Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Klaus - Thomas Leprich

Klaus - Thomas Leprich

Manager Inkoop / Productmanager / Manager Logistiek

Personalia

Leeftijd
67 jaar

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Geachte dames en heren,
Door economische omstandigheden ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Ik kan terugblikken op ruim 35 jaar ervaring in de inkoop en productmanagement o.a. bij de overheid, in een internationaal opererend groothandel en in een productiebedrijf. Daarnaast was ik ook eindverantwoordelijk voor het gehele logistieke gebeuren tijdens mijn werkzaamheden in de groothandel.
Ik zoek dus een functie op het gebied van Inkoop en/of Productmanagement of Logistiek Management, waarbij het niveau van de functie een ondergeschikte rol speelt. Ik ben flexibel inzetbaar en altijd in dienst van het bedrijf werkzaam.
Gezien het internationale karakter van mijn functies in het verleden ben ik thuis in de talen Nederlands, Engels en Duits en reizen is mij ook niet vreemd want dit hoort bij dit soort functies. Voor meer aanvullende informatie kunt u mijn linkedin account ( nl.linkedin.com/in/klausthomasleprich/ ) inzien.
Verhuizen is in goed overleg geen probleem.
Ik hoop dat deze korte mail in combinatie met mijn CV en linkedin account de aanleiding is om mij voor een persoonlijk gesprek waarin ik mijn motivatie nader toe kan lichten.
Ik ben per direct beschikbaar.
In afwachting van uw reactie verblijf ik

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • manager transport-, expeditie-, opslagbedrijf
Sector(en):
  • Detailhandel & retail
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

01.10.1975 tot 30.09.2016
Werkervaring

okt.2014 - Sept. 2016 Bosch Rexroth
Bosch Rexroth. The Drive & Control Company
Technical Buyer Power Units, Manifolds and Accessory
- Afd. Power Unit bouw ETO ( engineering to order )
- Leverancierskeuze eigen bereik via Questionnaire
- QAA - Audits bij leveranciers
- Deelname aan projectgroepen
- Offerte aanvragen / prijsonderhandelingen
o Op basis van tekeningen
o Technische specificaties
aanvragen op basis van tekeningen
- Productgroepen :
o Reservoirs & frames van staal en roestvast staal according to drawings
o Manifolds van staal , aluminium, HYT 60 according to drawings
o Piping
o Buizen van staal, roestvaststaal en/of Duplex
o Flanges van staal en/of roestvast staal
o Koppelingen van staal en/of roestvast staal
o Dichtringen van kunststof of staal
o Stalen steunen, pipe clamps etc. van staal of roestvaststaal
o Lage druk en hoge druk slangen
o Bouten en moeren van staal of roestvaststaal
o Elektrificeren en bekabelen van Power Units
- Prijsonderhandelingen
o Per aanvraag
o Per jaar door
o Strategiepapier opstellen
o Contractonderhandelingen
o Contracten afsluiten
- Bonusafspraken met leveranciers looptijd per jaar of meerdere jaren


Juli ‘12/jan.’14 Van Eck Group
Inkoop van de Van Eck Groep
- Centralisatie van 3 inkoop afdelingen ( hoofdkantoor/productie in Beesd en 2 dochters reparatie en onderhoud in Lexmond en op Schiphol)
- Formulieren van het inkoop beleid
- Opstellen van de algemene inkoopvoorwaarden
- Opstellen van contracten met leveranciers
- Magazijnmanagement
- Leiding geven aan afd. inkoop

nov. / dec. ’11 Wildkamp B.V. , Groothandel in technische en aanverwante producten
Interim Hoofd afd. Inkoop
- Opzetten van een professionele inkooporganisatie met 6
Medewerkers, vastleggen van nieuwe structuren

jan. ’04 tot nov.’10 Adviescomité Beurs Hout ( nevenfunctie )
- actief lid van het comité als vertegenwoordiger voor de toeleveranciers
van meubelbeslag
- belast met promotie en ontwikkeling van de beurs
- medeorganisatie van de beurs
- vaststellen van beursthema’s

aug. ’09 – aug.’10 Schachermayer Nederland B.V. , Groothandel in meubel- en bouwbeslag
Vestigingsmanager Nederland
- opbouw van de dochteronderneming samen met twee collega´s
- omzetplanning, analyse en rapportage aan de concerndirectie
- planning en bewaking van het budget
- verzamelen marktinformatie, plannen en doorvoeren van marketing- en beurs
activiteiten
- deelname aan nationale en internationale vergaderingen
- financiële controle en samenwerking met accountant

Helaas heeft het bedrijf eind augustus 2010 de werkzaamheden in Nederland beëindigd omwille van bedrijfseconomische redenen (oorzaak negatieve ontwikkelingen bij andere dochterondernemingen in Oost – Europa met als gevolg een herziene verkoopstrategie in West- Europa ).





okt. ’87 – jul. ’09 Häfele Nederland BV , Groothandel in meubel- en bouwbeslag

2005–2009 : Hoofd Productmanagement & Inkoop ( strategisch niveau )
“ 2006 – 2009 Lid van het managementteam Häfele Nederland B.V. “
- global sourcing en suppliers management
- contractmanagement met key - leveranciers
- nieuwe producten & productgroepen samen stellen
- eindverantwoordelijk voor ca. 85.000 producten Häfele in Nederland
- interne en externe beurzen organiseren
- scholing interne en externe medewerkers
- samenstellen en opmaken van product flyers en –brochures
- plaatsen van advertenties, productnieuws en redactionele stukken
- catalogi in Nederlands vertalen c.q. nieuw maken
- nauw contacten met andere dochterondernemingen wereldwijd en het
hoofdkantoor in Duitsland
- rapportage aan CEO
- als MT lid medebepalend van het beleid en de strategie vanuit procurement
en warehousing
- leidinggeven aan afdeling Inkoop , Productmanagement & Magazijn
1995–2009 : Manager Logistiek ( als tweede functie )
- contractmanagement met vervoerders
- voorraadbeheer voor Nederland bepalen, onderhouden en bewaken
- leidinggeven aan medewerkers magazijn
1994–1999 : Hoofd afd. Inkoop ( operationeel & tactisch niveau )
- leidinggeven aan afdeling Inkoop
- contacten met key - leveranciers
- nationale en internationale beurzen bezoeken
- contacten met vakbladen
1987–1994 : Administratief medewerker afd. Inkoop ( operationeel niveau )
- offertes aanvragen en uitwerken
- orders opmaken, invoeren en bewaken
- contacten met leveranciers en vervoerders
- nauw contacten met andere dochterondernemingen wereldwijd en het
hoofdkantoor in Duitsland

okt. ’75 – sept. ’87 KVV in dienst bij de Duitse luchtmacht
1975–1979 : 11. Luftwaffenausbildungsregiment 2, te Budel/NL als foerier
1979–1987 : Materialamt der Luftwaffe te Köln/Wahn als
Wapensysteembeheerder luchtafweer geschut verantwoordelijk voor :
- Inkoop complete wapens en systeemonderdelen incl. Europese Aanbestedingen
- Planning en doorvoering logistieke traject
- Planning en doorvoering van onderhoudt aan het systeem incl. voorraadhouding onderdelen
- Opstellen en onderhouden van technische documentatie
- Opstellen en planning van scholing voor systeemspecialisten
- Budgetplanning voor het wapensysteem

Meer over mij

Werkgebied

  • Apeldoorn 50km
Talentcard®