Personalia
- Leeftijd
- 63 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Profielschets
Ik ben een slagvaardige IT professional, die in staat is om complexe problemen, middels analyse, terug te brengen tot de kern. Hierdoor kan ik (interne) klanten snel overtuigen van de beste koers binnen de niet altijd eenvoudige IT-wereld.
Door mijn positieve en besluitvaardige instelling, weet ik medewerkers te binden en te motiveren. Rapportages en plannen formuleer ik zodanig duidelijk, dat deze ook door niet IT-ingewijden begrepen worden.
Ik ben sterk in het verbinden van IT-zaken met de eindgebruiker, op een zodanig communicatieve manier dat de eindgebruiker de materie begrijpt en hierdoor de voordelen ziet van de inzet van IT-middelen.
Ik schep er veel voldoening in om in een ongestructureerde werkomgeving weer structuur aan te brengen, zodat de medewerkers hun weg weer kunnen vinden, wat de motivatie ten goede komt.
Mijn persoonlijke missie is om te zorgen dat IT succesvol bijdraagt aan de overall strategie van de organisatie waarvoor ik werk.
Bovenstaande wordt onderschreven door collega’s en tijdens beoordelingsgesprekken.
Specialisme
- IT Management
- Consultancy
- Software Change & Configuration Management
- ITIL (configuration-, change-, en release management)
- Kennisoverdracht
Applicaties
- Unit4 Agresso Wholesale (ERP applicatie)
- Microsoft SharePoint
- Allfusion Harvest
- Crystal Reports
- MS Office
- Citrix
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
2-2015 tot 10-2015
Projectleider/coördinator, KCC Dienst Justitiële Inrichtingen
Het Klant Contact Centrum (KCC) van de Dienst Justitiële inrichtingen (DJI) ressorteert onder het Ministerie van Veiligheid en Justitie.
Binnen het KCC kent men de afdeling WebLoket. Hier worden webformulieren ontwikkeld die ontsloten worden op het Serviceportaal van de DJI. Tevens worden hier (kleine) applicaties ontwikkeld die zowel binnen het ministerie van VenJ als andere ministeries worden gebruikt.
Mijn taak is de transitie begeleiden van deze afdeling van het KCC naar de IT-poot, het Shared Service Center Informatica (SSC-I).
Ik geef hierbij leiding aan een team van 4 software ontwikkelaars.
Taak:
• Projectleiding software ontwikkeling project Drife
• De planning van de werkzaamheden op orde brengen
• De transitie begeleiden van twee door de afdeling ontwikkelde applicaties naar SSC-I
• De transitie begeleiden van het Serviceportaal naar SSC-I
• De huidige processen m.b.t. aanvragen van webformulieren analyseren en deze aanpassen aan de situatie na de transitie
Resultaat:
• Structuur aangebracht en medewerkers geleerd planmatig te werken
• Transitie naar SSC-I van één van de applicaties succesvol begeleid
• Succesvol projectleiding volbracht van de software ontwikkeling voor project Drife. Nagenoeg alle software is tijdig en zonder noemenswaardige bugs opgeleverd
• Communicatie verbeterd op de afdeling
• Systeemtesten verbeterd door de ontwikkelaars
1-2012 tot 1-2014
ICT Manager, ZenS Holding
De Z&S holding is een groothandel in auto-, fiets- en leisure-accessoires en bestaat uit 6 verschillende BV’s met een totale omzet van 50 miljoen Euro en 160 medewerkers. Binnen de holding was ik verantwoordelijk voor de IT-systemen, zowel nu als passend met de koers van de holding naar de toekomst. Ik gaf daarbij leiding aan een team van 6 IT-professionals, verdeeld over twee vestigingen en adviseerde de directie van de holding, gevraagd en ongevraagd. Ik had zitting in het MT van de twee grootste BV’s binnen de holding.
Taak:
• Opstellen van IT-beleid voor de (steeds uitbreidende) holding
• Structuur aanbrengen in de werkzaamheden van de IT-afdeling
• Sterk terugbrengen van het aantal openstaande tickets
• Verbeteren van de interne en externe communicatie van de IT-afdeling
Resultaat:
• Door op een planmatige wijze de werkzaamheden op te pakken heb ik structuur gebracht op de afdeling en het aantal tickets teruggebracht naar een acceptabel peil
• Een IT beleid neergezet dat aansluit bij de koers van de holding
• Een wezenlijke bijdrage geleverd bij de implementatie van een E-commerce platform
• Door een goede coaching van de IT medewerkers de in- en externe communicatie naar een acceptabel peil gebracht
• Een concept meerjarenplan gemaakt - met hierin opgenomen de richting en visie van IT - die in overeenstemming is met de visie en groei van de holding
11-2010 tot 12-2011
Configuratiemanager, Achmea, project AGOM (opdracht via Fixx IT)
AGOM was een groot project dat erop gericht was om het gehele proces van het afsluiten van een schadeverzekering via internet, volledig geautomatiseerd te laten verlopen.
Daar het project al enige tijd gaande was; inmiddels de nodige documenten waren gemaakt en programmadelen waren ontwikkeld, moest t.a.v. het versiebeheer een inhaalslag worden gemaakt en moesten medewerkers bewust worden gemaakt van de nut en noodzaak van versiebeheer.
