Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Sandra Brandjes

Sandra Brandjes

Office manager / office assistente

Personalia

Leeftijd
56 jaar

Portfolio

Skills, Digitale vaardigheden

  • Office 365
  • MS Word
  • MS Excel
  • Facebook
  • SAP
  • Linkedin
  • Wordpress
  • MS Powerpoint
  • MS Dynamics
  • MS Acces

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Bent u op zoek naar een enthousiaste, ondernemende office manager/secretaresse met goede kennis van de Duitse en/of Engelse taal? Gecombineerd met uitstekende administratieve en organisatieve vaardigheden? Dan ben ik uw match!

Kwaliteiten
Nauwkeurig: zorgvuldig afhandelen van taken; kwaliteit vind ik belangrijk, daarom controleer ik zaken voordat ik ze verstuur of definitief maak.
Structureel: ik werk overzichtelijk, weet precies waar wat staat of ligt.
Doorzetter: als iets niet direct lukt, zorg ik dat het beoogde resultaat behaald wordt.
Nieuwsgierig: ik wil altijd alles weten over achtergronden, het hoe en waarom van zaken. Dat is belangrijk om optimaal te functioneren en waardevol te zijn.
Discreet: alle vertrouwelijke informatie blijft bij mij.
Representatief: uiterlijke verzorging, spullen op vaste plekken en op orde hebben, op tijd zijn, ik ben het visitekaartje intern en extern
Stressbestendig: ik blijf kalm, ik stel prioriteiten en ik neem de tijd om juiste oplossingen te bedenken.
Flexibel: geen 9 tot 5 mentaliteit. Ik pas me snel aan in andere omgeving of situatie. Nieuwe dingen onder de knie krijgen vind ik een uitdaging. Ik kan snel schakelen tussen werkzaamheden en talen.

Perspectief
Een enthousiaste medewerkster met administratieve, organisatorische kwaliteiten in combi met uitstekende talenkennis Duits (2e), Engels, Frans en Nederlands in woord en geschrift. Met plezier ondersteun ik (inter)nationale klanten, waarbij ik dolgraag mijn talenkennis inzet. Voor mij is het een uitdaging dat alles perfect verloopt qua afspraken en evenementen. Ik ontzorg op secretarieel, tekstueel en organisatorisch vlak!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Aanbevelingen
Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid, Leiden
Paul Trossèl, diensthoofd Control (was mijn leidinggevende)

Ik heb altijd plezierig samengewerkt met ************. Zij is punctueel en accuraat. Daarnaast is zij leergierig. Zij wilde graag de achtergronden weten van zaken die speelden en kon mij op die manier ook goed ondersteunen. Redactioneel is zij vaardig, wat voor mij betekende dat ik kon volstaan met het aangeven van de hoofdlijnen van stukken die geproduceerd moesten worden.

Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid, Leiden
Miranda Hollenberg, secretaresse dienst P&O
(was mijn collega)

Ik heb ************ leren kennen als een toegewijde en loyale secretaresse. ************ gaf op vriendelijke wijze invulling aan haar functie en was hiermee een toegankelijk aanspreekpunt voor haar collega’s.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vaardigheden
Secretarieel
Expert: notuleren
Expert: agendabeheer
Expert: correspondentie
Expert: documenten/offertes opstellen, redigeren
Expert: organisatie en planning evenementen/reizen e.d.
Expert: scannen, kopiëren, archiveren e.d.
Expert: (werk)processen beschrijven in een handboek
Expert: analyseren en conclusies trekken

Software
Expert: Office: Outlook, Word, Exel, Powerpoint
Goed: SAP, Navision, Wordpress, LivePages (Strato)
Basis: CRM

Talen (schriftelijk en mondeling)
Expert: Nederlands, Engels, Duits
Goed: Frans

Nieuwe media
Goed: Social Media

Overig
Expert: ontvangst, informeren/adviseren en verzorgen klanten
Goed: teksten opstellen, redigeren, samenvatten en vertalen Duits, Engels, Frans, Nederlands
-------------------------------------------------------------------------------
Taken Secretarieel
Agendabeheer, notuleren, correspondentie, documenten en offertes opstellen, redigeren teksten, e-mailverkeer, telefonische behandeling, coördinatie secretariaat, ontvangst bezoekers, termijnbewaking, kantoorartikelen bestellen, organisatie en planning, boeken van reizen, mailingen en nieuwsbrieven versturen, archiveren, kopiëren, scannen van documenten en overige taken.

Administratief
Urenregistratie, relatiebeheer, verwerking gegevens en uitslagen

Commercieel administratief:
Orderverwerking, offertes maken, adviseren klanten, up-selling, klachtenbehandeling, verkoopondersteuning

Overig/zelfstandig ondernemen
Debet- en creditadministratie, factureren, aansturing personeel, marketing, opzet en onderhoud website, facilitaire werkzaamheden, verzorging en informeren van gasten, netwerken, (voor)bereiden en serveren ontbijt e.d, nieuwsbrieven maken, medezeggenschap.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Werkervaring


2019-heden Eventmanager@DeBroekriem
Zelfstandig organiseren en promoten van workshops voor werkzoekenden.

