
Personalia
- Leeftijd
- 44 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Als hospitality professional met een breed scala aan kennis op management vlak wil ik graag weer aan de slag en medewerker en product verder brengen. Hoewel mijn ervaring binnen de hospitality ligt kunnen mijn kwaliteiten en competenties ook zeker binnen een andere branche ingezet worden.
Wat breng ik mee?
Zo omschrijven anderen mij
Creatief, motiverend, teamplayer, overtuigend, doorzetter/stress bestendig , leider, helicopter view, commercieel.
Mijn huidige situatie
Werkervaring
November 2013 - Heden: projecten, verkoop onroerend goed en bedrijf, sabbatical vanwege geboorte zoon
Februari 2011 - November 2013: CenterParcs De Eemhof, Albron CenterParcs te Zeewolde
CP De Eemhof: Grootste vakantiepark van Nederland en Belgie (3900 gasten) bestaande uit 7 horeca locaties en concepten, event locaties/b2b, retail, zwemparadijs, haven.
Functie: Department Manager Catering, in dienst van Albron, divisie Albron CenterParcs, locatie De Eemhof
Taakinhoud:
- Rapporterend aan FOM (Food Operations Manager/GM)
- Medeverantwoordelijk voor totale horeca op het park
- Eindverantwoordelijk voor 4 outlets/concepten
- Eindverantwoordelijk voor alle b2b en grootschalige events
- MT lid
- Training en ontwikkeling medewerkers
- Functioneringsgesprekken en medewerkers ontwikkeling
- Budget/prognose verantwoordelijk
- Duty management, kwalitatief en financieel eindverantwoordelijke op het park
- Verandermanagement t.o.v. Medewerkers en product
- Deelname en implementatie verandering naar HPO bedrijf
- Pilot locatie
- Directe aansturing 14 managers, indirect 120 tot 380 medewerkers
Bij CP De Eemhof lag mijn dagelijkse verantwoording in de aansturing van 4 outlets en concepten via managers en alle b2b & Events. Als mt-lid medeverantwoordelijk voor de korte en lange termijn m.b.t. resultaten financieel en kwalitatief, actieve sales intern park en extern park. Grootste successen zijn het toepassen van verandermanagement bij overname alle horeca activiteiten door Albron (cateraar) en het opzetten van events met de daarbij behorende relaties en continuïteit.
Januari 2008 - December 2011 Bedrijf: Restaurants Koetjes en Kalfjes te Oegstgeest
Restaurants Koetjes en Kalfjes: Keten (7) van luxe bistro's variërend van 80 cv tot 360 cv
Functie: Operations / Regio Manager
Taakinhoud:
- Rapporterend aan eigenaar
- Directe aansturing van 7 Koetjes en Kalfjes restaurants via managers en chef
- Werving en selectie
- Opzetten structuur en beleid binnen snel groeiend bedrijf
- Functioneringsgesprekken en medewerkers ontwikkeling
- Training en ontwikkeling medewerkers i.s.m. trainingsbureau
- Bijgedragen aan heropening 1 filiaal en opzet en opening 3 nieuwe filialen
- Mede bepalen, opzetten en naleven budgetten
- Als directielid deelnemen aan MT, koers bedrijf, nieuwe kansen en locaties bepalen
- Medeverantwoordelijk invoering HR systeem, online urenregistratie
- Medeverantwoordelijk samenstelling menukaarten
- Bepaling inkoop, communicatie leveranciers
- Directe aansturing 19 managers, indirect 220 medewerkers
Bij Restaurants Koetjes en Kalfjes bestonden mijn dagelijkse verantwoordelijkheden en taken uit de aansturing van de bestaande locaties via managers en de aansturing van het hoofdkantoor. Grootste successen zijn de implementatie van HR en finance systemen via externe partijen en de opzet van 3 nieuwe locaties.
2007 –2008 Bedrijf: The Westin Hotel Rotterdam
The Westin Hotel (heden The Manhattan): 5* hotel binnen de Starwood Group
Functie :F&B Manager
Taakinhoud:
- Rapporterend aan GM
- Totaal verantwoording F&B departement, restaurant, banquets, bar, roomservice, mini-bar
- MT lid, oplossen en meedenken aan algemene punten en kansen, visie bepaling hotel
- Opstellen en beheren afdeling budgetten
- Beheren en controleren omzetten, payroll en kosten
- Implementeren nieuwe concepten en producten
- Opzetten van nieuwe outlet (lobby lounge)
- F&B afdeling van The westin Rotterdam fungeerde als pilot afdeling binnen EAME divisie
- Afnemen van functionering gesprekken, begeleiden van persoonlijke ontwikkeling
- Duty management
- Relatie management
- Directe aansturing 8 managers, indirect 36 medewerkers
Bij het Westin Hotel bestonden mijn dagelijkse taken uit controle en borging van de processen, de kwaliteit en het resultaat. Grootste successen zijn het verzorgen van alle VIP’s van het ABN Tennis Tournament in de Ahoy en het hotel zelf en de mede organisatie van landelijke sales events.
2006 –2007 Bedrijf: The Westin Hotel Rotterdam
Functie: Assistant F&B Manager
Taakinhoud:
- Direct ondersteunende functie en rapporterend aan de Director F&B
- Operationeel verantwoordelijk front of house
- Opstellen roosters
- Operationeel meedraaien op outlets
- Verantwoordelijk voor beverage voorraden en inslag
- Afnemen van functionering gesprekken, begeleiden van persoonlijke ontwikkeling
- Mede verantwoordelijk voor implementeren nieuwe standaarden en producten
- Duty management
- Hands-on training
- Directe aansturing 8 medewerkers, indirect 36 medewerkers
In de functie van Ass. F&B manager bestonden mijn dagelijkse taken/verantwoordelijkheden uit de aansturing van de operatie, hands-on trainingen en het gezicht van de outlets zijn. Grootste succes is de professionalisering van de processen d.m.v. het schrijven van S.O.P.’s en het organiseren en geven van trainingen aan medewerkers.
2003 –2006 Mede eigenaar van Restaurant & Partycentrum Geesberge te Maarssen
Aantal medewerkers: 20
Bestaande uit een terras (140 couvert), partyboot (50 pax), restaurant (120 couvert) en midgetgolf baan. Geesberge richtte zich vooral op bruiloften en partijen.
Opleidingen
1999 tot 2003
MHS Wageningen, specialisatie Manager/Ondernemer
1994 tot 1999
RSG Broklede, Havo
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
zeilen, snowboarden, koken, motorrijden
Werkgebied


