Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Jolanda Scholte

Jolanda Scholte

Personalia

Leeftijd
65 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Specifieke ervaring en deskundigheid:
Sinds 1997 ben ik werkzaam als leidinggevende in verschillende functies en ben ik werkzaam in diverse sectoren in de gezondheidszorg.
Deze ervaringen heb ik opgedaan in zowel de verstandelijk gehandicaptenzorg, verpleeg en verzorgingshuiszorg op zowel somatische afdelingen als pg. afdelingen.
Ik heb gewerkt op het kader van middenkader als hoger kader, waarbij ik eindverantwoordelijk ben voor een groot verpleeghuis met pg. indicaties.
Mijn vaardigheden op leidinggevend, organisatorisch en innovatief gebied zijn goed ontwikkeld.
Kernvaardigheden zijn analytisch vermogen, communicatief vaardig, besturen van veranderingsprocessen, conflicthantering en coachend leiderschap. Door ervaring in het begeleiden van veranderingsprocessen is mijn vaardigheid in het motiveren van medewerkers toegenomen. Ik ben in staat situaties goed in te schatten en ben sterk in het analyseren.
Ik heb veel ervaring met veranderingsprocessen, van grootschalig naar kleinschalig, het begeleiden van teams naar zelfstandigheid, daarmee samenhangend de kwaliteitseisen die HKZ en de inspectie van de organisaties binnen de gezondheidszorg eist. Ik heb zowel intramuraal als extramuraal veel ervaring als leidinggevende.









Overzicht functies
28 juni tot heden Locatiemanager bij een congregratie waarbij ik de eindverantwoordelijk ben voor
de zorg, huishouding en keuken. Mijn opdracht bestaat uit het opheffen van de locatie
en de zusters overdragen aan een collega instelling, waarbij ook de medewerkers voor
zover van toepassing mee gaan naar de nieuwe instelling. Financieel
eindverantwoordelijk voor de locatie. Verantwoording af te leggen aan directeur
algemene zaken. Leidinggevend aan hoofd zorg, hoofd keuken en hoofd huishouding.
Tevens het regelen van de complete verhuizing en het begeleiden van de zusters
hierbij. De zusters zijn nauw betrokken bij hun verhuizing en heb hier regelmatig
overleg mee. De zusters krijgen zorg vanuit de pgb en er wordt dus zorg geleverd als
thuiszorg.
15 Sept 12 tot 6 juni 13 Coordinerend wijkverpleegkundige bij Marente thuiszorg, aansturen en eindverantwoordelijk voor zorginhoudelijke zaken, tevens opzetten van kwaliteitsonderdeel voor de HKZ, risicoanalyse afnemen, vertalen in zorgdoelen en het inzetten van meetinstrumenten. Verantwoordelijk voor de planning van de routes, het houden van clientbesprekingen, artsoverleg en het geven van intervisie en klinische lessen. Deels uitvoerende werkzaamheden.
28 April tot 1 Sept 2012 Teammanager bij Careyn: werkprocessen van alle kleinschalige woonvormen
Ontwikkelen. Het coachen van de huidige manager en rapportage maken hiervan.
Medewerkers coachen om van grootschalig naar kleinschalig te werken. Integraal
verantwoordelijk voor de locatie kleinschalig wonen in Ondiep Utrecht, budgethouder,
zzp’s aanpassen, beleid ontwikkelen voor de locatie, intergreren in de wijk met de
bewoners en dus contacten leggen in de wijk. Knelpunten vanuit de inspectie
verbeteren en medewerkers hierin meenemen. Pr en taken die voorheen bij P&O lagen
nu zelf uitvoeren. Dit waren zowel zzp’ers als via detachering totdat de formatie op
orde was.

25 Okt tot 1 April 2012 wnd teammanager ad interim voor Charim Woudenberg, tevens
opzetten van de alarmering in Rhenen voor Charim verder is het mijn taak om de
medewerkers en de clienten over te dragen aan een collega instelling omdat Charim
stopt met de thuiszorg in zijn huidige vorm

Juni 2011 kwaliteitsverpleegkundige Osiragroep Amsterdam ad interim, hierin verbetertrajecten
tot 1 Okt 2011 ontwikkeld om de knelpunten vanuit de inspectie te verbeteren.

Oktober 2010 kwaliteitsverpleegkundige a.i. thuiszorg Den Haag
tot Juni 2011

Juli 2009 woonzorgmanager van een somatische afdeling
Tot Juni 2010 met o.a. 10 bedden revalidanten.
Budgetverantwoordelijk voor eigen afdeling, aansturen
van 60 FTE. De deskundigheid van het personeel ver-
beteren, project cva revalidanten uitbreiden en de pr hierop
verbeteren.

