Personalia
- Leeftijd
- 61 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Momenteel ben ik op zoek naar een fulltime functie voor 32 tot 40 uur. Ik ben bezig met een versnelde opleiding Pabo bij de Hogeschool Utrecht. Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerstage en heb mijn minor Bewegingsonderwijs afgerond. Dat betekent dat ik ook de groepen 3 tot en met 8 gym mag geven. Mijn voorkeur gaat uit naar de middenbouw, omdat die leeftijdsgroep mij het meest aanspreekt, maar ik geef ook graag les aan de onder- of bovenbouw.
Opleidingen:
2013 – heden Versnelde 2 jarige opleiding Pabo bij Instituut Theo Thijssen aan de Hogeschool Utrecht, propedeuse afgerond en in bezit van aantekening Bewegingsonderwijs.
1993 -1994: Cursussen:
* Vakbekwaamheid Cafébedrijf bij het VOM-horeca.
* Vakbekwaamheid Restaurantbedrijf bij het VOM-horeca.
1990 -1991: Postdoctorale Opleiding Milieumanagement te Nijmegen, opgezet door het opleidings- en onderzoekscentrum voor bestuurs- en bedrijfsmanagement (CBBM) te Zwijndrecht. Diploma gehaald in juni 1991
1989 -1990: Studie Milieukunde aan de Open Universiteit
1981-1988: Universitaire Studie Biologie aan de Rijks Universiteit te Utrecht, diploma gehaald in augustus 1988: Hoofdvak ethologie, gedragsonderzoek bij chimpansees. Nevenvak: bloedonderzoek aan Zuid-Amerikaanse apensoorten in Diergaarde Blijdorp.
1975 -1981: VWO (Atheneum B), diploma gehaald in juni 1981
Werkervaring:
• November 2011 – Juni 2013: Communicatie-adviseur Food Services voor Sodexo B.V.
De belangrijkste taken zijn:
• Het geven van advies aan het lijnmanagement aangaande de verbetering van de communicatie tussen overhead en locaties (lijnmanagement).
• Opstellen van jaarlijkse communicatieplannen Food Services.
• Het maken van een maandelijks digitale nieuwsbrief voor het lijnmanagement en overhead.
• Onderhouden en upgraden het SodexoNet (Intranet).
• Duurzaamheidbeleid Sodexo communiceren richting de locaties.
• Bijhouden en verbeteren Social Mediakanalen zoals de Facebookpagina van Sodexo.
• November 2004 – November 2011: Supply Chain Coordinator voor Sodexo B.V.
De belangrijkste taken zijn:
• Het coachen en begeleiden van twee inkoopmedewerkers aangaande hun werkzaamheden.
• Inventariseren inkoopbehoefte de lijn
• Communiceren van het centrale inkoopbeleid en adviseren de lijn
• Behandelen vragen en klachten vanuit de lijn conform ISO-procedure
• Assortimenten leveranciers bepalen samen met Category Buyers en communiceren richting de lijn
• Analyses inkopen bespreken met de Category Buyers
• Het geven van presentaties over het inkoopbeleid aan Catering Managers/ District Managers
• Februari 2004 – November 2004: Account Manager voor Sodexho B.V. (later Sodexo B.V.) bij het account PinkRoccade.
De werkzaamheden bestaan uit:
• Het coachen en begeleiden van de veertien cateringteams aangaande hun werkzaamheden.
• Onderhouden van formele en informele contacten met opdrachtgevers.
• Het adviseren van de opdrachtgever(s) over het optimaliseren van hun bestaande diensten.
• Opstellen van periodieke financiële rapportages aangevuld met een individuele toelichting op basis van analyse van de gegevens.
• Bewaken van budgetten aan de hand van ontvangen resultatenoverzichten, nemen van maatregelen ter bijsturing.
• Het invoeren en bewaken van instrumenten, zoals standaard menucycli, kostprijscalculaties, acties en promoties, Service Level Agreements en financiële managementrapportage.
• Signaleren van en rapporteren over knelpunten in de bedrijfsvoering en aangeven van de oplossingsrichting.
• Augustus 2000 – februari 2004: District Manager Hoofddorp voor Sodexho B.V. (later Sodexo B.V.):
De werkzaamheden zijn vergelijkbaar met bovenstaande functie van Account manager. Het onderscheid is dat het locaties betreft van verschillende bedrijven met aparte contractafspraken en afzonderlijke opdrachtgevers. De locaties van een District zijn geografisch geordend, dicht bij elkaar.
