Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Fons Kroft

Fons Kroft

Personalia

Leeftijd
71 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Opleiding: 1965-1969 MULO
1970-1972 HBS A
1973-1974 Militaire dienst
1981 Praktijkdiploma boekhouden
1982 MBA
1987 SPD
1992 HOFAM
1993 Informatiemanagement

Ervaring:

1975-1978 Administratief medewerker Melkunie Gouda.
Hier was ik belast met de productieadministratie van
een grote zuivelproducent.

1978-1981 Administratief medewerker Kaashandel de Goey Woerden.
Dit bedrijf levert aan de kaasgroothandel en kaaswinkels in Nederland en Duitsland. Ik deed daar de grootboekadministratie en de facturatie.

1981-1994 Diverse functies bij Campina/Melkunie Woerden/Rotterdam.

In 1981 ben ik aangenomen als grootboekmedewerker vereniging en transport en was onder andere belast met de melkgeldadministratie en de administratie van het vervoer.
Na enkele jaren kreeg ik een nieuwe functie als troubleshooter.
Binnen het hele kantoor van 450 FTE werd ik in deze functie ingezet als er bijzondere projecten of calamiteiten waren.

In 1988 ben ik benoemd als Controller van de centrale R&D afdeling TTO (Techniek, Technologie en Ontwikkeling). Deze afdeling bestond uit 100 hoog opgeleide specialisten die hun diensten verleenden aan de bedrijven. In deze periode ben ik ook zeer actief geweest op subsidiegebied. Dit was een voor de organisatie nog braakliggend terrein. Binnen 2 jaar werd er een jaarlijkse subsidieopbrengst voor het concern van meer dan hfl.1 miljoen gerealiseerd.

Na de fusie met Campina in 1991 ben ik benoemd als groepsadministrateur bij de divisie Consumptiemelk. Ik was hierbij nauw betrokken bij het fusieproces van Campina en Melkunie wat voor mij een zeer leerzame periode was.
In 1993 en 1994 heb ik als cost accountant gewerkt voor de productievestigingen in Rotterdam en Maasdam.

1994-1999 Company controller Hendrix/UTD Nutreco Maarssen-Boxmeer
UTD was een veevoederbedrijf met 5 productielocaties en 12 handelsvestigingen in Nederland. Daarnaast zijn in de jaren 90 productielocaties gesticht in Hongarije, Tsjechië en Polen.
Ik was financieel eindverantwoordelijk voor een organisatie met 450 FTE en 500 miljoen gulden omzet.
Na de overname door Nutreco in 1998 was ik projectleider in het fusieproces.

1999-2002 Financieel manager Jungheinrich Nederland BV Alphen aan den Rijn
Dit bedrijf is marktleider op het gebied van intern transport-materiaal en magazijnstellingen. Ik was daar financieel eindverantwoordelijk voor alle
activiteiten in Nederland.

2002-2005 Financieel manager van Vlietgroep afvalverwerking Nieuwegein.
De Van Vlietgroep maakt onderdeel uit van de Shanksgroep en bestaat uit 3 afvalverwerkingsbedrijven in het midden van het land. Als financieel manager heb ik daar de integratie van de 3 bedrijven geleid. Ook heb ik IWS, een nieuw softwarepakket, voor de hele Shanksgroep geïmplementeerd.
.
2006-augustus 2014 Financieel manager Koninklijke ERU Woerden
De Koninklijke ERU is een familiebedrijf en bestaat uit 6 ondernemingen in 4 landen, waarvan 2 productielocaties voor smeerkaas in Nederland en Hongarije.
Ik hou mij bezig met de rapportage en controlling van de diverse vestigingen totaal 160 FTE en 30 miljoen Euro omzet. Het hoofdkantoor is in Woerden, waar ik tevens de verantwoording draag voor alle P&O taken.

Taken en verantwoordelijkheden in bovenstaande functies:
• Leiding geven aan administratie, personeelszaken, automatisering, systeembeheer, en bedrijfsbureau.
• Aansturing van regiocontrollers, administrateurs.
• Budgettering, rapportage, belastingen, subsidies.
• Verzekeringen, treasury, leaseadministratie, juridische zaken, cost control.
• Projectleider bij de implementatie van diverse softwarepakketten.
• Betrokken bij overnames, fusies en reorganisaties.
• Planning en controle van vestigingen in Oost Europa (Hongarije, Polen, Tsjechië en voormalig Oost Duitsland) en Portugal.

Augustus 2014 tot heden Parttime financieel manager Parts Supply Worldwide Woerden
Parts Supply Worldwide BV handelt in onderdelen van grote bouwkranen en is wereldwijd actief.
Het bedrijf heeft ook vestigingen in China en Hongkong.
Ik werk op dinsdag woensdag en donderdagochtend bij dit jonge en snelgroeiende bedrijf wat gevestigd is in Woerden..










Wapenfeiten:
• UTD: Door reorganisatie bezetting afdeling teruggebracht van 30 naar 15 FTE.
• Campina/Melkunie: Jaarlijkse subsidiebate van 0 gebracht naar een niveau van 1 miljoen hfl.
• Van Vliet,UTD en Melkunie: Implementatie software IWS, MILAS, OVVOORR.
• Projectleider integratie Hendrix voeders en UTD en nauw betrokken bij het fusieproces Campina/Melkunie.
• Van Vliet: projectleider integratie Van Vliet, Bos containers en De Kleijn container.
• Hendrix/UTD: opzet en begeleiding 3 nieuwe veevoederfabrieken in Oost Europa.
• Koninklijke ERU: Opzet budgettering en rapportage van 6 ondernemingen in 4 landen.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • financieel adviseur
Sector(en):
  • Dieren
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

1994 tot augustus 2014
Financieel manager bij Hendrix UTD, Jungheinrich, Koninklijke ERU Kaasfabriek

1981 tot 1994
Controller bij Campina Melkunie

Opleidingen

1991 tot 1992
HOFAM

1983 tot 1987
SPD

Meer over mij

Werkgebied

  • Woerden 50km
Talentcard®