Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Janine Roelfsema

Janine Roelfsema

team assistent, PA, Office Manager, gastvrouw, makelaar, secretaresse

Personalia

Leeftijd
59 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Spaans
Talen (schrijven)
  • Engels
  • Nederlands
  • Duits
  • Spaans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Mijn huidige werkgever gaat verhuizen naar Eindhoven en dat is te ver voor mij helaas.
Ik zoek een nieuwe uitdaging in Den Haag e.o. als office manager, secretaresse, PA, gastvrouw, verhuurmedewerker in de makelaardij. Ik ben een ervaren, gemotiveerde, accurate dame in mijn werk. Representatief en communicatief vaardig in Nederlands als Engels.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Ik laat mij omschrijven als een representatieve , pro-actieve en enthousiaste Personal Assistant/Office Manager. Als persoon ben ik flexibel, loyaal, betrouwbaar, commercieel en communicatief vaardig met gevoel voor humor. Ik ben accuraat, service- en klantgericht en werk graag zelfstandig maar ook in teamverband. Iemand die goed kan plannen/organiseren en zijn werk zo efficiënt mogelijk wil doen. Mijn ruime ervaring zou ik graag inzetten in een professionele, hectische werkomgeving waarin we gezamenlijk de organisatiedoelen bereiken op een prettige manier.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • administrateur
  • hoofd administratie
  • salarisadministrateur
Sector(en):
  • Finance
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2011 – heden Aquaver B.V./2ndAir B.V
Directie Secretaresse/Office Manager
Werkzaam voor de CEO, 9 medewerkers en 1 financial group controller. Voertaal is Engels.
- zelfstandig afhandelen van Engelse in- en uitgaande correspondentie;
- afhandeling van Engelse e-mails; inkooporders maken; complex agenda beheer;
- organiseren/deelname aan congressen en tevens ter plekke aanwezig zijn op de stand in binnen- en buitenland, organisatie van bijeenkomsten/borrels;
- vliegtickets en hotels boeken, kantoorartikelen bijhouden;
- telefoon beantwoorden; klanten ontvangen, export gerelateerde zaken regelen;
- financiële overzichten bijhouden, facturen inboeken;
- post afhandelen, aanspreekpunt IT, (digitale) archivering;
- personeelszaken, bijwonen van meetings en actielijst bijhouden;
- onderhoud website, marketing en diverse dienstverlenende taken.

Skagen Services BV (Engels investeringsbedrijf) te Rotterdam
Personal Assistant
Werkzaam voor de Chairman en Group Controller.
- zelfstandig afhandelen van Engelse in- en uitgaande correspondentie;
- afhandeling van Engelse e-mails, (complex) agenda beheer;
- vliegtickets en hotels boeken, kantoorartikelen bijhouden;
- telefoon beantwoorden, financiële overzichten bijhouden;
- post afhandelen, (digitale) archivering; Boardmeetings bijwonen;
- personeelszaken (o.a. arbeidscontracten), boekhoudkundige werkzaamheden.

1998 - 2010 Diverse makelaarskantoren in de omgeving ’s-Gravenhage
Functies: Personal Assistant, Assistent Makelaar, Office Manager.
- koopaktes opstellen en taxaties uitwerken;
- kantoorartikelen bijhouden, website onderhouden;
- afhandeling van in- en uitgaande correspondentie;
- telefoon beantwoorden, zelfstandig mailingen verzorgen;
- notuleren maandelijkse vergadering;
- assisteren naar in verkoop name afspraken;
- afhandeling van administratie t.b.v. aan-/ en verhuur en aan-/ en verkoop;
- zelfstandig taxeren van (luxe) herenhuizen, villa’s en appartementen;
- beursteksten in Nederlands en Engels opstellen;
- aanmelden van panden op de NVM beurs, invoeren van zoekers in Masterplan;
- voorbereiden routes en bezichtigen van huizen met expats;
- contact onderhouden en advies geven aan verhuurders en verkopers;
- mailingen sturen van objecten aan internationale bedrijven, acquisitie;
- bemiddeling tussen verhuurders/huurders en kopers/verkopers;
- leiding geven en het reorganiseren van het secretariaat bestaande uit 5 medewerksters; het opnieuw opzetten en organiseren van de werkzaamheden binnen het secretariaat zoals: (telefonische) bezetting, bestellingen, routing afhandeling aan- en verkoop dossiers en taxaties;
- agenda, fotopresentaties, e-mail, onderhouden internetsite;
- opstellen advertenties, debiteurenbeheer, archivering;
- vakantie- en ziektedagen bijhouden, verjaardagen, vergaderingen beleggen;
- afhandeling werkzaamheden beheer; afhandeling vertrouwelijke zaken;
- in overleg met de directie een adviserende stem m.b.t. beloning, aanstelling, ontslag en functioneren van secretariaat medewerksters;
- directievergaderingen bijwonen, management rapportages maken;
- coördineren van afdelings- en personeelsvergaderingen; beheer kas.

