Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Esther Leijen

Esther Leijen

Personalia

Leeftijd
42 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Helaas door een reorganisatie ben ik per 01 augustus zoekende naar een nieuwe functie. In de afgelopen 2 jaar heb ik ervaring opgedaan in de administratieve kant van een aantal hotels. Dit zou ik graag willen uitbreiden, de hospitality branch is geen pré.

Een aantal eigenschappen zijn;
Collegiaal, besluitvaardig, proactief, oplossingsgericht, flexibel, analytisch, punctueel

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Horeca
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 2 maanden

Werkervaring

01-09-2013 tot heden
NH Hotels
Grootboek Administratie/ General Ledger

Kenmerk van functie
Bijhouden van de grootboekadministratie van vier NH Hotels;
Taken
* Verzorgen van de centrale grootboekadministratie.
* Bewaken van kwaliteit van het grootboek en de sub-administratie.
* Leveren van bijdragen aan het samenstellen van periodieke rapportages. Voorbereiden van balans en winst- en verliesrekening op basis van het door systeem geleverde informatie.
* Het uitvoeren van interne en externe controles van Sub administraties en binnen de hotels.
* Overige werkzaamheden zoals, verzorgen van BTW aangiftes, uitzoeken van credit card verschillen, opstellen van overzichten, bijhouden van rekening-courantgegevens, bank betalingen invoeren.

01-10-2012 tot 01-09-2013
NH Hotels
Debiteurenadministratie

Kenmerk van functie
Bijhouden van de debiteurenadministratie van drie NH Hotels;
Taken
* Het verwerken van binnenkomende betalingen en aanbetalingen, voorbereiden van uitgaande AR betalingen.
* Het onderhouden en ondersteunen van relaties met collega’s van de booking offices, administratieve afdelingen, hotel management en hotelpersoneel.
* Het onderhouden en opbouwen van goede contacten met debiteuren en een voorspoedig betaalproces realiseren.
* Het uitvoeren van interne en externe controles van Sub-Administraties en binnen de hotels.

01-07-2012 tot 01-10-2012
NH Hotels
Crediteuren Administratie
Kenmerk van functie
Bijhouden van de crediteurenadministratie van twee NH Hotels.
Taken
* Splitsen en verwerken van inkomende post.
* Scannen en verifiëren van de ontvangen facturen.
* Communicatie met leveranciers en interne klanten.
* Verantwoordelijk voor het coderen, inboeken en betaalbaar stellen van facturen en declaraties.
* Het uitvoeren van interne en externe controles van Sub administraties en binnen de hotels.

01-07-2010 tot 01-07-2012
NH Hotels
Assistant Front Office Manager/ NH Grand Hotel Krasnapolsky

Kenmerk van functie
Leiden van circa 30 medewerkers (als verantwoordelijke voor de front office), waaronder plannen, regelen, aansturen van de medewerkers in de werkuitvoering en personeelsbeheer.
Taken
* Leidinggeven, in wisseldiensten, aan de medewerkers, service verlening aan de gasten, bagagebehandeling, toezicht op veiligheid, sleutelbeheer
* Controleren van nacht-audit’s.
* Coördineren/ regelen van de uitvoering van de werkzaamheden in de receptie
* Het zelf meewerken en leiden van de werkzaamheden
* Motiveren, stimuleren, begeleiden en “on-the-job” trainen van medewerkers en stagiaires.

01-12-2008 tot 01-07-2010
NH Hotels
Desk Manager/ NH Grand Hotel Krasnapolsky

Kenmerk van functie
Het realiseren van de gestelde afdelingsdoelstellingen door middel van het leiden van de daartoe te verrichten werkzaamheden.
Taken
* Verzorgen van de receptietaken
*Oplossen van zich voordoende problemen t.a.v. bijzonderheden, personeelsbeheer e.d. per afdeling, opvangen en behandelen van klachten. Toezien op het werken volgens S.O.P. van NH en uitvoeren van steekproefsgewijze controles daarop;
* Deels verzorgen van personeelsbeheer waaronder het begeleiden en instrueren van nieuwe medewerkers.
* Correct en gastvrij te woord staan van gasten, attent zijn op wensen en klachten van gasten.

01-03-2007 tot 01-12-2008
NH Hotels
Desk Manager/ NH Amsterdam Centre

Kenmerk van functie
Het realiseren van de gestelde afdelingsdoelstellingen door middel van het leiden van de daartoe te verrichten werkzaamheden.
Taken
* Verzorgen van de receptietaken
*Oplossen van zich voordoende problemen t.a.v. bijzonderheden, personeelsbeheer e.d. per afdeling, opvangen en behandelen van klachten. Toezien op het werken volgens S.O.P. van NH en uitvoeren van steekproefsgewijze controles daarop;
* Deels verzorgen van personeelsbeheer waaronder het begeleiden en instrueren van nieuwe medewerkers.
* Correct en gastvrij te woord staan van gasten, attent zijn op wensen en klachten van gasten.

01-06-2006 tot 01-03-2007
NH Hotels
Receptioniste/ NH Museum Quarter

Kenmerk van functie
Als hotel receptioniste ben je verantwoordelijk voor de receptie- en conciërgetaken in een hotel.
Taken
* Verrichten van receptiewerkzaamheden, gelijktijdig met collega’s in wisseldiensten
* Verstrekken van informatie en verlenen van service aan hotelgasten
* Kassa en telefooncentrale activiteiten

01-09-2006 tot 01-06-2006
NH Hotels
Stagiaire Duty Manager/ NH Museum Quarter

Kenmerk van functie
Eindverantwoordelijke bij afwezigheid van het hotelmanagement.
Taken
* Het fungeren van aanspreekpunt voor gasten en medewerkers
* Het assisteren van verschillende afdelingen bij drukte
* Het behandelen en oplossen van eventuele klachten

Opleidingen

01-09-2001 tot 01-06-2006
International Hospitality Management (Hogere Hotelschool)
Christelijke Hogeschool Nederland (nu Stenden)
Leeuwarden

01-09-1995 tot 01-09-2001
HAVO,
Bonhoeffer College
Castricum

Meer over mij

Werkgebied

  • Akersloot 25km
Talentcard®