Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Sonja Jansen

Sonja Jansen

Teamleider Facilitair

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Vanaf mei 2015 ben ik per direct beschikbaar voor een leidinggevende functie in de Zorgsector Facilitaire dienstverlening in de rol van manager/coördinator/teamleider. Ik kies bewust voor de Zorgsector omdat door de veranderende wet-en regelgeving volop uitdagingen open staan voor de herinrichting van facilitaire onderdelen in de organisatie.
Door tijdelijke opdrachten in de afgelopen jaren, heb ik me allround kunnen vormen op het vakgebied.
Ik ga graag in gezamenlijkheid de uitdaging aan.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Mijn werk pak ik energiek gestructureerd aan. Ik communiceer open, duidelijk en direct, beweeg me gemakkelijk in een groep en vind het heel plezierig om in teamverband samen te werken. Mijn werkwijze kenmerkt zich door een resultaatgerichte en pragmatische aanpak waarbij ik op coachende wijze voorwaarden schep om medewerkers hun werk optimaal te kunnen doen. Een klantgerichte serviceverlening staat hoog in mijn vaandel. Ik ben sterk in snel schakelen en in het vertalen van beleid en doelstellingen naar operationele processen en procedures. Zo is mijn aanpak goed te omschrijven. Vaak fungeer ik als ‘spin in het web’ in de organisatie en deze rol past mij uitstekend.
Competenties
Situationeel coachgericht leiderschap, mens- en samenwerkingsgericht, de juiste balans vinden in denken&doen, luisteren, kwaliteit- en kostenbewust, zelfstandig, proactief, plannen en organiseren, hands on, besluitvaardig.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • facilitair manager
  • facilitair medewerker
  • medewerker facilitaire dienst
Sector(en):
  • Facilitaire Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

• Leiding geven aan facilitaire afdelingen: receptie, huishouding, technische dienst, keuken, linnenkamer, vrijwilligers. Trajectbegeleiding ziekteverzuim en re-integratie.
• Uitvoering geven aan projecten: uitbestedingen, inkoop oa medische hulpmiddelen, FMIS implementatie, kleine verbouwingen, verhuizingen en verhuur
• Coördineren: BHV, losstaande activiteiten
• Werkgroepen: lid van werkgroepen die betrekking hebben op de veranderende wet-regelgeving in de zorg.
Overige werkervaringen
• Inkoop en sales: offertes en inschrijvingen aanbestedingen aan zorginstellingen
• Facilitair Servicedesk : verbeteren operationele werkzaamheden
• Consultant medische hulpmiddelen voor zorginstellingen, woningcorporaties, gemeenten
• Communicatie: communicatie en woonconsulent woningcorporatie aanleunwoning
• Klachtenmanager: marketing ter voorkoming van claims, escalaties

Functie Teamleider Facilitair augustus 2014- september 2014 Woonzorggroep Samen Schagen
Zwangerschapslofvervanging. Leiding geven aan medewerkers recepties, huishoudelijke dienst, linnenkamer, technische dienst, beheer, catering frontoffice. Projectuitvoering: verhuur en inhuizing Hospice, uitbesteden was service, FMIS implementatie en overige facilitaire activiteiten initiëren in een veranderende omgeving van de Zorg, veelal in samenwerking met teamleiders intra& extramurale Zorg. Functie Salesconsultant juli 2013 – februari 2014 Beyond Medical Zorghulpmiddelen Noordwijkerhout
Nieuwe zakelijke en marketingkansen creëren, contacten onderhouden met werkbezoeken aan zorginstellingen en leveranciers medische hulpmiddelen. Inkoop, offertes opstellen en inschrijvingen aanbestedingen.
Functie Teamleider Facilitair april 2012 – juni 2013 Stichting Nusantara Zorginstellingen Bussum, Apeldoorn, Almere
Leiding geven aan medewerkers recepties, huishoudelijke dienst, linnenkamer, woonservice, woon-leefklimaat/vrijwilligers. Motiveren en verbeteren werkattitude, doorlichten procedures veiligheid bewoners/medewerkers en veiligheid wonen, renovaties, achterstallige facilitaire werkzaamheden, inkoop, voorbereiding uitbesteden linnenkamer, directe samenwerking teamleiders Horeca en Zorg intra&extramuraal. Hoofd BHV: brandpreventie, brandoefeningen, veiligheidsbeleid voor wonen&verblijf, BHV organisatie en de RI&E’s.

