Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Paul van Bree

Paul van Bree

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Profiel
Als persoon ben ik optimistisch, sportief, gedreven, enthousiast, positief, gemotiveerd, oplossing gericht,
loyaal, dynamisch en scherp.
Als medewerker ben ik commercieel, ambitieus, prestatie gericht en ben een zelf startende entrepreneur die alleen uitdagingen kent met ervaring op het gebied van ERP, CRM, CMS, Tele- en datacommunicatie.

Werkervaring

Januari 2012 – Januari 2014
ITmobile te Heukelum
Sales Manager
Verantwoordelijk voor:
• Jaartarget € 2 mln
• Verwerven nieuwe klanten,
• Opstellen Sales plan,
• Beheren en uitbouwen bestaande klanten,
• Opzetten en opvolgen Marketingcampagnes,
• Aansturing Salesteam.

ITmobile levert Smart Mobility Management Systemen.
Smart Mobility Management Systemen registreren alle zaken met betrekking tot voertuig en inzittende geba-seerd op feiten. Smart Mobility Management realiseert een substantiële reductie op reis- en arbeidskosten en brandstofverbruik. Het geeft ook een helder inzicht in het wagenparkbeheer, brandstofkosten en leasecon-tracten. Marktsegmenten (De)Centrale Overheid, Gemeentes, Bouw- en Installatie bedrijven, Energiebedrijven.

Januari 2010 – januari 2012
Cumquat Information Technology te Zeist
Sales & Marketing Manager
Verantwoordelijk voor:
• Target € 1.65 mln.,
• Beheren en uitbouwen bestaande klanten en verwerven van nieuwe klanten.
• Opzetten en uitvoeren van een marketing planning en kalender,
• Opzetten, uitvoeren en opvolgen van marketing acties zoals WhitePaper marketing,
Congressen, Seminars, Klantendagen, DirectMailing, Relatiedagen en anders lead generatie acties.
• Verzorgen van Productinformatie, WhitePapers, Bedrijfs- en Product Presentaties en de Website.

Cumquat levert Content Management Systemen.
De toepassingen liggen op het gebied van Multi-channel Publishing, Multi-User Authoring, Web Content Ma-nagement, Content-application, Portals, Websites, Knowledge Management.
De toepassing worden geleverd in een On-Site, Hosted, In-the-Cloud en SaaS omgeving.
De technologie die toegepast wordt is Java, Oracle, XML en Webservices
Marktsegmenten Centrale Overheid, Decentrale Overheid, Gemeentes, Zorg, Onderwijs, Multinationals, Retail, Transport&Logistiek


Maart 2003 – januari 2010
Exact Automatisering te Delft

Januari 2007 – januari 2010
Senior Sales Executive
Senior Sales Executive was verantwoordelijk voor:
• Ontwikkelen en beheren van nieuwe en bestaande relaties met een omvang van > 250 medewerkers
en meerdere vestigingen.
• Opereren op CxO niveau.
• target van € 1.5 mln.
• In 2007 was ik 2e Best Performing Sales van Exact en in 2008 en 2009 Best Performing Sales van
Exact.

Maart 2003 – januari 2007
Sales Manager
• Leiding geven aan een verkoopteam bestaande uit 7 buitendienst verkopers en
4 binnendienstverkopers.
• Verantwoordelijk voor 25 Exact Software Centers en dealers.
• Deelname aan en opzetten van beurzen, congressen, seminars en ondernemersdagen.
• Target van € 10 miljoen en de verantwoordelijkheid over ca. 12.000 klanten.
• De functie vereist kennis van ERP, CRM Workflow Management en bedrijfsadministratie processen.

Exact levert Financiële, ERP, CRM en Workflow Management systemen.
De toepassingen liggen op het gebied van Financiële applicaties, CRM, Proces optimalisering, Kwaliteitsys-temen
De toepassing worden geleverd in een On-Site, Hosted en In-the-Cloud omgeving.
De technologie die toegepast wordt is Oracle, Progress, XML en Webservices
Marktsegementen Centrale Overheid, Decentrale Overheid, Gemeentes, Zorg, Onderwijs, Multinationals, Retail, Transport&Logistiek, MKB.

