalia
- Leeftijd
- 43 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
PROFIEL
Wie ben ik:
Een praktische HR-professional die integer handelt en zorgvuldig communiceert. Ik ben flexibel in omgang en op mijn best in een team dat zich kenmerkt door resultaatgerichtheid en collegialiteit.
Competenties die mij karakteriseren zijn; analytisch, inlevingsvermogen, zelfstandig, resultaatgericht en verantwoordelijk.
Wat neem ik mee:
Ik heb 10 jaar ervaring opgedaan op personeelsafdelingen in diverse sectoren (zoals o.a. zakelijke dienstverlening, technische groothandel, energie en detailhandel) met een personeelsbestand van
2 tot 3.600 fte. Mijn analytisch vermogen is goed ontwikkeld en ik ben gericht op procesverbeteringen.
In 2013 ben ik een Personeel- & Organisatieadviesbureau gestart om met name de kleinere werkgevers uit het MKB met één tot vijftig medewerkers te ondersteunen op het gebied van personele vraagstukken, arbeidsrecht en personeelsbeleid.
Wat wil ik:
Organisaties ondersteunen als HR-professional op zowel operationeel/tactisch als strategisch niveau. Toegevoegde waarde leveren door organisatiedoelstellingen te vertalen naar HR-doelstellingen en uitvoering te geven aan het personeelsbeleid. Naast operationele en administratieve P&O-gerelateerde zaken heb ik affiniteit met het vervullen van de rollen en taken van een strategisch partner en verandermanager.
Parttime beschikbaar, werkzaam vanuit dienstverband of ZZP.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
01-05-2013 tot heden
Eigenaar 2de Visie, Personeel- & Organisatieadvies te Tilburg.
- adviseren op het terrein van werving & selectie, doorstroom en uitstroom van personeel, conflicthantering, potentieel ontwikkeling, arbeidsvoorwaarden, ziekteverzuim en arbeidsrecht
- opzetten en uitvoeren van, alle facetten van, personeelsbeleid
- opzetten en uitvoeren van projecten zoals bijvoorbeeld competentiemanagement, duurzame inzetbaarheid, talent development en ontwikkelen van personeelsinstrumenten
- gespreks- en sparringpartner voor zowel directie, management en/of leidinggevenden
01-01-2012 tot heden
HR-Adviseur bij Administratiekantoor Het Perspektief te Tilburg.
- adviseren op onder meer het gebied van opzetten personeelsbeleid, functieprofielen, beoordelingssystematieken en procesverbeteringen
- begeleiding op het gebied van werving- en selectieprocedure, inrichten HR-processen en de personeelsadministratie
- coaching leidinggevende
01-01-2006 tot 01-05-2013
Medewerker Personeels- en Salarisadministratie bij Essent Personeel Service BV te ’s-Hertogenbosch.
Mede verantwoordelijk voor een correcte en tijdige verwerking van de personeels- en salarisadministratie van 3.600 FTE. Als projectteamlid Lean geïmplementeerd binnen de afdeling waardoor alle processen en procedures beschreven zijn. Door een actieve bijdrage in teams en overleggen zorg gedragen voor continue verbetering en borging van procedures m.b.t. in-, door- en uitstroom. Daarnaast behoorde tot het takenpakket:
- het opstellen van arbeidsovereenkomsten en correspondentie t.b.v. in- door- en uitstroom
- het verwerken van (salaris)mutaties en declaraties in SAP-HR en de arbeidsvoorwaardelijke en fiscale toetsing hiervan
- het verzorgen van introductiesessies t.b.v. nieuwe HR-adviseurs
01-09-2003 tot 01-01-2006
Medewerker Personeel Management en Organisatie bij Arbo Unie BV te Breda en Eindhoven.
Samen met een HR-adviseur verantwoordelijk voor de personeelsadministratie en -beheer van een regio (300 medewerkers). De taken waren onder meer:
- aanspreekpunt voor medewerkers, leidinggevenden en management
- aanleveren van managementinformatie
- verzuimadministratie en bewaken WVP-termijnen
- verzorgen verlofregistratie
- contactpersoon voor interne vacatures en co-assistenten binnen Arbo Unie Zuid-Nederland
- inwerken nieuwe medewerkers PMO
- gedurende drie maanden ondersteuning bieden bij het opzetten van het mobiliteitscentrum.
01-09-2002 tot 01-09-2003
Stagiair (4de studiejaar, 24 uur per week) bij Fabory Centres Nederland te Tilburg.
Als afstudeerproject met een projectgroep vanuit de opleiding een instrument ter verbetering van Performance Management opgezet en geïmplementeerd. Overige taken:
- beheren van de personeelsadministratie en het tijdig verwerken van mutaties
- herschrijven van beleidsnotities
- zelfstandig updaten Handboek P&O
- vraagbaak voor managers en medewerkers
- verzorgen van werving- en selectieprocedure
- ziek- en herstelmeldingen registreren, contacten onderhouden met de arbodienst
- als projecteigenaar uitvoering geven aan pc-privé- en fietsenproject
Gedurende de periode juni tot september 2003 als vakantiekracht de bovenstaande werkzaamheden als stagiair voortgezet.
Opleidingen
01-09-1999 tot 01-07-2003
Personeel en Arbeid, Fontys Hogescholen te Tilburg, Diploma behaald
Afstudeerrichting: Personeelsmanagement & Organisatie-advisering
01-03-2013 tot 01-08-2013
Human Resource Management (Master), IMK Opleidingen, Diploma behaald
Vakken; Strategisch HRM, Verandermanagement, Reorganiseren/Saneren/Fuseren en Talenten Managen