Functie Consultant en facilitair coördinator vanaf 2006 – maart 2012 Alliantie Advies consultancy, werving&advies facilitaire sector in Amersfoort
Projectcoördinator, detachering en invulling interim opdrachten voor facilitaire diensten en klantenservice bij gemeenten en woningcorporaties. Contacten onderhouden met de branches van AlliantieAdvies, kandidaten selecteren en voordragen.

Functie Interim Facilitair Teamleider juli 2008 – januari 2009 Woon&zorgstichting ’ t Heem: Udenhout en Berkel-Enschot
Leiding geven aan medewerkers recepties, huishoudelijke dienst, TD en satellietkeukens. Trajectbegeleiding ziekteverzuim en re-integratie. Planning en inrichting restylen kamers en openbare ruimtes. Projectleiding dienstkledingreglement (DKR), mede voorbereiden ombouw verpleeghuiskamers. Facilitaire zaken inkoop, renovaties, gebouwbeheer, coördinatie uitbestede wasgoed.

Functie Interim Communicatieadviseur juni 2007 – april 2008 Haag Wonen woningcorporatie Den Haag
Eindredactie bewoners en personeelsbladen, wijkkranten, opstellen en uitvoeren communicatieplannen voor buurt- en nieuwbouwactiviteiten, support verlenen aan woonconsulenten en klantenservice, participeren in gebiedsmarketing, organiseren evenementen, opdrachtverstrekking aan vormgevers, tekstbureaus, fotografen.

Functie Interim coördinator Facilitair Servicedesk november 2006 – april 2007 KLM facility services – Schiphol Oost.
Leiding geven aan- en coachen medewerkers en begeleiding nieuwe supervisor. Adviseren en herformuleren van Servicedesk, bestellingen en storingsmeldingen stroomlijnen in SAP, functieprofielen herschrijven, training geven in gesprekstechniek en klachtenbehandeling.

Functie Manager Consumentenbetrekkingen - november 1999 – juli 2006 Loyalty Management Netherlands BV – Air Miles Hoofddorp
Beleid, opbouw en eindverantwoordelijk van een nieuwe afdeling klachtafhandeling, regie over outsource proces in Groningen en Zuid Afrika, kwaliteitstraining callcenter medewerkers en klachtcoördinatoren, verantwoordelijk voor afdelingsplan, budgets, proactief adviseren MT en hoofden ter voorkoming van claims, escalaties en negatieve PR.
2004: tijdelijk office- en facilitaire zaken beheerd
Functie: Manager Goede Doelen januari 2001- juli 2006 (dubbele functie)
Donatie- en verzilversysteem uitbouwen voor grote Goede Doelorganisaties, initiëren van communicatie-uitingen en mailings, representant 30-tal bekende Goede Doelen.

2000 en daarvoor: diverse functies vervuld op gebied van facilitaire dienstverlening, officemanagement, klachtencoördinator.

Opleidingen

Relevante opleidingen
2012- Hoofd BHV
2003 - Masterclass Klachtenmanagement
TNO – 7 Management Consultants
2002 - Training omgaan met media/ woordvoering
Van Huizen PR Adviseurs BV
2001 - Managerstraining coaching en begeleiding
Krauthammer
2001 - PR en Communicatie – ISBW 1980- Toegepaste Huishoudkunde (facilitair)
Post HBO Hogeschool Diemen
1976 - Universiteit van Amsterdam
orthopedagogiek
1986 – 2013 Diverse cursussen, seminars, workshops kwaliteitszorg, correspondentie, beleidsnotities, mindmapping, klachtenmanagement, coaching en bedrijfsgerelateerde workshops, trainingen.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Interesses en nevenactiviteiten
• Reizen, duiken, golf, fitness, wijn
• Organiseren kunstexposities in Duivendrecht
• Wijnadviseur: wijnadvies en geven van wijnproeverijen en wijnpresentaties.

Werkgebied

  • Duivendrecht 50km
Talentcard®