Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Hans Fleuren

Hans Fleuren

Personalia

Leeftijd
59 jaar

Video

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • captions off, selected

      Portfolio

      Rijbewijs en talenkennis

      Talen (spreken)
      • Duits
      • Nederlands
      • Engels
      Talen (schrijven)
      • Duits
      • Engels
      • Nederlands
      Rijbewijs
      • B - Personenauto

      Dit ben ik

      Mijn dromen en ambities

      Ambitie
      Bijdragen aan verbetering van bedrijfsprocessen middels zo optimaal mogelijke ICT oplossingen

      Werkervaring:
      2013-2014 Business & Informatie-analist incl. Functioneel Ontwerp
      Bij: BCS HR & Salarisadministratie
      2010-2012 : Business & Informatie-analist incl. Functioneel Ontwerp
      Bij: Zicht (v/h ING Assurantiekantoren)
      1996-2010 : Business & Informatie-analist, BI-consultant, ICT Projectleiding,
      Functioneel Ontwerp, Test-consultant, Q-mgr en Audit & risk
      assessor
      Bij: Philips
      1989-1995 : Business & Informatie-analist incl. Functioneel Ontwerp, Q-mgr en
      Audit & risk assessor
      Bij: IBM/Nissan

      Taken en verantwoordelijkheden:
      - Inventariseren informatiebehoefte & impact analyse
      - Specificeren functioneel ontwerp
      - Aansturen ontwikkelaars en testers
      - Opleiding ontwikkelen en uitvoeren
      - ICT projectleiding
      - Audit & risk assessments

      Successen/Resultaten:
      Onderstaande successen zijn mede behaald door inzet van de methodieken Prince2, ITIL, RUP, Scrum, Agile en UML.

      • BCS van 2013 t/m 2014

       Projectmatig:
      - Geanalyseerde requirements en ontwerpbeschrijvingen voor webapplicatie Delta2 (HR/Salaris) voor de deelprocessen:
      autorisatie, planning en handmatige klanten.
      - Processen gestandaardiseerd m.b.t. ontwerpbeschrijving, gegevensuitwisseling en geautomatiseerd regressietesten.
      - Voor ca. 10 klanten implementaties van gegevenskoppelingen tussen Delta (HR/Salaris) en externe applicaties (o.a.
      Planning, kloktijden) m.b.v. WebService

       Beheersmatig:
      - Analyse en oplossing van enkele 10-tallen incidenten m.b.t. HR processen: Aan- en afwezigheid, klokregistratie, Rooster en
      Planning

      • Zicht (v/h ING Assurantiekantoren) van 2010 t/m 2012

       Projectmatig:
      - Inzicht verschaffen in samenhang primaire bedrijfsprocessen en ICT (APM weboplossing Mavim)
      - Mastertestplan voor One platform project opgesteld
      - Opstellen integraal datamodel One platform project
      - Processen gestandaardiseerd m.b.t. OTAP en Test (TMAP@Next)
       Beheersmatig:
      - Applicatiebeheerders ondersteund met analyse en oplossing van enkele tientallen incidenten

      • Philips/IBM van 1989 t/m 2010

       Projectmatig:
      - Raamwerk datakwaliteit t.b.v. financiële, logistieke en sales processen. Voorde belangrijkste hoofd- en subprocessen ca
      25 controle rapportages opgesteld met de business.
      - In ca. 15 Supply Chain projecten met budget ca. 100 k Eur elk en doorlooptijd van 6-12 maanden, het inzichtelijk maken van
      stuurinformatie (BI/Dashboards) voor de deelprocessen leverbetrouwbaarheid, voorraadbeheer en –afbreukrisico,
      Inkoopprijsbeheer voor BoM-materialen, beheer van Distributie- en Produktie kosten (middels SAP-BW oplossing)
      - Queries gereduceerd van > 600 naar < 200.
      - Vijf succesvolle ISO9002 certificeringen en audits

      Opleiding:
      2009 : TMAP@Next-Advanced. Diploma: September 2009
      Advanced module van TMAP gaat over Testcoördinatie, -planning, -strategie en –
      Management
      2009 TMAP@Next-Foundation. Diploma: Mei 2009
      Foundation module van TMAP gaat over Test uitvoering en toepassen van testontwerp-
      technieken
      1996-1997 : Post WO-Bedrijfskunde. APICS-CIRM (Certified in Integrated Resource Management).
      Diploma: October 1997.
      1991-1992 : Post HBO-Logistiek. APICS-CPIM (Certified in Production and Inventory Management).
      Diploma: November 1992.
      1985-1989 : HTS-Logistiek Management (Vervoersacademie) in Venlo. Diploma: Juni 1989.
      Specialisatie: Materials Management.
      1983-1985 : Atheneum op het Blariacumcollege in Venlo-Blerick. Diploma: Mei 1985.

      Overige cursussen:

      IT specifiek:
      2011 : Business Process Management (BPM): Process Beheersing & Verbetering
      2010 : MAVIM Rules 2008
      2010 : Ketentesten voor testers
      2009 : TPI@-Next (Test Process Improvement)
      2001/2002 : SAP cursussen: SAP20+50, BW200+205+207+210, LO120+LO150,
      2001 : Informatie-analyse

      Kwaliteitsmanagement:
      2000 : Internal auditor
      2000 : ISO-9000 volgens 2000 norm
      1993 : Auditing en Certificatie bij het NNI

      Persoonlijke ontwikkeling:
      1992-heden : o.a. Adviseren, Communiceren, Effectief presenteren

      Nevenactiviteiten, hobbies:
      Talent Plus, netwerkvereniging, voorzitter afdeling Venlo
      Bestuurslid KIVI. Ingenieursvereniging met ca. 25.000 leden.
      Fietsen, hardlopen, fitness en fotograferen

      Wat breng ik mee?

      Mijn huidige situatie

      Sector(en):
      • Zorg & welzijn
      Carrièreniveau:
      • Ervaren
      Beschikbaar vanaf:
      • Per direct

      Werkervaring

      2013 tot 2014
      Sr.Functioneel Ontwerper bij BCS HR & Salarisadministratie

      2010 tot 2012
      Sr. Informatie analist bij Zicht (v/h ING Assurantiekantoren)

      1989 tot 2010
      o.a. IBM en Philips:
      Business & informatie-analist, BI consultant, ICT-Projectleider, Test consutant, Q-manager

      Opleidingen

      1985 tot 1989
      HTS Logistiek Management

      1991 tot 1992
      Post HBO Logistiek Management (APICS-CPIM)

      1996 tot 1997
      Post WO Bedrijfskunde (APICS-CIRM)

      2009 tot 2009
      TMAP-Foundation & TMAP-Advanced (Testmanagement)

      Meer over mij

      Werkgebied

      • Nijmegen 50km
      Talentcard®