Februari 2009 afdelingsmanager a.i. van 2 somatische afdelingen in het
tot Juni 2010 verpleeghuis in Utrecht. Het opnieuw invoeren van werk-
processen, het financieel gezond maken van de afdeling.
Beheer van middelen en materialen en het in kaart brengen
hiervan.









Oktober 2007 locatiemanager a.i. van verpleeghuis Sammersbrug,
tot April 2009 verantwoordelijk voor 8.7 miljoen, 330 cliënten, 450 FTE
zowel pg als somatiek, NAH en korsakov, klein-
schalig pg en revalidatie. En het Anker te Voorburg waar
ik verantwoordelijk was voor het omzetten van zorg naar zzp
Ik was tevens verantwoordelijk voor de medische en paramedische dienst wat qua
Qua communicatie andere vaardigheden en inzichten vergt als met andere hulp
verleners.

November 2005 Locatiemanager van verpleeghuis Heerewegen van Stichtse
tot Oktober 2007 Warande te Zeist. Totaal 150 FTE. Vcieel cieeerantwoordelijk voor
8.7 miljoen euro. Opzetten van kleinschalig wonen, opzetten
Observatieafdeling. Rechtstreeks rapporterend aan Raad van
Bestuur. Leiding gevend aan zorg, activiteitenbegeleiding,
9 teamleiders, huishouding, receptie en catering.
Clusterhoofd over 2 somatische afdelingen en een beademing
unit. Verpleeghuis Bovenwegen, Stichtse Warande te Zeist.
Deelbudgethouder en leidinggevend aan 60 FTE, waaronder
zorg, voedingsassistenten en huishouding. Later locatiemanager
Van het pg verpleeghuis, totaal 150 FTE. Verantwoordelijk
Voor 8.7 miljoen euro. Opzetten van kleinschalig wonen,
Opzetten observatieafdeling. Rechtstreeks rapporterend aan
de Raad van Bestuur. Integraal verantwoordelijk voor alle
onderdelen van de locatie, zowel facilitair, als zorg, als ab.
Mede opzetten van flexbureau.

Augustus 2001 Teamleidinggevende in verzorgingshuis Antonia, Stichting
tot November 2005 Stromenland te Almkerk. Opzetten van extramurale zorg en
BOPZ afdeling. Leidinggeven aan 40 FTE, waaronder zorg,
huishouding en activiteitenbegeleiding.

Juni 2000 Wnd. Manager zorg en dienstverlening Sovak te Terheijden.
tot Augustus 2001

Mei 1999 Werkzaam als verpleegkundige in de particuliere thuiszorg en
tot Juni 2001 voor uitzendbureaus. En als verpleegkundige in het ziekenhuis op diverse
afdelingen, o.a. oncologie, hart en long, neurologie.

Oktober 1997 Afdelingshoofd in een verzorgingshuis op een meerzorg
tot Mei 1999 afdeling.

Mei 1987 verpleegkundige en wnd groepshoofd in de verstandelijk
tot Oktober 1997 gehandicaptenzorg Westerhonk te Monster. Werkzaam op diverse groepen
van diverse niveau’s. van ernstig tot licht verstandelijk gehandicapt.


Juni 1980 Als ll ziekenverzorgende te Bosch en Duin te Den Haag
tot April 1982

Naast mijn functies heb ik ook als verpleegkundige gewerkt in diverse ziekenhuizen en op verschillende afdelingen zoals 6 maanden oncologie, 6 maanden hart en longziekten, neurologie, heelkunde en interne ziekten
Dit heb ik van 2000 tot 2006 gedaan

Chronologisch overzicht opleidingen
1980-1982 Leerling ziekenverzorgende Bosch en Duin in Den Haag
1984-1988 MBO-IW Haagse Hogeschool Den Haag
1990-1992 Praktijkopleider Haagse Hogeschool Den Haag
1992-1994 Verkorte Z-verpleegkundige Westerhonk Monster
1994-1994 1 jarige oncologie opleiding Leidse Hogeschool Leiden
1995-1997 HBO management Haagse Hogeschool Den Haag
1997-2000 HBO-V Haagse Hogeschool Den Haag
2004-2006 Hoger management ISBW Den Haag
2009 ITON cursus post HBO, neuro revalidatie

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Voeding & Beweging
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Meer over mij

Werkgebied

  • Zoetermeer 100km
Talentcard®