Juni 2002 – november 2002
Connect –IT Communication B.V. te Weert

Manager Sales Department
Verantwoordelijk voor:
• 10 medewerkers.
• Target van € 15 miljoen,
• Beheren en uitbouwen bestaande klanten, verwerven nieuwe klanten, opvolgen Marketingcam-
pagnes, uitbouwen en onderhouden partnernetwerk.
• Opzetten en uitvoeren van een marketing planning, het opzetten, uitvoeren en opvolgen van marke-
ting acties zoals Congressen, Seminars, Klantendagen, DirectMailing, Relatiedagen en anders lead
generatie acties.
• Productinformatie, Bedrijfs- en Product Presentaties en de Website.

Connect-IT leverde een totaal oplossing op het gebied van telecommunicatie, datacommunicatie en bereik-baarheid. De oplossing omvatte een Netwerk- en Telecommunicatieserver, werkplek automatisering, telefonie, VoiceMail en VoiceResponce.
De toepassing worden geleverd in een On-Site, Hosted en ASP omgeving.
De technologie die toegepast wordt is Windows, VoIP en Webservices
Marktsegmenten MKB, middelgrote en grote Organisaties








Augustus 1995 – juni 2002
CSS Telecom Nederland B.V. te Utrecht.

September 2001 – juni 2002
Manager Voice over IP
• Voice over IP beleid operationeel en commercieel te maken.
• Aansturing van 6 sales medewerkers.
• VoIP was innovatief er werd dus erg veel aan acquisitie gedaan.

Juli 2000- september 2001
Sales Manager Bedrijfsleven
Verantwoordelijk voor:
• 8 verkoopmedewerkers,
• Groepstarget van € 8 miljoen en een persoonlijk target van € 1 miljoen.
• Opzetten van lead generatie programma’s, klantendagen en beurzen

Juli 1999 - Juli 2000
Manager Voice-Data Integration
• Samenstellen en het in de markt zetten van een productportfolio voor VoIP.
• Nauwe samenwerking met de fabrikant Siemens.
• Verantwoordelijk voor het resultaat was € 1,5 miljoen en 3 medewerkers.

Juli 1998 - Juli 1999
Sales Unit Manager Named Accounts Groep
• Aansturen van 6 medewerkers.
• Beheren van 450 klanten
• Target € 6 mln.
• Persoonlijk target van € 1 mln. en 50 Major Accounts.
• Opzetten van klantprofielen, inventariseren van klantbehoeften, opzetten van klantendagen, opzetten
en begeleiden van gebruikersgroepen en het initiëren van referentie bezoeken.

Augustus 1995 - juli 1998
Account Manager
• Het opzetten, adviseren en begeleiden van IT-projecten bij nieuwe klanten.
• Persoonlijk jaartarget van € 1 mln,
• Verzorgen van klantbezoeken, lead-generatie acties.

CSS leverde PABX’en, Bedrijfstelefooncentrales, Spraak-Data oplossingen, Datacommunicatie, Videoconfe-rencing, VoiceMail en VoiceResponse en VoIP toepassingen. De oplossingen werden toegepast in bedrijf kritische situaties bij de overheid, ziekenhuizen en belastingdienst. CSS groeide in deze periode uit tot een landelijk opererende speler die als belangrijkste concurrent gold van de KPN.

April 1990 - augustus 1995
Multihouse Networking te Gouda

Januari 1995 - augustus 1995,
Account Manager
• Opzetten, adviseren en begeleiden van projecten,
• Binnenhalen van nieuwe klanten en het beheren van bestaande relaties, behalen van een Jaartarget.
• Marktsegmenten Onderwijs en Centrale Overheid.

Oktober 1993 - januari 1995,
Hoofd verkoopbinnendienst
• Opzetten en coördineren van en professionele verkoopbinnendienst, deze afdeling groeide in 1 jaar
van 3 naar 7 medewerkers.
• De Binnendienst verzorgde offertes, de opvolging ervan, klantcontacten en het informeren van de
verkopers.

April 1990 - oktober 1993,
Account Manager
• Opzetten, adviseren en begeleiden van projecten,
• binnenhalen van nieuwe klanten en het beheren van bestaande relaties,
• behalen van een jaartarget.

Multihouse Networking was marktleider op het gebied van Systeem Integratie tussen VAX/VMS – DOS/Windows –Apple. Men realiseerde geïntegreerde systeem koppelingen tussen Mini/Mainframe van Digital en werkplek oplossingen van Compaq en Apple.