Taak:
• Inrichten van versiebeheer voor documenten en ontwikkelstraten
• Ontwikkelen en implementeren van processen, procedures en conventies
• Inrichten van tooling t.b.v. versiebeheer
Resultaat:
• Configuratiemanagementplan geschreven waarin alle processen, procedures en conventies zijn vastgelegd
• Versiebeheer voor documentatie ingericht in Microsoft Sharepoint
• Management en medewerkers geïnstrueerd over nut en noodzaak van versiebeheer en gebruik van de tooling
11-2009 tot 11-2010
Bidmanager Europese Aanbestedingen, SQS Nederland
SQS Nederland legt zich toe op detachering van IT professionals in kwaliteitsmanagement.
Om de groei van het bedrijf te stimuleren en daardoor meer (grote) opdrachten te kunnen krijgen, ging men zich meer bezighouden met Europese aanbestedingen. Mijn taak was om hiervoor bijeenkomsten bij te wonen en ervoor te zorgen dat alle benodigde stukken tijdig en compleet bij de aanvrager werden aangeleverd. Om dit doel te bereiken had ik de leiding over een team van 7 medewerkers.
Taak:
• Bezoeken van bijeenkomsten van uitgeschreven Europese aanbestedingen
• Door harde inleverdata zeer strak sturen op deadlines
• Tijdig en compleet aanleveren van de gevraagde stukken bij de aanvrager
Resultaat:
• Eén aanbesteding gewonnen, waarmee een omzet van 32 miljoen Euro werd gegenereerd
2-2007 tot 11-2009
Sr. Software Change & Configuration Manager, Belastingdienst (B/CICT) (opdracht via SQS Nederland)
Bij de Belastingdienst wordt alle software m.b.t. aangiften, toeslagen, enz. als maatwerk inhouse ontwikkeld. Om de ontwikkeling van nieuwe software en releases voor bestaande software in goede banen te leiden, maakt men gebruik van change & configuration management in de vorm van versiebeheer.
Bij het onderdeel waar ik gedetacheerd was, liepen meerdere grote ontwikkelprojecten en het aantal project groeide gestaag. Ik had de leiding over een team van 3 medewerkers en was eindverantwoordelijk voor het volledig en tijdig uitleveren van releases en nieuwe software.
Taak:
• Verantwoordelijk voor het onderhoud en operationeel houden van het versiebeheersysteem
• Formele opleveringen samenstellen voor het aanpassen, testen en het in exploitatie nemen van de ontwikkelde applicatie(s)
• Termijnbewaking van reviews en beoordelingen van de ontwikkeldocumentatie
• Vervaardigen van managementrapportages t.a.v. de voortgang van de ontwikkelingen, wijzigingen aan, en bevindingen op componenten en KPI’s
• Voorzitter/coördinator van het bevindingen- en wijzigingenoverleg van de diverse projecten
Resultaat:
• Projecten worden inmiddels reeds bij de start ervan goed ingericht qua processen, baselining-strategie en oplevermomenten
• Tooling wordt inmiddels eveneens reeds bij de start van een project ingericht met een duidelijke lifecycle en juiste autorisaties
• Processen zijn verbeterd en de procedures zijn aangescherpt
• Door goede communicatie en samenwerking met alle projectmedewerkers zijn het nut en de noodzaak van versiebeheer duidelijk geworden. Hierdoor verlopen projecten veel beter dan voorheen en projectmedewerkers zijn nu gemotiveerd om volgens de vastgestelde versiebeheer richtlijnen te werken
8-2006 tot 2-2007
Consultant gemeentelijke belastingen, GouwIT
Gouw-IT ontwikkelt standaard softwarepakketten, specifiek voor gemeenten en waterschappen. Als consultant begeleidde ik diverse gemeenten in het implementatietraject van de applicatie voor gemeentelijke belastingen.
Taak:
• De klant begeleiden vanaf het moment van implementatie van de applicatie tot en met het moment dat de applicatie volledig operationeel werd opgeleverd aan de klant. Na de oplevering volgde een periode van nazorg
• Samen met de klant de conversie van de oude naar de nieuwe database beoordelen
• Koppeling maken met het BRS (Basis Registratie Systeem)
• Verzorgen van opleidingen aan de gebruikers
• Vervaardigen van handleidingen en werkinstructies
Resultaat:
• Diverse gemeenten tot volle tevredenheid begeleid, gebruikers opgeleid en nazorg verleend
Opleidingen
1973 tot 1977
MAVO, geslaagd
1985 tot 1985
PD Boekhouden, geslaagd
1991 tot 1993
PDI 1 en PDI 2, geslaagd
2002 tot 2002
ITIL Foundation, ITIL Change management, ITIL Configuration management, geslaagd
2009 tot 2009
iNTCCM Foundation (International Certificate for Configuration Management), geslaagd
2010 tot 2010
Prince II Foundation, geslaagd
2014 tot 2014
Scrum Master
2015 tot 2015
BiSL Foundation
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Reizen, skiën, Disney