Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Marian Baar

Marian Baar

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Mijn sterke punten worden gevormd door mijn analytisch vermogen, accuratesse, ambitie en werkethos. Een gezonde dosis gedrevenheid vertaalt zich in een sterke leergierigheid en behoefte om mezelf te blijven ontwikkelen. Eenmaal ergens aan begonnen, maak ik het ook af. Ik ben een doorzetter en een vastbijter en weet de discipline op te brengen om hard te werken, hetgeen wordt versterkt door mijn verantwoordelijkheidsgevoel.
In al mijn functies ben ik de spin in het web en de steun en toeverlaat voor leidinggevenden en collega’s geweest. Mijn collega’s waarderen mij vooral omdat ik goed kan samenwerken, luisteren, een coachende houding heb en op directe, maar toch tactvolle wijze feedback geef op de inhoud van hun werk. Ik ga voor oplossingen die een meerwaarde op de werkvloer opleveren en duurzaam zijn.
Het moderniseren van de administratieve organisatie is me in bij meerdere projecten gelukt, door juist die instrumenten te ontwikkelen die aansluiten op de eigen behoefte aan inzicht van managers. Doordat ik voor deze veranderprojecten buiten mijn eigen terrein heb gewerkt en de organisatie van andere projecten goed heb geanalyseerd, heb ik laten zien dat ik snel effectief kan zijn.



Curriculum Vitae

Persoonlijke gegevens:

***********************************

Diploma’s:

ISBW – Senior Projectmanagement - 2011 – HBO certificaat
ISBW- Middle Management I-II - 2003 – 2005 - HBO
ISBW- Assistent Management - 2002 – 2003 - MBO
Applicatiebeheer - 1996 – 1997 - o.a. Word, Excel, Power Point
Secretaresse MBBA - 1995 – 1996 _ o.a. MS-DOS, D-Base, Lotus, WP5.1
Z-verpleegkunde - 1980 – 1983
INAS - 1977 – 1979
Mavo - 1973 – 1977

Werkervaring:

Talant (vh Maartenswouden) - Managementassistent en projectmedewerker
Onderzoek & Ontwikkeling
- Projectmedewerker Inkoop en Vastgoed&Techniek
- Managementassistent PSA 1997-2014
- Managementassistent Regio Servicebureau NO
- Medewerker Mobiliteitsbureau
- Financiële administratie Techniek & Bouwkunde - Managementassistent Voedingsdienst
- Winkelbeheerder

St. Heechhout Kaai - invalmedewerker thuiszorg 1996 – 1998

Stichting Fokus Exploitatie - - ADL-assistente 1984 – 1991
- Locatie coördinator

Huize Maartenswouden - leerling Z-verpleegkunde 1980 – 1984

Vrijwilligerswerk:
Speel-o-theek Drachten - Algemeen bestuurslid - 1991 – 1994
Basisschool De Wiekslag - Secretaresse Ouderraad - 1995 – 1995
Basisschool De Wiekslag - Penningmeester Ouderraad - 1995 – 2000
Basisschool De Wiekslag - Lid Medezeggenschapsraad - 2000 – 2001
Reddingsbrigade Drachten - Secretaresse Bestuur - 2000 – 2001
Reddingsbrigade Drachten - Penningmeester Bestuur - 2001 – 2011



Eigenschappen:

Eerlijk, flexibel, beschouwend, analytisch, nauwgezet, stressbestendig, rechtvaardig.

Specifieke werkzaamheden binnen de diverse locaties van Talant (v.h. Maartenswouden):

Functie winkelbeheerder van 1997 - 2000:
 In- en verkoop supermarkt en goederenmagazijn
 Opzetten geautomatiseerde systemen in Excel voor supermarkt en goederenmagazijn
 Voorraadbeheer
 Leidinggevende taken t.o.v. de medewerkers van supermarkt en goederenmagazijn

Functie Managementassistent van 2000 - 2004:
 Administratieve/secretariële ondersteuning t.a.v. alle hoofden Facilitair Bedrijf
 Verzorgen administratie supermarkt en goederenmagazijn
 In samenwerking met de kwaliteitsbeheerder ontwikkelen van een cursus HACCP
 Opzetten en implementeren van een kwaliteitshandboek, passend in het HKZ zorg systeem

Functie financieel administratief medewerker Techniek & Bouwkunde van 2004 - 2008:
 In samenwerking met de applicatiebeheerder implementeren van Exact boekhoudprogramma
 Voorbereidende werkzaamheden t.b.v. de Financiële administratie
 Ontwikkelen van registratiesystemen in Excel en Access
 Ontwikkelen van kwartaal/jaaroverzichten t.b.v. budgettering en begroting
 Leidinggevende taken t.o.v. de medewerkers van het Technisch Meldpunt
 Ondersteuning hoofd Techniek & Bouwkunde
 Lid projectgroep aanbesteding rollend materiaal
 Administratieve ondersteuning Projectmedewerkers en Onderhoudsadviseurs afd. Vastgoed & Techniek