Augustus 1989 - april 1990
Apricot Systems International te Haarlem, Systeem Adviseur
Leverancier van Computerapparatuur
Maart 1988 - augustus 1989
Olivetti Nederland te Leiden, Sales Support Engineer / Marketing Assistent
Leverancier van Computerapparatuur
Januari 1987 - maart 1988
Heybroek B.V. te Amsterdam, Sales Engineer
Handelsonderneming in Chemicaliën en Trilling- en Lawaaibestrijding
September 1985 - januari 1987
Compu'Train te Utrecht, Hardware beheerder
Computeropleidingen

Opleiding

1989 NIMA-B
1986 NIMA-A
1982-1985 HTS Operationele Technieken
1978-1982 MTS Procestechniek
1973-1978 MAVO

Trainingen
• Proces Oriented Enterprise (POE), TSM Business School, 2005
• Prince2, Lagant, 2006
• Cisco ICND 1&2, Cisco, 2000
• Cisco DCN, Cisco, 2000
• Cisco Sales Essentials, Cisco, 2000
• Cisco Sales Expert, Cisco, 2000
• Geavanceerde Netwerken 1,2 & 3, UniverIT, 1999
• Kenneth Smit, Sales Training, 2004
• Ton Planken, Sales Training, 2001
• Situationeel Leiderschap, Blanchard, 2005
• Niow, Sales Training, 1998
• Winner, Sales Training, 1989
• Apple Computer, Network&Communication, 1991
• Apple Computer, Server Training, 1993
• Compaq, Product Sales Training, 1993
• Sun Microsystems, Sun Authorized Reseller, 1993
• IBM, RISC System/6000, 1992
• 3Com, Connectivity Sales Training, 1991
• Digital Equipment, Information Management, 1991

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Marketing & Communicatie
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

16-01-2012 tot 16-01-2014
ITmobile te Heukelum
Sales Manager
Verantwoordelijk voor:
• Jaartarget € 2 mln
• Verwerven nieuwe klanten,
• Opstellen Sales plan,
• Beheren en uitbouwen bestaande klanten,
• Opzetten en opvolgen Marketingcampagnes,
• Aansturing Salesteam.

ITmobile levert Smart Mobility Management Systemen.
Smart Mobility Management Systemen registreren alle zaken met betrekking tot voertuig en inzittende geba-seerd op feiten. Smart Mobility Management realiseert een substantiële reductie op reis- en arbeidskosten en brandstofverbruik. Het geeft ook een helder inzicht in het wagenparkbeheer, brandstofkosten en leasecon-tracten. Marktsegmenten (De)Centrale Overheid, Gemeentes, Bouw- en Installatie bedrijven, Energiebedrijven.

01-01-2010 tot 16-012012
Cumquat Information Technology te Zeist
Sales & Marketing Manager
Verantwoordelijk voor:
• Target € 1.65 mln.,
• Beheren en uitbouwen bestaande klanten en verwerven van nieuwe klanten.
• Opzetten en uitvoeren van een marketing planning en kalender,
• Opzetten, uitvoeren en opvolgen van marketing acties zoals WhitePaper marketing,
Congressen, Seminars, Klantendagen, DirectMailing, Relatiedagen en anders lead generatie acties.
• Verzorgen van Productinformatie, WhitePapers, Bedrijfs- en Product Presentaties en de Website.

Cumquat levert Content Management Systemen.
De toepassingen liggen op het gebied van Multi-channel Publishing, Multi-User Authoring, Web Content Ma-nagement, Content-application, Portals, Websites, Knowledge Management.
De toepassing worden geleverd in een On-Site, Hosted, In-the-Cloud en SaaS omgeving.
De technologie die toegepast wordt is Java, Oracle, XML en Webservices
Marktsegmenten Centrale Overheid, Decentrale Overheid, Gemeentes, Zorg, Onderwijs, Multinationals, Retail, Transport&Logistiek

01-03-2003 tot 01-01-2010
Exact Automatisering te Delft

Januari 2007 – januari 2010
Senior Sales Executive
Senior Sales Executive was verantwoordelijk voor:
• Ontwikkelen en beheren van nieuwe en bestaande relaties met een omvang van > 250 medewerkers
en meerdere vestigingen.
• Opereren op CxO niveau.
• target van € 1.5 mln.
• In 2007 was ik 2e Best Performing Sales van Exact en in 2008 en 2009 Best Performing Sales van
Exact.

Maart 2003 – januari 2007
Sales Manager
• Leiding geven aan een verkoopteam bestaande uit 7 buitendienst verkopers en
4 binnendienstverkopers.
• Verantwoordelijk voor 25 Exact Software Centers en dealers.
• Deelname aan en opzetten van beurzen, congressen, seminars en ondernemersdagen.
• Target van € 10 miljoen en de verantwoordelijkheid over ca. 12.000 klanten.
• De functie vereist kennis van ERP, CRM Workflow Management en bedrijfsadministratie processen.

