Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Wil Rongen

Wil Rongen

People Manager

Personalia

Leeftijd
62 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • C - Vrachtwagen
  • D - Autobus
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Persoonlijk profiel:
Een toegewijde People Manager met veel ervaring in menselijk georiënteerde organisaties.
Ruime ervaring in persoonlijke en communicatieve vaardigheden welke aangevuld word door kennis en ervaring in contact met klanten.

• Betrokken; In het werk ben ik altijd erg betrokken bij de werkgever cq de opdrachtgever. Waarbij goed kunnen luisteren en
marktgericht handelen essentieel zijn.
• Direct en duidelijk; Ik probeer zo helder mogelijk weer te geven wat ik bedoel, zodat iedereen weet waar hij of zij aan toe is.
• Oplossingsgericht; Ik zoek altijd naar oplossingen van problemen die zich voordoen en probeer meerdere belangen en
opties aan te geven.
• Creatief; Openstaan voor innovatieve ideeën. Zoeken en vinden van oplossingen als deze niet in de gebaande paden cq
voor de hand liggend zijn.

Werkervaring:
05/2013-06/2014 : TrajectConsult BV
: Senior adviseur / coördinator AG
Medeverantwoordelijk voor de verdere groei van TrajectConsult door het aangaan van duurzame relaties met (nieuwe) opdrachtgevers, UWV en freelance coaches/samenwerkingspartners. Bovenstaande werd bereikt door middel van acquisitie, relatiebeheer, het geven van advies, netwerken en Social Media. Daarnaast belast met het ontwikkelen van en rekening houdend met de veranderende wereld, slimme samenwerkingsverbanden met opdrachtgevers en organisaties die werkzaam zijn in het verlengde van de dienstverlening van TrajectConsult. Het ontwikkelen van nieuwe (vernieuwende) dienstverlenende producten. Onder andere: het digitale werkboek en de Re-integratie Carrousel.
Speerpunten in de functie zijn:
• Operationeel eindverantwoordelijk voor de dienstverlening tbv UWV diensten
• Werving en selectie van (Freelance) coaches
• Coördinatie van freelancers en samenwerkingspartners
• Trainen en begeleiden van coaches
• Acquisitie en relatiebeheer
• Kwaliteitsbewaking over de uitvoering van de dienstverlening
• Verantwoordelijk voor de gestelde KPI’s
• Verantwoordelijk voor de maandelijkse financiële doelstellingen (omzet)
• Kostenbewaking


02/2011-05/2013 : WAA groep Venlo
: Teamleider
Leidinggeven aan een groep van ongeveer 25 mensen met lichamelijke of geestelijke beperkingen. De eerste 9 maanden in een productieomgeving waar medewerkers in- en ompak werkzaamheden uitvoerden. Daarnaast verantwoordelijk voor de afdeling stalen (fabriceren van stalen voor de tapijtbranche). December 2011 zijn we gestart met het opzetten kringloopwinkel 't Pakhoes te Venlo. Functie: teamleider van het sorteercentrum. Taken en verantwoordelijkheden: operationeel eindverantwoordelijk voor het het gehele sorteercentrum, aansturen, instrueren en coachen van alle chauffeurs, bijrijders, technische medewerkers, uitsorteerders en medewerkers Call Center. Het houden van functionerings- en ziekteverzuim gesprekken, kostenbewaking, optimaliseren van de afdeling, deelnemen aan projecten ter verbetering van de logistieke processen, afvalstromen en procedures etc, etc.
Het sorteercentrum haalt goederen op bij particulieren, controleert en repareert de spullen, sorteert goederen die in onze winkel verkocht kunnen worden, demonteert en verwerkt goederen voor hergebruik (recycling ). Ook bezorgen van de verkochte goederen bij mensen thuis.

01/2010-01/2011 : UWV Werkbedrijf Venlo
: Werkcoach Werkgeversdienstverlening Transport &
Logistiek
In deze functie ondersteun ik werkgevers, zowel MKB als Multinationals, in de regio bij onderstaande zaken.
• Werving en selectie
• Personeelsbeleid
• Training en opleiding (o.a. EVC, branche specifieke trainingen)
• Belastingvoordelen en subsidiemogelijkheden
• Arbeids- en ontslagrecht
• Verzorgen van banen- en scholingsmarkten en promotie van de sector.
Daarnaast ben ik betrokken bij het Servicepunt Transport & Logistiek, een samenwerkingsverband tussen werkgevers- en werknemersorganisaties, kenniscentra, opleidingsfondsen en het Werkplein Venlo waarin we branchespecifieke speerpunten aanpakken op gebied van behoud, instroom en kennisvergroting binnen de branche.

