Personalia
- Leeftijd
- 62 jaar
Rijbewijs en talenkennis
Talen (spreken)
Talen (schrijven)
Rijbewijs
Dit ben ik
Mijn dromen en ambities
Persoonlijkheid:
Klanten/relaties zijn te spreken over mijn betrokkenheid, service gerichtheid, humor, doorzettingsvermogen en het “gun factor” die ik heb. Als een van de weinige, die een situatie ook vanuit hun perspectief bewerkt en een oplossing aanreikt. Het binnenhalen van een nieuwe klant geeft mij een enorme boost. Ik ben serieus in mijn werk, en soms kan mijn klant belangrijker zijn dan de firma.
De verantwoordelijkheid om mijn dag taken zelf te mogen inrichten als waren een eigen ondernemer, geeft voldoening die ik nog nooit hebt misbruikt.
OPLEIDING
1988 – 1989 Marketing Detail Handel (NIMA A/B), diploma behaald
1982 – 1985 Bachelor Graad ( propedeuse Sociale Wetenschappen), diploma.
Universiteit of the Witswatersrand, Johannesburg, Zuid-Afrika
1977 – 1981 HAVO diploma.
Cursussen
2009 – 2010 Redfoxblue, The Art of Selling
2003 – 2004 Kenneth Smit, “Communicatie -en-verkoop training”
2001 – 2001 Learning International,”Professional Selling Skills (PSS)”
1999 – 2000 Richmond Training, “Effectief Verkopen”
1993 – 1994 Management strategieën, planning en productiviteit.
Werk Ervaring
December2011 – februari 2014
Vivanco Benelux
Dealer Manager
Rayon: Behalve Limburg, alle provincies
TAKEN: Compleet Retail concept selling aan winkeliers.
Omzet targets halen en bespreken met ondernemers.
Product presentatie, verkoop ondersteuning geven.
Bewaken van Brand product, uitbreiding assortiment
Reden voor verandering: economisch reorganisatie
2001-2011 Micromel/Bandridge (elektronica branche)
Vertegenwoordiger Midden-Nederland
Taken: - Verkoop aan detailhandel en ketens. Product - en winkel presentatie
Omzet en target jaar contract gesprekken. Presenteren van nieuwe producten en verkoopacties
Geven van verkoopondersteuning aan de winkels Cold calling – prospecteren
deel – rayon Zuid en Noord Nederland (nieuw) bewerken en opbouwen
Reden voor vertrek: faillissement Micromel
1999-2001 Scheer en Foppen, Midden - Nederland
Assistent filiaal manager / verkoper
Taken: - Verantwoordelijk voor stereo, TV, video en witgoed
Verkoop aan consument
Budget planning en targets
Winkelthema’s bedenken en opzetten
Coachen en aansturen van medewerkers
Reden voor verandering: om mijn “oude liefde” een vertegenwoordigers baan, weer te mogen uitvoeren.
1989 – 1998 Sanyo SA. Johannesburg ( Zuid Afrika)
Vertegenwoordiger / Rayon Manager ( audio/video )
Taken:- verkoop aan detailhandel en winkelketens
geven van product training
organisatie beurzen en geven van productpresentaties
begeleiding en ondersteuning geven aan vertegenwoordigers
productonderzoek en bedenken van verkoop strategieën
Reden voor vertrek: re remigratie naar Nederland
1986 – 1989 Stan’s Hifi & video Johannesburg (Zuid-Afrika)
Bedrijfsleider / verkoper
Taken: Alle functies wat betreft besturen van een winkel
Aansturen personeel, omzet/targets halen, afleveringen, inkoop, presentatie van artikelen en de winkel in zijn algemeen.
Reden voor verandering: Ik had altijd al de ambitie om vertegenwoordiger te worden.
Computerkennis
Kennis van Word, Excel, PowerPoint, Outlook, CRM. Navision
Talenkennis
Nederlands : moedertaal
Engels : perfect spreken en schrijven (Universiteit niveau)
Frans : beginnend spreken en schrijven
Hobby’s Fotografie, geschiedenis, lezen, Honden training, sport school, mini marathons.
Wat breng ik mee?
Mijn huidige situatie
Opleidingen
01-02-1982 tot 02-02-1985
Bachelor of Arts
1989 Marketing NIMA-A
2004- Kenneth Smit Verkoop training
2010- redfoxblue "the art of selling"
01-12-2011 tot 01-03-2014
Vivanco Benelux consumenten elektronica accessoires Dealer manager , retail
Nieuw rayon opbouwen (goed gelukt) nieuwe klanten werven en er bij, een tweede rayon bewerken. Nieuwe product groepen introduceren. assortiment uitbreiden. relatie beheer werken met omzet/budget/targets
01-03-2001 tot 01-06-2011
Micromel/Bandridge Vertegenwoordiger
Rayon beheer, omzet/targets/budgets bewerken en halen. Nieuwe klanten werven, product uitbreiding en (nieuw) introductie van nieuwe klanten werden vaste relaties