Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Patrick Sauselé

Patrick Sauselé

Manager ITC

Personalia

Leeftijd
63 jaar

Video

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Reden: Op zoek naar nieuwe uitdaging bij een organisatie die verder wil omdat zij ECHT verder wil, niet uit nood/crisis
Hobby: Fitness, Fietsen, MTB, PC repareren

Ik ben - iemand die er altijd naar op zoek is om iets (goeds) te bereiken. Niet in mijn eentje, maar met mensen. Als het goed is gaat dat gepaard met uitdagingen (mensen, diensten, producten, processen en systemen) in een organisatie.

Ik sta voor - afspraak = afspraak, aanpakken, resultaten bereiken en genieten van behaalde successen.

Ik zoek - een rol waarin ik mensen coach ( op gedrag en inzet) en stuur op goede input (cijfers). Daarbij gaat het om inidividuen, die ik graag samen met en door mij tot een team maak (goede mindsets, de wil om te bereiken).

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • programmeur internet
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

2008 – 2014: Afdelingshoofd / Functioneel Beheermanager Business Support Pensioenen IT - SNS/ REAAL / Zwitserleven
In deze functie geef ik leiding aan 19 - 24 medewerkers (Applicatiespecialisten) verdeeld over 2 teams (resp. Utrecht en Alkmaar). Tevens lid van het MT Business Support.

Verantwoordelijkheidsgebieden:
•Leidinggeven aan de afdeling Business Support Pensioenen;
•Beheer en onderhoud van de pensioensystemen van REAAL.
•Continue vaststellen bedrijfsprocessen en zorgdragen voor analyse ter verbetering van de
bedrijfsprocessen (Incident- Probleem- Functioneel en Functioneel wijzigingsbeheer);
•Voeren tactische en operationele overleggen met diverse stakeholders en systeemeigenaren op het gebied van Functioneel (wijzigings) Beheer, Incident- en Probleembeheer.
•Functioneel aansturen projectleiders ten behoeve optimale afstemming projecten en projectgroep.
•Mede vormgeving periodieke rapportages incident-, probleem- en functioneel wijzigingbeheer (SLR).

2005 – 2008: Functioneel Accountmanager Bedrijfsbureau Pensioenen ITC SNS/REAAL
In deze functie gaf ik leiding aan 16 medewerkers (Functioneel applicatiespecialisten) verdeeld over 2 teams (resp. Utrecht en Alkmaar). Tevens lid van het MT Bedrijfsbureau Verzekeraar.
Verantwoordelijkheidsgebieden:
•Leidinggeven aan de afdeling Business Support Pensioenen;
•Beheer en onderhoud van de pensioensystemen van REAAL.
•Continue vaststellen bedrijfsprocessen en zorgdragen voor analyse ter verbetering van de
bedrijfsprocessen (Incident- Probleem- Functioneel en Functioneel wijzigingsbeheer);
•Voeren tactische en operationele overleggen diverse stakeholders en systeemeigenaren op het gebied van Functioneel (wijzigings) Beheer, Incident- en Probleembeheer.
•Functioneel aansturen projectleiders ten behoeve optimale afstemming projecten en projectgroep.
•Mede vormgeving periodieke rapportages incident-, probleem- en functioneel wijzigingbeheer (SLR).

2004 – 2005: Manager Beheer & Uitvoering ICT / Agroportal BV
In deze functie gaf ik leiding aan 10 medewerkers (Projectleiders ICT, Infrastructuurbeheerders en Programmeurs) en was lid van het Management Team.

Verantwoordelijkheidsgebieden:
•Leiding geven aan afdeling Beheer & Uitvoering ICT(, inclusief projectleiders en programmeurs);
•Adviseren Klanten, MT-leden en Commerciële zaken op het gebied van technische (on)mogelijkheden van inrichting van systemen en het online internetproduct ZIEZO.BIZ ten behoeve van de dienstverlening aan de agrarische sector, handel, industrie en zakelijke dienstverlening;
•Service Level Manager (SLA) en Change Manager (RFC) voor de klanten in de handel, industrie en zakelijke dienstverlening;
•Beheer en onderhoud van alle computersystemen, applicaties en databases en (laten) opstellen procesbeschrijvingen en systeemarchitectuur-overzichten. Dit geldt voor zowel hardware alsmede de (online-) software;
•Continue vaststellen bedrijfsprocessen en zorgdragen voor analyse ter verbetering van de bedrijfsprocessen;