Backoffice Medewerkster
Van Vliet the Candy company
2016-2019

Medewerkster Verkoop Binnendienst
Numatic, Alphen aan den Rijn
2015-2016


Telefonische interviewer
Marktonderzoekbureau Team Vier, Amstelveen
2014 - 2015

Postbezorger
Post NL, Alphen aan den Rijn
2013 - heden

Cateringmedewerker bij diverse bedrijfsrestaurants
Tempo Team, Leiden
2012 - 2013

Eigenaresse / zelfstandig ondernemer
Pension Haus Hochwaldhöhe, Morbach (Duitsland)
2008 - 2012

Secretaresse
Air-Parts B.V., Alphen aan den Rijn
2008

Administratief medewerkster
Naktuinbouw, Roelofarendsveen
2007

Secretaresse
Jungheinrich Nederland B.V., Alphen aan den Rijn
2006 - 2007

Secretaresse
Zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid, Leiden
1998 - 2006

Gewerkt als (directie)secretaresse bij onderstaande bedrijven:
- Nieuwe Hollandse Lloyd, Woerden
- BV Elspec, De Kwakel
- Gasbedrijf Kop Noord-Holland (nu: Nuon), Alkmaar
- Engineersbureau TEMID B.V., Heerhugowaard
- Robins Takkenberg Expertises B.V., Amsterdam
- Stage bij Kuijs Makelaardij o.g., Uitgeest
1994 - 1997

Vrijwilligerswerk:
Lid websiteteam
WerkVinden 2.0, Alphen aan den Rijn
2014 - 2015

Secretaris
Dierenambulance, Alphen aan den Rijn
2013 – 2014

-----------------------------------------------------------------
Opleiding Management Assistente - MBO
Instituut Scheidegger, Leiden
1998 - 1999

Directiesecretaresse - MBO
Helders Onderwijs Instituut (HOI), Alkmaar
1992 - 1993

HAVO
Coornhert Lyceum, Haarlem
1985 - 1987

Taal:
Schrijven voor het web
NTI, Leiden (thuisstudie)
2013

Ontdek je schrijftalent (online cursus)
www.schrijversonline.org
2012 - 2013

Schriftelijke communicatie Nederlands
Schoevers Opleidingen, Den Haag
2006

Cambridge Advanced English
Volksuniversiteit Leiden
2001 - 2002

Notuleren
Instituut Eggermont, Beverwijk
1998 - 1999

Nederlands en Engels - VWO
Cornelis Drebbelcollege, Alkmaar
1991 - 1992

Frans - VWO
Cornelis Drebbelcollege, Alkmaar
1988 – 1989

HACCP
PlusPort B.V., Den Haag (online cursus)
2012

SVH Sociale Hygiëne
Studieplan, Leiderdorp (thuisstudie)
2006

Docerend musicus - HBO
Conservatoria Alkmaar en Utrecht
1988 - 1991

Hier ben ik écht goed in

Zelfstandig organiseren en taalvaardig in Nederlands, Duits en Engels.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Nieuwsgierig: ik wil graag alles weten en leer graag nieuwe dingen bij;
proactief: ik pak snel en graag zaken op; ook nieuwe
ik zie taken liggen
Doorzettingsvermogen: ik geef niet op na 1 poging
Behulpzaam: ik help graag anderen, hetzij direct of indirect
Gastvrij: ik zorg ervoor dat mensen zich welkom voelen en er mogen zijn, ongeacht achtergrond

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • eventmanager
  • secretaresse
Sector(en):
  • Detailhandel & retail
  • Horeca
  • Vastgoed & Makelaardij
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

maart 2020 Hitachi Medical Systems B.V., Reeuwijk via Luba
Ondersteuning Verkoop/Service/Logistiek. Aanspreekpunt voor collega’s en relaties. De belangrijkste taken zijn: orders verwerken en versturen, financiële administratie, trainingen plannen&coördineren, facilitaire taken w.o. inkoop en voorraadbeheer, relatiebeheer, kwaliteitsmanagement (ISO). Reden vertrek: gewijzigde omstandigheden vanwege Coronavirus.


2019-2020 Eventmanager@DeBroekriem
Zelfstandig organiseren van workshops voor werkzoekenden Gouda.

2016-2019 Backoffice medewerker Sales, Van Vliet the family of Candy Brands in Alphen aan den Rijn
Orders verwerken, offertes opstellen, klachtenbehandeling, relatiebeheer, Nederlands, Duits, Engels, Navision, MS Office

2015-2016 Sales medewerker binnendienst, Numatic Alphen aan den Rijn
Ondersteuning Sales dep., orderinvoer, offertes opstellen, klachten oplossen, SAP/MS Office

01-09-2013 tot 15-02-2014
Dierenambulance Alphen aan den Rijn, Secretaris
Vrijwilligerswerk
notuleren, voorbereiden vergaderingen en maken agenda, medezeggenschap, teksten maken voor folders

13-07-2012 tot 07-03-2013
Tempo Team, Leiden, Cateringmedewerker bij bedrijfsrestaurants
voorbereiden ontbijt/lunch, kassa, bediening, overige werkzaamheden

09-06-2008 tot 15-07-2012
Pension Haus Hochwaldhöhe, Morbach, Eigenaresse
gastvrouw/ secretaresse/ manager; PR en marketing, facilitaire werkzaamheden, opzet en onderhoud eigen website, gebruik talen in woord en geschrift: Nederlands, Duits, Engels, Frans; overige werkzaamheden, organisatie en planning van kamers
zie cv

Opleidingen

2019: Diverse workshops: o.a. Sollicitatietraining, LinkedIn etc.

2019 Excel Basis en Gevorderden, Trainspot

Heden: Zakelijke Correspondentie Duits, NHA

01-09-1998 tot 27-05-1999
Instituut Scheidegger, Leiden (MBO) richting management assistente, diploma

01-09-1992 tot 27-05-1993
HOI Opleiding, Alkmaar (MBO) richting directiesecretaresse, diploma

01-09-1986 tot 27-05-1987
HAVO, Haarlem, diploma 1987

01-09-1981 tot 27-05-1985
MAVO-D, Beverwijk, diploma 1985

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Muziek maken en luisteren; Biodanza, wandelen, reizen, lezen, uitgaan

Werkgebied

  • Alphen aan den Rijn 50km
Talentcard®