Exact levert Financiële, ERP, CRM en Workflow Management systemen.
De toepassingen liggen op het gebied van Financiële applicaties, CRM, Proces optimalisering, Kwaliteitsys-temen
De toepassing worden geleverd in een On-Site, Hosted en In-the-Cloud omgeving.
De technologie die toegepast wordt is Oracle, Progress, XML en Webservices
Marktsegementen Centrale Overheid, Decentrale Overheid, Gemeentes, Zorg, Onderwijs, Multinationals, Retail, Transport&Logistiek, MKB.

01-06-2002 tot 01-11-2002
Connect –IT Communication B.V. te Weert

Manager Sales Department
Verantwoordelijk voor:
• 10 medewerkers.
• Target van € 15 miljoen,
• Beheren en uitbouwen bestaande klanten, verwerven nieuwe klanten, opvolgen Marketingcam-
pagnes, uitbouwen en onderhouden partnernetwerk.
• Opzetten en uitvoeren van een marketing planning, het opzetten, uitvoeren en opvolgen van marke-
ting acties zoals Congressen, Seminars, Klantendagen, DirectMailing, Relatiedagen en anders lead
generatie acties.
• Productinformatie, Bedrijfs- en Product Presentaties en de Website.

Connect-IT leverde een totaal oplossing op het gebied van telecommunicatie, datacommunicatie en bereik-baarheid. De oplossing omvatte een Netwerk- en Telecommunicatieserver, werkplek automatisering, telefonie, VoiceMail en VoiceResponce.
De toepassing worden geleverd in een On-Site, Hosted en ASP omgeving.
De technologie die toegepast wordt is Windows, VoIP en Webservices
Marktsegmenten MKB, middelgrote en grote Organisaties

01-08-1995 tot 01-06-2002
CSS Telecom Nederland B.V. te Utrecht.

September 2001 – juni 2002
Manager Voice over IP
• Voice over IP beleid operationeel en commercieel te maken.
• Aansturing van 6 sales medewerkers.
• VoIP was innovatief er werd dus erg veel aan acquisitie gedaan.

Juli 2000- september 2001
Sales Manager Bedrijfsleven
Verantwoordelijk voor:
• 8 verkoopmedewerkers,
• Groepstarget van € 8 miljoen en een persoonlijk target van € 1 miljoen.
• Opzetten van lead generatie programma’s, klantendagen en beurzen

Juli 1999 - Juli 2000
Manager Voice-Data Integration
• Samenstellen en het in de markt zetten van een productportfolio voor VoIP.
• Nauwe samenwerking met de fabrikant Siemens.
• Verantwoordelijk voor het resultaat was € 1,5 miljoen en 3 medewerkers.

Juli 1998 - Juli 1999
Sales Unit Manager Named Accounts Groep
• Aansturen van 6 medewerkers.
• Beheren van 450 klanten
• Target € 6 mln.
• Persoonlijk target van € 1 mln. en 50 Major Accounts.
• Opzetten van klantprofielen, inventariseren van klantbehoeften, opzetten van klantendagen, opzetten
en begeleiden van gebruikersgroepen en het initiëren van referentie bezoeken.

Augustus 1995 - juli 1998
Account Manager
• Het opzetten, adviseren en begeleiden van IT-projecten bij nieuwe klanten.
• Persoonlijk jaartarget van € 1 mln,
• Verzorgen van klantbezoeken, lead-generatie acties.

CSS leverde PABX’en, Bedrijfstelefooncentrales, Spraak-Data oplossingen, Datacommunicatie, Videoconfe-rencing, VoiceMail en VoiceResponse en VoIP toepassingen. De oplossingen werden toegepast in bedrijf kritische situaties bij de overheid, ziekenhuizen en belastingdienst. CSS groeide in deze periode uit tot een landelijk opererende speler die als belangrijkste concurrent gold van de KPN.

Opleidingen

01-09-1982 tot 01-07-1985
HTS, Utrecht, Operationele Technieken, Diploma

01-09-1978 tot 01-07-1982
MTS, Eindhoven, Procestechniek, Diploma

01-09-1973 tot 01-07-1978
MAVO, Eersel, Diploma

01-01-1986 tot 31-12-1986
Nima-A, Diploma

01-01-1989 tot 31-12-1989
Nima-B, Diploma

Meer over mij

Werkgebied

  • Best 100km
Talentcard®