2001 – 2004: Afdelingshoofd PIEN / Interpolis
In deze functie gaf ik leiding aan 13 medewerkers (Accountmanager, Consultants, Servicedesk Medewerkers, Commercieel Administratief Medewerker, een drietal uitzendkrachten) en was lid van het Management Team. Corebusiness is gegevenslogistiek, waarbij standaardisatie van berichten van werkgevers naar Interpolis en Uvi Cadans centraal staat. Mijn rol lag naast het leidinggeven en coördineren in het aansluiten van partijen aan PIEN b.v. en het relatiebeheer met MKB-branche, werkgevers en diverse berichtafnemende partijen binnen Interpolis en Uvi Cadans. De wensen, suggesties en ideeën van de klanten en samenwerkingspartijen zijn daarin de basis.

1997 – 2001: Productmanager Cadans Gegevens Logistiek (UVI Cadans)
In deze functie gaf ik leiding aan 8 medewerkers ( Productontwikkelaars en Systeemspecialisten) ten behoeve van de core-business gegevenslogistiek. Mijn rol lag naast het leidinggeven en coördineren in het relatiebeheer met MKB-branche, werkgevers en diverse berichtafnemende partijen binnen Uvi Cadans, Commit Arbo en Detam Pensioenservices. De wensen, suggesties en ideeën van de klanten en samenwerkingspartijen zijn daarin de basis.

1992 – 1997:Teamleider Systeembeheer Basisadministratie Detam
Verantwoordelijkheidsgebieden:
• Managen afdeling Systeembeheer BA;
• AO: Opzetten systeembeheer (scheiding functioneel en technisch beheer);
• Voorbereiden, coördineren en begeleiden functionele tests, naar aanleiding van specificaties en functioneel beheer van afdelingen BA Detam;

1990 – 1992: Medewerker bedrijfsbureau Gamma Nederland
Verantwoordelijkheidsgebieden:
• Beheer en onderhoud procedures (Handboek) ten behoeve van Gamma Bouwmarkten;
• Onderzoek naar de bruikbaarheid (autorisaties en gebruikersvriendelijkheid) systeem;
• Onderzoek kwaliteit Gamma Krant en de samenwerking afdeling Publiciteit en Inkoop;

1989 – 1990:Medewerker Central Planning Interface Heuga B.V.
Verantwoordelijkheidsgebieden:
• Controle signaallijsten gefabriceerde halfmaterialen ten behoeve van tapijttegelproductie;
• Aansluiten 2 leveranciers (TAG / Tellux) uit Duitsland op Heuga-systeem ten behoeve van rapportage productie, inclusief opleiding;
•Opstellen gebruikershandleiding ten behoeve gebruik Heuga-systeem voor 2 leveranciers.

Opleidingen

 2014: Gecertificeerd PRINCE2 – Foundation; Diploma behaald;
 2014: Gecertificeerd Green Belt Lean Six Sigma; Diploma behaald;
 2012- 2013; Diverse workshops (KanBan, Lean, Agile, SCRUM, ITIL) Certificaten behaald;
 2010; Samen Leren, samen werken en samen presteren (teambuilding); De Baak; Certificaat behaald;
 2007; Leiderschap Programma; De Baak; Certificaat behaald;
 2000; Coachen en Situationeel Leiderschap; De Baak; Certificaat behaald;
 1999; Commercieel en accountmanagement; FNV; Certificaat behaald;
 1997; Administratieve Organisatie en relatie Systeembeheer; Cap/Volmac; Certificaten behaald;
 1990 – 1997; Diverse automatiseringscursussen

 1989 – 1990; Heao, studierichting Logistiek management;
 1987 – 1988; P.D.I., lerarenopleiding;
 1980 – 1988; Universiteit, studierichting Duitse taal en letterkunde;
 1973 – 1980; Atheneum.

Meer over mij

Werkgebied

  • Veenendaal 100km
Talentcard®