Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Brian Alberg

Brian Alberg

Personalia

Leeftijd
54 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Loopbaanoverzicht
I
maart 2012 – augustus 2013 FOX International Channels Benelux (FICB)
Account Manager Brand Partnerships
Informeren, adviseren, actief werven van (potentiële) opdrachtgevers en
adverteerders en het verder uitbouwen van relaties. Aanspreekpunt voor
adverteerders en mediabureaus inzake commerciële crossmediale projecten. Vertalen
van marketing- en communicatiedoelstellingen van adverteerders naar passende
media strategieën. Verantwoordelijk voor eigen projecten en rapporterend aan
Interim Commercial Director Brand Partnerships.
Verantwoordelijk voor beste sales resultaten binnen het team.

II
januari 2011 – december 2011 Metro Holland
Sales Manager
Aansturen, ontwikkelen en coachen van een gecombineerd salesteam van 5 account
managers (zowel binnen- als buitendienst). Opstellen en uitvoeren van het salesplan.
Volgen van crossmediale marktontwikkelingen en signaleren van kansen en
bedreigingen. Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe proposities en
samenwerkingsverbanden. Medeverantwoordelijk voor de introductie van de
verkoopmethoden; ‘consultative en assertive selling’. Verantwoordelijk voor de
verhoging van de sales activiteiten (kwantitatief zowel als kwalitatief) teneinde de
omzetdoelstellingen te realiseren. Medeverantwoordelijk voor de implementatie van
een inwerkprogramma voor nieuw personeel, waardoor zij sneller winstgevend
werden.

III
september 2007 – juni 2010 DTG
Sales Manager
Aansturen, ontwikkelen en coachen van een salesteam van 8 - 12 account managers.
Verantwoordelijk voor het succesvol en tijdig afronden van meerdere sales canvassen.
Volgen van marktontwikkelingen en signaleren van kansen en bedreigingen.
Aanleveren van management rapportages. Analyseren en bewaken van de
omzetrealisatie, om tijdig acties te kunnen nemen en bij te kunnen sturen.
januari 2007 – augustus 2007 DTG

Sales Coach
Begeleiden en ontwikkelen van vertegenwoordigers, met als doelstelling deze op korte
termijn succesvol te maken. Medeverantwoordelijk voor verlaging van percentage
uitval onder verkopers. Bieden van praktische ondersteuning en coaching in de
verkoopaanpak o.a. op basis van het delen van eigen ervaring en vaardigheden. Input
leveren aan driehoek gesprekken tussen vertegenwoordiger, sales manager en coach.
mei 2005 – december 2006 DTG

Account Manager
Bezoeken en adviseren van bestaande zowel als nieuwe MKB klanten, met het oog op
het aanbieden van een renderend (online) advertentieprogramma. * Targets
gerealiseerd!

IV
augustus 2003 – april 2005 TopTicketLine (Seetickets)
Account Manager
Ontwikkelen en onderhouden van relaties met bestaande en nieuwe klanten. Nadruk
op acquisitie. Verantwoordelijk voor de uitbreiding van het aantal
samenwerkingsverbanden. Verantwoordelijk voor verlaging van de overcapaciteit op
het call center, door het opzetten van een (outbound) telsales team ‘publiekswerving’.
Curriculum Vitae Brian Alberg Pagina 3

V
december 2001 – april 2003
Rosetta
Key Account Manager
Ontwikkelen en onderhouden van relaties met bestaande en nieuwe klanten. Nadruk op acquisitie. Initiëren en aangaan van samenwerkingsverbanden. Geven van presentaties en (online) demonstraties. Medeverantwoordelijk voor de lancering van www.schoolbank.nl.

VI
april 2000 - november 2001
Jobpilot Nederland
Sales Manager
Verantwoordelijk voor commercieel beleid. Verantwoordelijk voor het opzetten van een verkoopteam van 8 medewerkers, alsmede het aansturen en coachen van de medewerkers. Ontwikkelen en onderhouden van relaties met grote nieuwe en bestaande klanten. Verantwoordelijk voor introductie van HR software applicatie en specifieke on-line recruitment mogelijkheden in Nederlandse markt.
januari 2000 - maart 2000
Jobpilot Nederland

Account Manager
Ontwikkelen en onderhouden van relaties met nieuwe en bestaande klanten. Verantwoordelijk voor substantiële verhoging van het aantal vacatures op de site in korte termijn.