• Januari 2000 – Augustus 2000: Projectmanager voor Sodexho (later Sodexo B.V.): bij het account KLM:
Het implementeren van het nieuwe foodstandaardsysteem van Sodexho bij de bedrijfsrestaurants.
Het opzetten en begeleiden van nieuwe acties en promoties.
Het trainen van het personeel in de HACCP-procedures.
Het verzorgen van de upgrading van de 21 bedrijfsrestaurants.
Het geven van de training Administratie aan cateringmanagers in H’dorp
• Juli 1999 – Januari 2000: District Supervisor bij Van Hecke B.V. (later Sodexo B.V.).
In het district Hoofddorp de werkzaamheden waarnemen van Districtmanager J. Morel. Deze werkzaamheden bestonden uit: zie bovenstaande werkzaamheden van Account Manager.
• Juni 1999 – September 1999: Intermediair bij Van Hecke B.V. (later Sodexo B.V.).
De werkzaamheden bestonden uit: het selecteren, inplannen en begeleiden van vakantiekrachten en vakantiecateringmanagers in de regio’s Hoofddorp, Haarlem en een groot deel van Amsterdam.
• November 1998 – Juni 1999: Cateringmanager voor Van Hecke B.V (later Sodexo B.V) bij de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) te Hoofddorp:
De taken en verantwoordelijkheden bestonden uit: Overleg met de opdrachtgever, het aansturen van het personeel (4 personen) op locatie, het geven van operationele ondersteuning, de (financiële) administratie bijhouden, de menuplanning regelen en het plaatsen en controleren van de bestellingen. In de functie van moedervestiging de personeelsplanning van een achttal locaties verzorgen.
• April 1998 – November 1998: Cateringmanager voor Albron-catering bij Intechnium te Woerden.
De taken en verantwoordelijkheden waren, behalve de functie van moedervestiging, hetzelfde als bij de IND te Hoofddorp.
• Augustus 1997 - April 1998: Cateringmanager/ Kok voor Prorest-Catering op het KEMA-terrein te Arnhem.
De taken en verantwoordelijkheden bestonden uit: het opstarten van de keuken ’s ochtends, het voorbereiden van de lunch, het aansturen van het personeel ; 10-12 personen op twee locaties, de administratie bijhouden, personeelsplanning, menuplanning en inkoop.
• April 1994 - Augustus 1997: Restaurantmanager in Italiaans restaurant "Da Leone" te Arnhem.
De werkzaamheden waren naast het runnen van een restaurant zeer divers; personeelsaanname en - training, in- en verkoop, administratie, menusamen¬stelling, PR en marketing. Sinds augustus 1995 naast het restaurant een pizzabezorgdienst met een collega opgezet, Wait-á-Minute.
• Als vakantiewerk en tijdens mijn studie ongeveer 12 jaar parttime in de horeca gewerkt - in bistro’s en grote restau¬rants - als ober en assistent-bedrijfslei¬der.
Overige werkervaring:
• 1993-1994: Distributie- en expeditiewerkzaamheden bij het Nederlands Bibliotheek en Lektuur Centrum (NBLC) te Almere, alsmede het plannen, verrijden, afbreken en opbouwen van tentoonstellingen voor bibliotheken.
• 1993: Administratieve functie (3 maanden) bij het sojaver¬werkingsbedrijf Cereol te Utrecht; factureren, telefonisch onderhandelen met afnemers en het aanmaken van (dummy)contracten.
• 1992 – 1993: Project (6 maanden) m.b.t. milieubewust bouwen/slopen bij de Cen¬trale Milieukern, een stafafdeling van de Nederlandse Spoor¬wegen.
• 1992: vrijwilligerswerk (4 maanden) bij het Milieu-informatie Centrum Utrecht (MICU); telefonisch vragen over milieu-issues beantwoorden/ behan¬delen en documenteren.
Neventaken:
• 2011- heden: Lid van de baan- en barcommissie van tennisvereniging PVDV te Utrecht: Bij de (gedwongen) verhuizing van de tennisclub hebben deze commissies zich bezig gehouden met de baankeuze en de inrichting van het nieuwe paviljoen van de tennisclub.
- Computerervaring;
• Microsoft Office: Excel, Word, PowerPoint, Outlook
• Jask Photoshop
- Talenkennis: Engels -- goed
Duits -- goed
Frans – redelijk
Referenties zijn op aanvraag te verkrijgen.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Werkervaring
zie CV
Opleidingen
zie CV
Meer over mij
Zo besteed ik mijn vrije tijd
Tennis, skiën, klimmen, squash, moutainbiken