1998 Vadim projectsupport B.V.
Detacheringsmedewerkster in de functies: Office Manager / Senior Management Assistant Gedetacheerd bij Gist-Brocades B.V. als Senior Management Assistant op de Technische afdeling klachtenafhandeling (3 Managers) en op het Vadim office gewerkt als Intercedente/Office Manager.
- uitgaande correspondentie verzorgen m.b.t. de detacheringkandidaten;
- contact onderhouden tussen klanten en de detacheringmedewerkers;
- CV’s maken en up-to-date houden;
- informatie verschaffen en afhandelen, PR verzorgen;
- algemene administratieve taken.

1997 – 1998 Rebo Productions b.v
Directie secretaresse
- zelfstandig organiseren van reizen en evenementen;
- inkoop tickets, hotelreservering, invullen van dagindeling;
- uitnodigingsbrieven opstellen, geschikte lokaties zoeken;
- organiseren en coördineren van ± 8 internationale beurzen;
- verzorgen van personeelsuitjes;
- beheer van contracten t.b.v. externe klanten;
- verzorgen van offertes in het Nederlands, Engels en Duits;
- zorgdragen voor een adequate follow-up;
- mailingen verzorgen t.b.v. de buitenlandse klanten;
- verkoop van boeken op eerdergenoemde internationale beurzen;
- customer reports opstellen en bijhouden;
- bijwonen van meetings met klanten, notuleren en maken van verslagen;
- postverwerking en filing, agendabeheer;
- anticiperen op ontwikkelingen binnen het MT;
- leidinggeven aan het algemeen secretariaat (1 receptioniste en 1 secretaresse);
- sollicitatie procedures begeleiden, aanspreekpunt voor uitzendbureaus;
- ‘vraagbaak’ voor alle personeelsleden;
- vervaardigen en opstellen van arbeidscontracten;
- spaarloonregeling begeleiden en invoeren.

1991 - 1997 SmithKline Beecham Farma b.v.
Management Assistant
voor de Marketing Director / 2 Product Managers / 2 Medical Information Managers/New Services Manager /1 Communications Associate Manager. Tevens gewerkt als Secretaresse Business Unit Manager Marketing Department (20 artsenbezoekers en 3 Product Managers).
- complex agenda beheer, voorbereiden en zelfstandig afhandelen van correspondentie;
- notuleren en maken van verslagen;
- postverwerking, filing, ondersteunen afdelingsactiviteiten;
- coördineren van symposia en salesmeetings;
- verzorgen van groepsreizen: o.a.: inkoop tickets, i.s.m. extern reisbureau organiseren/invulling geven aan de reizen, uitnodigingsbrieven maken, congresregistratie enz.;
- coördineren van klantcontacten;
- ondersteunen van marketingcommunicatie en new services-activiteiten;
- ondersteunen van het operationele productmedische support van de marktbewerking;
- voorbereiden presentaties, anticiperen op ontwikkelingen binnen het
productteam.


1985 – 1991 Standleidster / Vertegenwoordigster bij: SAMA Cosmetics
Diverse functies o.a.: administratief medewerkster, telefoniste/receptioniste, secretaresse, commercieel medewerkster, hostess en gastvrouw via: Randstad-/Content uitzendbureau

1988 – 1989 Au-pair in Engeland/Londen.
Gewerkt als barmedewerkster in een Engelse pub en verkoop medewerkster bij een
bakker.

Softwarepakketten
Windows 7, Outlook, WP 5.1, Word for Windows 95, DW4, Powerpoint, Slide Write, Harvard Graphics, Lotus 3.1, Excel, Lotus Notes, Vice Versa, Mabos, Microsoft Access, Exact, Masterclass 2000, Real works.
Ervaring met Facebook, Linkedin en Twitter.

Referenties:
Schouwenhaghe Makelaardij, de heer A. Kamberg, contactgegevens in overleg.
Aquaver B.V. , de heer R. Hollering, contactgegevens in overleg.

Aanvullende persoonlijke gegevens:
@mail : Janine.roelfsema@hotmail.com
Geboorte datum : 7 april 1966 te ‘s-Gravenhage
Nationaliteit : Nederlandse
Burgerlijke staat : Ongehuwd

Opleidingen

2013 Bootcamp instructeurs opleiding
2009 Zumba- en Zumbatomic instructeurs opleiding
2007 HBO NVM Makelaars opleiding
2004 BHV cursus
1999 NVM Makelaars cursus
1999 Opleiding Middenstand AOV en Horeca opleiding
1997 Taalopleiding Spaans gevorderden
1994 NIMA-A
1992 – 1994 Taalopleiding Spaans beginners
1988 – 1989 Taalopleiding Engels in Engeland
1987 – 1988 Schoevers Directie secretaresse opleiding
1982 – 1985 Academie voor Mode & Kleding, Pr. Beatrixschool te 's-Gravenhage
1978 – 1982 Mavo-4, Scholengemeenschap R.O.S. te Rijswijk

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Mijn zoontje, lezen, Latin dansen, Zumba les en Bootcamp training geven, fitnessen, tuinieren, reizen.

Werkgebied

  • Rijswijk 25km
Talentcard®