VII
oktober 1998 - december 1999
Bright
Account Manager
Verantwoordelijk voor verkoop van projecten, diensten en producten op gebied van Inter- en Intranet en software voor de makelaardij.
mei 1997 - september 1998

Match4 (Match4; organisatie is overgegaan in Bright).
Account Manager
Verantwoordelijk voor verkoop van projecten, diensten en producten op gebied van Inter- en Intranet oplossingen en netwerk infrastructuren. Onderhouden van contacten met bestaande klanten en leveranciers. Geven van diverse workshops.
juli 1996 - april 1997

Match4
Junior Internet Consultant
Adviseren en begeleiden van nieuwe klanten bij hun Inter- Intranet projecten. Verantwoordelijk voor redigeren en onderhouden van webpagina’s.

VIII
september 1994 - januari 1995
Port Authority XPORT Trading Company, World Trade Center, New York (stage)
Assistant Marketing Manager
Assisteren van de marketing manager in de breedste zin; evalueren van buitenlandse markten, assisteren van bedrijven met lokaliseren en selecteren van buitenlandse agenten en partners. Telefonische afhandeling van vragen en klachten.

Hobby’s
Fitness, snowboarden, (zaal)voetbal, lezen, internetten, reizen.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
  • commercieel medewerker binnendienst
  • salesmedewerker
Sector(en):
  • Media & Journalistiek
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

1-3-2012 tot 31-8-2013
FOX International Channels Benelux (FICB) / Amsterdam
Account Manager Brand Partnerships
Informeren, adviseren, actief werven van (potentiële) opdrachtgevers en
adverteerders en het verder uitbouwen van relaties. Aanspreekpunt voor
adverteerders en mediabureaus inzake commerciële crossmediale projecten. Vertalen
van marketing- en communicatiedoelstellingen van adverteerders naar passende
media strategieën. Verantwoordelijk voor eigen projecten en rapporterend aan
Interim Commercial Director Brand Partnerships.
Verantwoordelijk voor beste sales resultaten binnen het team.

1-1-2011 tot 31-12-2011
Metro Holland
Sales Manager
Aansturen, ontwikkelen en coachen van een gecombineerd salesteam van 5 account
managers (zowel binnen- als buitendienst). Opstellen en uitvoeren van het salesplan.
Volgen van crossmediale marktontwikkelingen en signaleren van kansen en
bedreigingen. Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe proposities en
samenwerkingsverbanden. Medeverantwoordelijk voor de introductie van de
verkoopmethoden; ‘consultative en assertive selling’. Verantwoordelijk voor de
verhoging van de sales activiteiten (kwantitatief zowel als kwalitatief) teneinde de
omzetdoelstellingen te realiseren. Medeverantwoordelijk voor de implementatie van
een inwerkprogramma voor nieuw personeel, waardoor zij sneller winstgevend
werden.

1-9-2007 tot 31-6-2010
DTG
Sales Manager
Aansturen, ontwikkelen en coachen van een salesteam van 8 - 12 account managers.
Verantwoordelijk voor het succesvol en tijdig afronden van meerdere sales canvassen.
Volgen van marktontwikkelingen en signaleren van kansen en bedreigingen.
Aanleveren van management rapportages. Analyseren en bewaken van de
omzetrealisatie, om tijdig acties te kunnen nemen en bij te kunnen sturen.

Opleidingen

1-9-1991 tot 31-6-1995
HES Amsterdam / International Management

1993 tot 1994
Universiteit, International Business / Plymouth, Groot Brittannië (uitwisselingprogramma)

1983 tot 1991
VWO / Haarlemmermeerlyceum Hoofddorp

Meer over mij

Werkgebied

  • Hoofddorp 50km
Talentcard®