2004-01/2010 : Epheon Re-integratie
2006 – 2010 : Senior Werk’Consulent
Het aansturen van een team van Werk’Consulenten door middel van coaching, begeleiding, stimuleren en corrigeren om uiteindelijk de commerciële doelstellingen te behalen. Dit alles door op creatieve wijze problemen en stagnaties in de processen te signaleren en op te lossen.
• Operationeel eindverantwoordelijk voor de gehele dienstverlening
• Het implementeren van nieuwe werkprocessen en methodes.
• Intensief contact onderhouden met opdrachtgevers.
• Kwaliteitsbewaking over de uitvoering van de dienstverlening
• Verantwoordelijk voor de gestelde KPI’s en de maandelijkse financiële doelstellingen
• Kostenbewaking
• Genereren van nieuwe opdrachten (acquisitie)
• Werkgevers adviseren op het gebied van de wet Poortwachter en alle andere personeelsbeleidszaken
• Coachen en begeleiden van Werk’Consulenten en cliënten

2004 – 2006 : Werk’consulent
Het individueel begeleiden van mensen terug naar de arbeidsmarkt, door op een praktische wijze cliënten helpen de kortste weg naar werk terug te laten vinden.
• Coachen, trainen, adviseren, confronteren, spiegelen en motiveren.
• Jobhunten

2002 – 2003 : Martin Cuypers BV
: Vertegenwoordiger
Het onderhouden en uitbouwen van het klantenbestand door de verkoop van zowel kantoormachines als kantoorartikelen B2B.

2001 – 2002 : Nebim Limburg
: Vertegenwoordiger Bedrijfswagens
Het adviseren en verkopen van vrachtauto’s.

1991-2000 : Frans Maas Logistics
1999 - 2000 : Floormanager bij Frans Maas Logistics Wijchen
1991 – 1999 : Floor Manager bij Frans Maas Logistics Venray
Operationeel eindverantwoordelijk voor alle in en uitgaande transporten evenals de opslag van de goederen. Tevens voor een correcte uitvoering van de orderstromen ten behoeve van de productieafdelingen.
• Aansturen 25 tot 35 fte magazijnmedewerkers.
• Deelnemen aan projectgroepen.
• Stimuleren en motiveren van medewerkers.
• Houden van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
• Beheren van het ISO kwaliteitshandboek.
• Implementeren van werkmethodes en processen.
• Op projectbasis als Logistiek Manager werkzaam geweest voor het opstarten van nieuwe logistieke centra’s (o.a. Horst, Venlo en Montfoort)

1982-1991 : Zelfstandig Rijschoolhouder
Het verzorgen van praktijk- en theorielessen in alle rijbewijs categorieën. Docent vakopleiding CCV-B chauffeursvakopleiding. Als eigenaar verzorgde ik zelf de acquisitie van nieuwe klanten en het verwerken van de dagelijkse administratie.

Overige informatie
Goede beheersing van het MS Office pakket. In bezit van rijbewijs en auto.

Opleidingen:
2004 : Opleiding tot Re-integratieconsulent
1990 : CCV-B Chauffeursvakdiploma
1984 : Opleiding Rij-instructeur categorieën A, C.D en E
1981 : Opleiding Rij-instructeur categorie BE
1980 : Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs
1974-1979 : MAVO
Cursussen:
2001 : PC cursus: Windows, Word en Excel
1998 : Leidinggeven, Intern transport, Arbo, Milieu en Veiligheid
1997 : Logistieke prestatie indicatoren
1997 : Functionerings/beoordelingsgesprekken
1996 : Werken met kwaliteit. Planning in de logistiek
1995 : Begeleiding zieke werknemers
1993-1995 : Totale kwaliteitszorg
1992 : Opleiding magazijnmedewerker en Magazijnbeheer (EVO)

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • opleidingscoördinator
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

1982 tot heden
Div. functies vervuld. Van zelfstandig ondernemer tot sr. adviseur. Zie CV

Opleidingen

1982 tot 2004
Div. opleidingen en cursussen gevolg. Zie CV

Meer over mij

Werkgebied

  • Venray 50km
Talentcard®