Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Marieke Koch

Marieke Koch

Personalia

Leeftijd
56 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Vanaf januari 2014 heb ik een sabbatical genomen. Ik heb zelf gekozen om weg te gaan bij Postnl nadat ik daar jaren met veel plezier gewerkt hebt, omdat ik op zoek ben naar een andere werkomgeving.

Profiel:
Ik werk graag in teamverband en heb daarbij oog voor de wensen van anderen zonder mijn eigen koers uit het oog te verliezen. Ik ben cijfermatig sterk en draag graag kennis over aan anderen vanuit een adviserende rol. Ik ben gedreven en vasthoudend en houd van avontuurlijke dingen. Daarnaast ben ik schriftelijk zeer vaardig en klantgericht.
Nevenactiviteiten:
2012 – 2013 Voorzitter Medezeggenschapsraad Openbare Basisschool Hilmare in Hillegom
• Voorzitten vergaderingen, aanspreekpunt voor directeur, raadplegen en informeren ouders
2006 – 2012 Lid medezeggenschapsraad op school en stichtingsniveau
• Vertegenwoordiging van ouders en secretaris in MR
• Op stichtingsniveau vertegenwoordiging van basisschool Hillegom

2007 – heden Collectant Nierstichting

Vrije tijd:
Trekvakanties met auto/fiets en tent
Motorrijden (toeren)
Skiën
Theatervoorstellingen (m.n. cabaret) bezoeken
Fitnessen

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Sector(en):
  • Zorg & welzijn
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2006 tot 2013
Operational controller Postnl Den Haag
• Opstellen budgetten op gebied van arbeidscapaciteit en materiaal en volgen van het resultaat
• Adviseren 7 lijnmanagers van sorteercentrum bij verbeteren van de resultaten
• Wekelijkse/maandelijkse verantwoording van resultaten aan hoofdkantoor
• Uitrol Informatiesysteem (Dashboard Sorteren) in sorteercentrum Den Haag
• Bijdrage aan het verbeteren van landelijk begrotingsmodel voor personele kosten
• Deelname in multidisciplinaire teams t.b.v. optimaliseren en standaardiseren van inrichting postvestigingen

2000 tot 2005
Controller TPG Post Regio Amsterdam
• Opstarten regionale verbeteracties
• Introductie en begeleiding invoering financieel informatiesysteem SAP in de regio
• Zelfstandig budgetten opstellen voor deelbudgethouders
• Betrokken bij grootschalig herhuisvestingsprojecten binnen Amsterdam, deelname in projectteam,
bewaking voortgang en schrijven boekje i.v.m. sluiting locatie aan de Oosterdokskade in Amsterdam
• Gesprekspartner met externe leveranciers over geleverde prestatie van bv cateraar van bedrijfskantines en
doen van besparingsvoorstellen op dit vlak
• Opstellen investeringsaanvragen en bewaken van de voortgang hiervan
• Adviseur voor lijnmanagement van diverse bestellocaties

januari 1999 tot december 1999
Teamcoach/groepsleider bij TPG Post regio Amsterdam, locatie Amsterdam Zuidoost
• Leidinggeven aan circa 60 medewerkers
• Verantwoordelijk voor het resultaat van 2 bestelgebieden rondom Amsterdam Zuidoost; hierbij focus op
goede kwaliteit bestelling, op inzet van medewerkers binnen vooraf vastgesteld budget en samenwerken
met rest van het managementteam van deze locatie;
• Zelfstandig voeren van werkoverleg, functionerings- en verzuimgesprekken, eventuele klachten oplossen in
overleg met klant en medewerker en verantwoordelijk voor de dagelijkse inzet

1997 tot 1999
Teamcoach TPG Post Pakketservice regio Amsterdam
• Opstarten en begeleiden van pakketchauffeurs die in teamverband zelfstandig moesten gaan werken
• Coachen van 4 teams van circa 10 tot 25 medewerkers per team op 4 verschillende locaties binnen
Amsterdam
• Verantwoordelijk voor het geleidelijk overdragen van groepsleiderstaken aan chauffeurs zoals voeren
werkoverleg, inzet- en verlofplanning, inzetregistratie en onderhoud auto’s
• Opleiden en instrueren van chauffeurs bij bovenstaande taken
• Landelijk gestart met 13 coaches, als ware pioniers

1996 tot 1997
Gestart als managementtrainee bij TPG Post regio Rotterdam

Opleidingen

maart-2008 tot maart 2009
Assistent controller bij Nivé.
Modules: Bestuurlijke Informatievoorziening, Financial Accounting, Financieel Management, Management Accounting, Communicatie, Organisatie & Management.
Alle modules gehaald, scriptie niet gemaakt

01-09-1989 tot 30-08-1995
Hoger onderwijs financiële sector aan de Amsterdamse Academie in Diemen.
Vakken o.a.: Human Resource Management, Verandermanagement, Managementaccounting, Verzekeringswezen, Bankleer, Frans en Informatiemanagement; diploma gehaald

1997 tot 2012
Vaardigheidstrainingen op het gebied van
ICT: modules Excel via Computrain/Excel with Business, Informer Rapportage (informatiesysteem personele gegevens), certificaten behaald
Kwaliteit: Lean Six Sigma “Into Control” en Awareness training (Yellow Belt): interne opleiding voor opstellen regelkaarten om te komen tot efficiëntere werkwijzen en continue verbetering
Persoonlijke ontwikkeling: Timemanagement en Praktisch leidinggeven, gesprekstechnieken, conflicthantering, persoonlijke effectiviteit

Meer over mij

Werkgebied

  • Hillegom 25km
Talentcard®