Functie Managementassistent PSA vanaf 2008:
 Alle voorkomende secretariële werkzaamheden
 Leidinggevende taken t.o.v. administratief medewerkers
 Deelnemer aan diverse projectgroepen

Functie Administratief medewerker vanaf 2008:
 Alle voorkomende secretariële werkzaamheden voor teamleiders en clustermanagers regio Noord-Oost

Functie Projectmedewerker afdelingen Inkoop en Vastgoed & Techniek van juli t/m dec. 2011:
 Uitzoeken, op orde brengen en (digitaal) archiveren van alle lopende en vervallen huurcontracten binnen Talant en Meriant.

Functie Managementassistent en Projectmedewerker afdeling Onderzoek & Ontwikkeling Alliade vanaf dec. 2011 tot heden:
WVA (Wet Vermindering Afdrachten)
 Opzetten van database voor alle opleidingen welke voor subsidie in aanmerking komen
 Opzetten van een archief voor alle benodigde opleidingsgegevens per medewerker

Secretariaat Opleidingen; Onderdelen:
 BBL – EVC – Maatwerk
 HACCP
 BHV
 CFB
 Triple-C
 Medicatieveiligheid
 Leerplein
 Vraagbaak voor bijna alle collega’s van O&O voor ondersteuning Excel, Outlook, PowerPoint, etc.


Vrijetijdsbesteding:

Van 2001 t/m 2011 – Bestuurslid op vrijwillige basis bij Reddingsbrigade Drachten:

Functie Secretaris van 2001-2003:
 In- en uitgaande post verzorgen en verwerken
 Agendabeheer bestuur
 Notuleren eigen overleg
 Deelname algemene vergaderingen Drachtster Zwem & Polo Club

Functie Penningmeester van 2003-2011:
 Verzorgen actuele boekhouding
 Budgetbeheer
 Begrotingen en jaarrekening maken
 Ontwikkelen nieuw beleid
 Deelname landelijke vergaderingen Reddingsbrigade Nederland, terugkoppeling hiervan aan de vereniging, implementeren nieuw beleid, vastgesteld door Reddingsbrigade Nederland
 Ontvangen, verzenden en verwerken facturen
 Incassering lidmaatschapsgelden

Overige taken:
 Voorzitter diverse werkgroepen
 Onderhoud ledenadministratie
 Aansturen, begeleiden en coachen van vrijwilligers
 Organiseren van activiteiten en evenementen intern en extern
 Onderhouden van contacten met sponsoren, binnen- en buitenlandse Reddingsbrigades en Reddingsbrigade Nederland
 Verzorgen van de catering bij diverse activiteiten en evenementen


Overige vrijetijdsbesteding:
 Sinds 1999 vrijwilliger voor een verstandelijk gehandicapte jongeman van ondertussen 21 jaar, en sinds een jaar diens mentor en bewindsvoerder.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

01-11-194 tot 30-09-1991
Locatie coördinator Stichting Focus Exploitatie

01-12-1997 tot 31-05-1999
Winkelbeheerder bij St. Maartenswouden te Drachten

01-06-1999 tot 01-03-2004
Secretaresse Voedingsdienst St. Maartenswouden te Drachten

01-03-2004 tot 01-09-2008
Financieel administratief medewerker en coördinator Technisch Meldpunt bij de Technische Dienst te St. Maartenswouden te Drachten/Beetsterzwaag

01-09-2008 tot 01-04-2012
Secretaresse Regio Servicebureau bij Talant te Drachten voor 12 uur per week

01-09-2008 tot 01-07-2011
Secretaresse Personeels- en Salarisadministratie bij Talant te Drachten voor 24 uur per week

01-07-2011 tot 01-01-2012
Projectmedewerker voor de afdelingen Inkoop en Vastgoed & Techniek bij Talant te Heerenveen

01-01-2012 tot 01-03-2014
Managementassistent en projectmedewerker bij afdeling Onderzoek & Ontwikkeling bij Talant/Alliade te Heerenveen

Opleidingen

01-09-2002 tot 30-06-2003
Assistent Management MBO te Leeuwarden. Diploma behaald

01-09-2003 tot 30-06-2005
Middle Management HBO te Leeuwarden. Diploma behaald

01-01-2011 tot 01-04-2011
Module Senior Projectmanagement HBO te Leeuwarden. Certificaat behaald

Meer over mij

Werkgebied

  • Drachten 50km
Talentcard®